1. Registrace / vytvoření účtu – peněženky Barion
Jako firma (společnost, OSVČ, nadace...) použijte vždy jen
OBCHODNÍ registraci:
https://secure.barion.com/Registration/Organization?isEmailLocked=False
Vyplňte v úplnosti všechny údaje. Použijte takovou e-mailovou adresu, kterou máte možnost pravidelně sledovat, protože na tuto e-mailovou adresu budeme posílat důležité informace.
Měnu vyberte tu hlavní, pokud potřebujete více měn, později si ve vašem účtu – peněžence Barion kdykoliv můžete přidat, odebrat měny další.
https://secure.barion.com/Account/MyCurrencies
Jméno matky je nutné uvádět proto, protože Barion je původem maďarská společnost a maďarské zákony tento údaj vyžadují prakticky při jakémkoliv úředním styku. Není to tedy nějaká nezdravá snaha po tom, aby měli informace, které s obchodem nesouvisí.
Jakmile vše vyplníte, stiskněte
Registrovat.
V tuto chvíli máte ihned k dispozici platnou a funkční peněženku – účet Barion. Ovšem
pokud chcete používat Barion pro platby ve vaší prodejně, musíte vytvořit Prodejnu.
Více v přehledu zde:
https://www.barion.com/cs/firmy/barion-smart-gateway/
- Vytvoření prodejny v rámci Barion účtu – peněženky
Jděte do sekce
E-shopy a v ní pak
Vytvořit novou prodejnu:
https://secure.barion.com/Shop/Create
Vyplňte v úplnosti celý formulář, včetně nahrání loga a odklikání kontrolních bodů na konci formuláře (kromě prvního bodu – ten je jen pro případ, kdy je Barion použit jen v účetním programu). Můžete uložit a dokončit tento formulář později. Pokud jenom uložíte formulář, systém napíše, co ještě chybí. Po opravě a uložení můžete kliknout na
Odeslat formulář.
Jen po odeslání se vaše prodejna dostane ze statusu návrhu/draftu ke schválení (přesný název statusu: Nová prodejna - probíhá schvalování). Bez odeslání ke schválení nelze zprovoznit Barion platby.
Pokud ohledně finančních údajů nemáte přesné informace, poskytněte alespoň váš kvalifikovaný odhad, předpoklad.
Pokud chcete dostat lepší cenu, prosíme integrovat plný kód Barion Pixelu a odkliknout „Ano, splňuji obě podmínky a chci objednat balíček Advanced.“
Tajný
POSkey a Barion Pixel ID, který potřebujete k integraci, nalezneze zde v sekci
Podrobnosti:
Příklad:
Pokud je každá podmínka splněna, schvalovací proces obvykle trvá jen velice krátce. Po schválení a zprovoznění administrátorem dostanete automatickou zprávu o tom, že platby Barion byly zprovozněny. Můžete je ihned začít používat.
Během procesu si lze vyžádat další dokumenty, například výpis z hlavní knihy, aby mohl Barion provést posouzení rizik.
Ovšem ze zákona se musí provést také
úplná identifikace, jinak (podle toho, jak se vám bude s Barionem dařit) dříve nebo později překročíte finanční limity. Při registraci jste získali jen tzv. zjednodušenou identifikaci.
V případě překročení limitů váš Barion účet – peněženka bude nadále plně funkční, provoz plateb na vašem eshopu nic neohrozí, ovšem nebudete schopni si své peníze odeslat jinam, tedy zpravidla na bankovní účet.
https://www.barion.com/cs/podpory/jake-jsou-limity-ve-spolecnosti-barion-a-proc-jsou-nutne/
Proto doporučujeme dokončit úplnou identifikaci co nejdříve.
3. Úplná identifikace.
Samozřejmě i před úplnou identifikací s námi máte uzavřenou smlouvu (děje se tak aktem registrace) a máte tzv. zjednodušenou identifikaci, ovšem při ní se na vás vztahují limity zmíněné výše.
Co je tedy třeba udělat? Vstupte ve své Barion peněžence do sekce
Účet – Obchodní profil a pokud jste tak dosud neučinili, vyplňte všechny údaje a nahrajte příslušné dokumenty (výpis z obchodního rejstříku stačí všude).
Nezapomeňte také uvést vlastníka nebo vlastníky.
Jakmile bude profil vyplněný, pošlete data ke schválení pomocí tlačítka Zvýšit limity:
Případně můžete použít také:
Účet – Ověřit mě
Nebo kliknutím na statustové tlačítko v hlavičce vašeho profilu:
Poté použijete tlačítko
Ověřit mě
Následně Barion zkontroluje údaje a pokud je vše v pořádku, vyzve vás k poslednímu administrativnímu kroku – několikaminutovému
videorozhovoru (video KYC). K tomu dostanete následně podrobné informace v automatickém emailu.
Další informace:
https://www.barion.com/cs/podpory/
4. Platební tlačítka českých a slovenských bank
Pokud potřebujete také platební tlačítka českých a slovenských bank, prosíme vyžádejte si je na: podpora@barion.com. Službu poskytují za ceny začínající na 0,99%.
Ceny a podmínky - Barion
Bank Transfer Payment - Barion Documentation
Nastavení modulu Barion ve FastCentriku
V Nastavení – Aplikace 3.stran – sekce Platební brány – Barion je potřeba vyplnit pole „
Tajný klíč (POSKey)“, pole „
E-mail obchodníka nebo Barion peněženka“, který jste použili při registraci.
Dále nastavíte „
Ostrý režim“ brány a její jazykové prostředí.
Dle potřeby můžete upravit "Potvrzovací text o přijetí platby" nebo "Potvrzovací text o odmítnutí platby bankou".
Nastavení způsobu platby
Nastavení způsobu platby je totožné jako při vytváření ostatních plateb v
Nastavení/Platba.
Jen pro tuto platbu v poli „Platební brána“ zvolíte „Barion“.
Zprovoznění Barion do ostrého provozu
- Až si vše otestujete, kontaktujte prosím naši zákaznickou podporu prostřednictvím Helpdesku o přepnutí platební brány do ostrého provozu.
- Poté kontaktujte rovněž podporu Barionu pro přepnutí platební brány do produkční verze.
- Pak už budete postupovat naprosto stejně jako při testování, které jste provedli výše.
- Pokud byste měli s čímkoli potíže, nebo si nevěděli rady, kontaktujte naši zákaznickou podporu, nebo si vyplňte ticket do helpdesku.