SMS brána

Modul, který umožňuje zasílat SMS zprávy o změně stavu objednávky Vašim zákazníkům.
Základní nastavení 
V sekci Nastavení -> Aplikace 3.stran -> SMS brány je jednoduché povolení této funkce. Samotné SMS zprávy jsou zpoplatněny dle ceníku, který najdete na našem webu. Abychom zabránili nekontrolovanému odesílání SMS zpráv při importech změny stavů objednávek z ERP systémů, je tato funkce blokována.


V sekci Marketing -> Šablony zpráv -> najdete novou záložku Šablony SMS zpráv. Zde vidíte, pro jaké typy změn stavů objednávek lze funkci využít. Ve výchozím stavu jsou všechny vypnuty, je tedy na Vás, které z nich konkrétně povolíte na jejím detailu.
 

SMS pro změny stavu objednávek 

Na záložce Základní povolujete možnost odesílat SMS zprávu pro tuto změnu stavu.

Na záložce Zpráva je možno editovat text zprávy. Je potřeba brát ohled na to, že SMS zpráva může obsahovat maximálně 160 znaků. Pokud je překročíte, dojde k ořezu této zprávy přímo při zaslání SMS branou. Zpráva obsahuje předpřipravený text, do kterého můžete vložit nabízené zástupné znaky a jakkoliv zprávu upravit. Diakritiku můžete ponechat, SMS brána ji ve zprávě nepoužije.




Na konkrétních objednávkách poté ručně určujete při změně stavu, zda chcete SMS skutečně odeslat, či nikoliv. Důležité je samozřejmě telefonní číslo, na které SMS odchází. Telefon může být ve tvaru +420xxxXXXxxx nebo přímo xxxXXXxxx. Pro slovenské telefonní čísla je důležité, aby byly i s předvolbou, tedy +421xxxXXXxxx.

Váš zákazník může při objednávce uvést několik telefonních čísel a ne vždy je v objednávkovém procesu všechny nabízíte. To ovšem vůbec nevadí. Samotné pole Telefon je pole povinné, a pokud klient neuvede jiné, použije se pro SMS zprávu.

Jaké pořadí tedy rozhoduje jaké telefonní číslo se pro SMS použije? Doručovací mobil -> Doručovací telefon -> Fakturační mobil ->  Fakturační telefon -> Registrační mobil -> Registrační telefon. Pokud první není uveden, použije se následující atd… Nejvyšší váhu má tedy telefon použitý v objednávce u doručovací adresy. Údaje zákazníka v administraci při objednávce můžete editovat, tedy i pole Mobil, případně Telefon.

Detail objednávky v administraci – sekce Upravit pouze u této obj.







Z výše uvedeného vidíte všechny pole, kde je možno zadat, nebo editovat telefonní číslo na konkrétní objednávce. Z našeho příkladu bude pro SMS použito číslo 731444545

Pozor, pokud klient uvede např. pevnou linku, bude SMS zaslána i v tomto případě.
 
Na jaký konkrétně telefon SMS odejde, budete vždy upozorněni v modálním okně při změně stavu objednávky.

Změníte tedy stav Objednávky na Vyřízená, kliknete na tlačítko Uložit a nabídne se Vám v modálním okně možnost Odeslat e-mail a zároveň odeslat SMS o změně na určené číslo.


Modální okna jsou nabízena i v hromadných akcích (zde ovšem není vypsáno na jaký konkrétně telefon SMS odchází, jelikož můžete vybírat více než jednu objednávku) a při změně stavu z přehledu objednávek. Pokud pro daný stav objednávky nemáte povoleno odeslání, pole bude zašedlé.

Hromadné akce


Změna z přehledu objednávek


 
Zašedlé pole – nemožnost odeslat SMS při Vlastním stavu objednávky (v nastavení vypnuto)


Přehled o sms zprávách

Chcete mít přehled o tom komu jste odeslali sms, zda odešla na správné telefonní číslo, zda byla sms nejen odeslána, ale i doručena, chcete se o těchto akcích dozvědět nejen na detailu objednávky, ale i např. emailovou zprávou? Přesně proto jsme přidali dalších pár vylepšení, které Vám tento modul dále nabídne.

Nastavení 
V Nastavení – uživatelé a role – uživatel – nastavení upozornění je k dispozici 5 nových notifikačních zpráv. K nim je možno nastavit si Zobrazit upozornění nebo Odeslat e-mail.

Zobrazit upozornění znamená, že dané krátké informace budou k dispozici po přihlášení na dashboardu v sekci upozornění, tak jak jste zvyklí např. z upozornění na nové objednávky





Odeslat e-mail znamená, že veškerá upozornění budete dostávat do své e-mailové schránky.
Posun nahoru
Posun dolů
FastCENTRIK

Připravujeme Demo