Díky nástroji Facebook Messenger můžete komunikovat s návštěvníky vašeho e-shopu, aniž by museli být na e-shopu registrováni. Návštěvníkům tak přijde odpověď na jejich dotazy přímo do mobilní aplikace Messenger.
Jak přidat Messenger chat do vašeho e-shopu
- Abyste mohli Messenger chat naplno využívat, je potřeba se přihlásit na Facebook a přejít na hlavní stránku vaší firemní facebookové stránky.
- Jakmile rozkliknete hlavní stránku, uvidíte po levé straně sloupec s nabídkou možností. Vyberte záložku Nastavení - oddíl Zprávy.
- V oddílu Zprávy najdete část zvanou Přidejte si na web Messenger. Klikněte na Začít.
- Po rozkliknutí se vám otevře stránka s doručenými zprávami. Nahoře vpravo musíte kliknout na symbol nastavení, který vypadá jako ozubené kolečko.
- Následně z uvedených možností zvolte Plugin chatu.
- Otevře se vám stránka s nastavením, kde v sekci Automatizace můžete nastavit první zprávu v Messengeru a také přidat nejčastější dotazy a odpovědi na ně.
- Druhá sekce se nazývá Přizpůsobte si Plugin chatu. V této sekci si můžete nastavit barvu chatu, vzhled a styl tlačítka, zda chcete zobrazovat i pozdrav nebo si můžete zvolit, jestli si přejete mít chat na levé či pravé straně.
- Jakmile vše nastavíte, nahoře klikněte na Nastavit. Zvolte možnost „Standartní“ a postupujte podle nápovědy. Zvolte si jazyk chatu, zadejte doménu vašeho e-shopu, na které se má chat zobrazovat a zkopírujte si kód. Následně musíte vpravo dole kliknout na tlačítko Zveřejnit.
- Pokud jde o červené hlášení s vykřičníkem - je nutné přidat webovou doménu ve chvíli, kdy chcete, aby se na stránce plugin chatu objevil.
Nastavení v administraci FastCentrik
- Ze zkopírovaného kódu vyberte část, kde je číslo page ID: chatbox.setAttribute("page_id", "12345678910"). Z daného kódu tedy zkopírujte jen čísla.
- A jako poslední krok vložte toto číslo do administrace e-shopu: Nastavení - Aplikace 3. stran - Sociální sítě a komunikační nástroje - Messenger a nastavení uložte.
A je to!
Ve chvíli, kdy budete mít všechno nastaveno, zprávy od návštěvníků můžete spravovat skrze Meta Business Suite u vaší firemní stránky na Facebooku - v sekci Doručené zprávy.