Google Tag Manager je bezplatná služba od Google pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Přes jeden měřicí kód (kontejner Google Tag Manager) je možné spouštět měřicí kódy na vašich stránkách. V tomto manuálu si ukážeme, jak vytvořit účet ve službě Google Tag Manager, a jak ho propojit s e-shopem FastCentrik.
Pomocí GTM můžete vkládat např. tyto kódy (tagy):
kód GA, e-commerce GA kód, remarketingové kódy, kódy nástrojů pro měření klikavosti, vlastní HTML kód, vlastní obrázky, různé další kódy.
K ukládání jednotlivých měřících kódů (tagů) slouží tzv.
kontejnery. V rámci jednoho účtu můžete spravovat více kontejnerů.
Technicky je kontejner
javascriptový kód, který se do kódu webové stránky umísťuje hned za otevírací tag. Každý kontejner má své
unikátní identifikační číslo (ID), které vložíte do nastavení v administraci. Každý kontejner má svůj vlastní javascriptový kód. Jeden kontejner lze použít na více webech, stejně tak jako na jednom webu lze použít více rozdílných kontejnerů.
Vytvoření účtu
- Přejděte na adresu: https://tagmanager.google.com/
- Přihlaste se do svého Google účtu.
- Vytvořte nový účet kliknutím na tlačítko Vytvoření účtu.
- Vyplňte název účtu a vyberte stát.
- Vyplňte název kontejneru (například doména vašeho e-shopu) a zvolte jako cílovou platformu Web.
- Klikněte na Vytvořit a potvrďte smluvní podmínky. Po vytvoření účtu vás Google automaticky přesměruje do účtu Google Tag Manager, kde se vám zobrazí pop up okno s měřícími kódy.
- Z tohoto kódu stačí zkopírovat pouze ID kontejneru, viz. červeně označený kód, který je ve tvaru GTM-XXXXXXX.
- Zkopírovaný ID vložte do administrace FastCentrik do sekce Nastavení -> Aplikace 3.stran -> Google Tag Manager.
- Změny v nastavení uložte.
Gratulujeme, nyní máte svůj e-shop propojen s účtem Google Tag Manager!