MojeID je služba, díky které si zákazníci mohou zřídit a centrálně spravovat svou internetovou identitu s níž se poté mohou přihlašovat na webové stránky bez nutnosti registrace.
mojeID
- mojeID si jednoduše nastavíte v administraci FastCentriku pomocí cesty Nastavení/Nastavení nástrojů/Aplikace 3. stran/sekce Přihlášení do e-shopu.
- Pro aktivaci možnosti přihlášení do e-shopu přes uživatelský účet mojeID je třeba v administraci pouze zaškrtnout dvě tlačítka. Tlačítko Povolit přihlášení do e-shopu pomocí mojeID a Povolit vyplnění údajů z mojeID v objednávce.
Jak probíhá spárování dat z mojeID - přihlašování
- Pokud se na e-shop zákazník přihlašuje přes mojeID poprvé, dojde při stisknutí tlačítka Přihlásit přes mojeID k přesměrování na stránky mojeID, kde se musí přihlásit ke svému účtu a odsouhlasit údaje, které poté budou přeneseny na účet e-shopu.
- Po odsouhlasení bude zákazník přesměrován zpět na e-shop, kde je zapotřebí účet z mojeID spárovat s účtem na e-shopu, aby byly zobrazeny veškeré údaje.
- Pokud je zákazník na e-shopu již registrován, pak se pouze přihlásí, v případě neregistrovaného zákazníka je třeba vytvořit registraci na e-shopu. Jelikož na e-shop nelze přepsat úplně všechny údaje, je zapotřebí provést přihlášení (registraci) i zde, aby byly vyplněny veškeré povinné údaje.
- Takovým to způsobem se oba účty spárují pouze jednorázově při prvním přihlášení, při další návštěvě funguje přihlášení přes mojeID automaticky.
Jak probíhá spárování dat z mojeID - objednávka
- Ve třetím kroku objednávky je zobrazeno tlačítko Vyplnit údaje z mojeID. Stisknutím tohoto tlačítka v nákupním košíku bude zákazník přesměrován přímo na stránky mojeID, kde se musí přihlásit a odsouhlasit údaje, které se mají přenést.
- Po tomto kroku je zákazník přesměrován zpět na e-shop do košíku, kde už jsou v objednávce vyplněny údaje z mojeID.
- Prostřednictvím tohoto tlačítka nedochází k přihlášení na e-shop, ale pouze k vyplnění některých údajů z mojeID do objednávky.