Zde se dozvíte, jak měnit stavy objednávek v administraci FastCentriku tak, aby se správně propsaly do MALL Partner portálu.
Je důležité pracovat se stavy objednávek řádně a včas, protože Vám to pomůže zabránit problémům s vyúčtováním. Správně nastavené stavy také umožňují zákazníkům získat aktuální informace o jejich zásilkách, zlepšují zákaznickou zkušenost a zároveň snižují riziko nevyzvednutí zásilek či negativní recenze u produktu nebo objednávky. Pro úplné pochopení toho, jak fungují stavy v MALL Partner doporučujeme pročíst článek Stavy objednávek.
Ve FastCentriku existují tyto stavy objednávky:
– nevyřízená
– částečně vyřízená
– vyřizuje se
– vyřízená
– stornováno
Tyto stavy jsou napárovány na stavy, které používá MALL Partner. Jen pro připomenutí přidávám i diagram:
Napárování stavů mezi MALL Partner a FastCentrikem vypadá následovně:
a je více popsáno níže.
Postup při vyřizování objednávky
Do vašeho FastCentrik eshopu přijdou pouze objednávky, které jsou v MALL Partner portálu stavu „Open“ a propíší se jako „nevyřízená„. Propíší se tedy pouze objednávky, které jsou již zaplacené (při platbě předem) a nebo objednávky na dobírku.
Ve chvíli, kdy začnete objednávku vyřizovat, vyskladňovat či balit, přepněte stav objednávky ve FastCentriku z „nevyřízená“ na „vyřizuje se“. Tento stav odpovídá stavu „Shipping“ v MALL Partner.
Pokud dojde ke zrušení objednávky z vaší strany. Je nutné ve FastCentriku nastavit stav „stornováno“, které se do MALL Partner portálu propíše jako stav „Cancelled“. Tento stav je možné nastavit nejpozději ve stavu „vyřizuje se“ / „Shipping“. Více o zrušených objednávkách a jejich dopadech se lze dočíst v článku Cancel rate.
Jakmile odevzdáte objednávku přepravci k doručení, je třeba přepnout objednávku ze stavu „vyřizuje se“ do stavu „vyřízeno“. Tak bude do partnerského portálu zaslaná informace, že objednávka má být nastavena na „Shipped“.
Pokud vše proběhne v pořádku a zákazník zásilku převezme, je třeba ve FastCentriku vyplnit políčko „Datum doručení“ (viz obr.)
Jakmile vyplníte toto datum a stav objednávky bude ve stavu „Vyřízeno“, přenese se tato informace do Mall Marketplace jako stav „Delivered“ s vyplňenou „delivered_at“. Na základě této informace pak dochází k odeslání prodejní faktury (daňového dokladu) koncovému zákazníkovi ze strany Mallu a zároveň vzniká nárok na vzájemné vyúčtování mezi Partnerem a Mall.
Stav „Delivered“ (tj. ve FastCentriku stav „Vyřízeno“ s vyplněným „Datumem doručení“) je stav konečný a po jeho nastavení nelze stav změnit. Pokud byl stav „Delivered“ nastaven chybně, je nutné objednávku vzájemně vyúčtovat a poté vystavit dobropis ve spolupráci s kolegy z oddělení Operations. Dobropis musí obsahovat číslo objednávky a číslo vratky, které zasílá oddělení Operations po nahlášení chybného stavu.
Email: operations@mallgroup.com
V případě, že zákazník zásilku NEPŘEVEZME a zboží se vám vrátí jako nepřevzaté, je třeba tento stav ručně nastavit v partnerském portálu jako „Returned“. Jen pro úplnost uvádíme, že tento stav se nezadává v případě, kdy zákazník odstupuje od kupní smlouvy v zákonné lhůtě – u těchto zásilek zůstává stav Delivered
Pokud dojde k jakékoliv chybě ve spojení se stavem objednávky, je třeba se co nejdříve obrátit na oddělení Operations: operations@mallgroup.com