SmartEmailing je marketingový nástroj, ve kterém dokážete spravovat své e-mailové kampaně. Webtracking je rozšíření, které Smartemailing vyvinul na své straně. Pomocí tohoto trackování dokážete sledovat chování zákazníků na vašem e-shopu.
Jak Webtracking zprovoznit?
Nejdříve je zapotřebí zjistit váš identifikační GUID kód, který budete potřebovat pro vložení do FastCentriku:
Otevřete si tedy administraci SmartEmailingu a přejděte do sekce:
Můj účet / Webtracking (https://app.smartemailing.cz/tracking/tracking/)
Aktivujte měření přepnutím “Používat web tracking”
Dole na stránce se vám následně zobrazí script, který vám SmartEmailing doporučuje do e-shopu implementovat. V rámci zjednodušení však tento script již v administraci vytvořen máte.
Jediné co potřebujete z tohoto scriptu je hodnota GUID.
Tuto hodnotu najdete v kódu tohoto scriptu. Viz příklad:
GUID, které potřebujete má na obrázku hodnotu: 68a4e6b1-8631-11e6-898c-002590a128cd
*Pozor jedná se pouze o příklad váš GUID je jiný - tento je zde uveden pouze jako vzorový příklad.
Jakmile svůj identifikační GUID kód získáte, přejděte v administraci FastCentriku do sekce:
Nastavení / Aplikace 3. stran – E-mailing - SmartEmailing
V této sekci přibylo nové pole pro vložení GUID pro WebTracking, zde vkopírujte své GUID, které jste našli v administraci SmartEmailingu.
*Nezapomeňte, že pokud využíváte v administraci více jazykových mutací, můžete po přepnutí do této editace nastavit také Webtracking pro jinou jazykovou mutaci.
Webtracking zahrnuje tyto události:
- Přihlášení uživatele - Po přihlášení uživatele do e-shopu
- Návštěva stránky - Návštěva konkrétní stránky na e-shopu (Homepage, Kategorie, atd.)
- Nákupní košík – náhled košíku
- Odeslání objednávky - Stav produktů na děkovací stránce po dokončení objednávky
Hodnoty zasílané do Smartemailingu:
Data zasílaná do SmartEmailingu vychází ze specifikace na stránce https://app.smartemailing.cz/docs/tracking/#dostupna-volani
Volání „visit“
Informaci o návštěvě stránky zasíláme označené dle povolených typů „visit_type“ pro volání „visit“:
home – pro úvodní stránku - Home Page
product – stránky produktů
article – stránky článků
category – kategorie produktů a článků
search – strana s výsledky vyhledávání
cart – stránky objednávkového procesu (košík, kroky objednávky, dokončení objednávky)
other – všechny ostatní stránky
Pro přesnější zacílení jsou na vybraných stránkách doplněny atributy a jejich hodnoty pro jednotlivé typy stránek.
Seznam konkrétních názvů atributů a jejich možné hodnoty:
Pro kategorie produktů
„category_id“ – ID categorie
„product_codes“ – seznam kódů produktů zobrazených v kategorii
Detail produktu
„product_codes“ – kód produktu
Kategorie článků
„article_category_id“ – ID kategorie článku
Článek
„article_id“ – ID článku
Vyhledávání
„query“ – Hledaný výraz
Košík – stránka v jednokrokové i vícekrokové objednávce
„page_name“ – cart
Košík – první krok objednávky – (doprava a platba)
„page_name“ – order_step1
Košík – první krok objednávky – (údaje zákazníka)
„page_name“ – order_step2
Volání metody „order“
Položka produktu v košíku – název atributu a hodnota
„brand_id“ – ID výrobce
Volání metody „identify“
S kontaktem zasíláme proměnnou „update_existing“ nastavenou pouze na hodnotu „true“.
Náhled přenosových typů
Dodatečné informace k fungování:
V aktuální verzi nejsou podporovány tyto události
- není možné trackovat objednávky založené v administraci e-shopu, nebo importem např. z Heureka Marketplace, Mallu, Expanda …
- není možné trackovat změnu stavu objednávky
- z nákupního košíku a děkovací stránky po uzavření objednávky zasíláme pouze informace o položkách zakoupeného zboží, ne o kupónech, dárcích, slevách, dopravě apod.
Obecná pravidla v rámci Cookies
- Výchozí stav měření / publikace Webtracking měření je "zamítnuto"
- Webtracking se spouští, pouze v případě, pokud zákazník odsouhlasil marketingové cookies.
Měrné jednotky
-Aktuálně nelze zasílat měrnou jednotku položky v košíku na desetinná místa z důvodu omezení na straně SmartEmailingu, který s desetinnými místy prozatím nepočítá.
Tímto nejde správně v případě potřeby spočítat cenu zboží, jelikož se zaokrouhluje na celá čísla, pokud zákazník koupil například 0,4kg. Počet ks tak může být i 0.
Nebude, není realizovatelné [MT1]