Kliknutím na jméno a příjmení zákazníka se dostanete na detail daného zákazníka.
Ve výpise zákazníků můžete také kliknout na jméno registrovaného zákazníka a dostat se tak na jeho detail.
V horní části (vedle tlačítka Zpět) lze vidět informaci o tom, zda se u zákazníka nachází objednávka, která je nevyřízená
Dále zde vidíme několik rychlých informací o zákazníkovi – zda se jedná o rizikového zákazníka (takový, který má nezaplacenou objednávku po splatnosti), nebo máte u zákazníka svou poznámku a poslední informace se týká počtu objednávek s celkovou částkou.
Pod těmito informacemi se nachází část Objednávky, kde se zobrazuje posledních pět objednávek s možností zobrazení i starší objednávky, které vytvořil daný zákazník. Do detailu objednávky lze opět snadno přejít kliknutím na její číslo.
U objednávek se dozvíte, kdy byly vytvořeny, v jaké hodnotě, stav objednávky, stav faktury a další doplňující informace (poznámka u objednávky, diskuze k objednávce).
V části Doprava, platba a ceník jsou vyplněny výchozí stavy zákazníka, které lze změnit. Pokud změníte zákazníkovi Ceník, zákazník po přihlášení ke svému účtu u zboží uvidí nové ceny a bude moct za ně na e-shopu nakupovat.
Ke každému zákazníkovi lze zapisovat vlastní poznámky, které klient neuvidí (slouží pouze k interním účelům). Zde vyplněná poznámka se zobrazuje také ve výpisu zákazníků pod ikonkou
.
Samozřejmostí je úprava základních údajů zákazníka – jména, příjmení, telefonního čísla, e-mailové adresy, fakturační či dodací adresy. Údaje se nacházejí v pravém sloupci a pro změnu kterýchkoliv údajů, stačí kliknout na tlačítko „Upravit údaje“.
Dodací adresu není třeba vyplňovat a máte možnost ji odstranit.
V přehledu vidíte, zda Váš zákazník je přihlášen k Odběru newsletteru (novinek) a také můžete zákazníka potřeby Zakázat.
Pole Login, které vidíte pod polem E-mail je přihlašovací údaj Vašeho zákazníka ke svému účtu na e-shopu. V případě překlepu klienta při jeho registraci můžete toto pole editovat. Pole Login je ovšem jedinečné a je u něj vyloučena jakákoliv duplicita. Heslo viditelné není, toto si klient může změnit pouze zadáním ve svém profilu, případně v rámci zapomenutého hesla při přihlášení.
Pole Kód slouží jako jedinečná identifikace zákazníka. Může obsahovat max. 50 jakýchkoliv znaků. Ve výchozím stavu je pole prázdné.
V části Souhlas se zpracováním osobních údajů jsou k dispozici informace - Souhlas udělen, IP adresa, Datum udělení/odebrání souhlasu. Tento souhlas se bude zobrazovat pouze v případě, že jej budete v objednávkovém procesu vyžadovat. Je tedy nutné v Nastavení/Objednávkový proces nastavit Zobrazit Souhlas se zpracováním osobních údajů. V této sekci můžete nastavit i jiné údaje u objednávky jako vyžadovat věk, vyžadovat registraci atd., více se dozvíte v našem manuálu
zde.
Registrace na front-endu e-shopu
Pokud nový uživatel potvrdí souhlas se zpracováním osobních údajů, zůstává na jeho profilu předvyplněn, dokud je při editaci svého profilu neodvolá. Údaje o novinkách lze u registrovaného uživatele editovat nad profilem.
Pokud registrovaný uživatel souhlasí s odběrem novinek a zároveň se zpracováním osobních údajů, jsou obě pole vyplněny. Pokud souhlas odebere, údaje o nesouhlasu se vyplní do administrace.
Pokud nedal souhlas s OU a chce odebírat novinky e-mailem, je mu dodatečně odeslán e-mail, kterým může souhlas potvrdit, a to i opakovaně v případě odvolání a zaškrtnutí pole Novinky e-mailem.
V rámci objednávky se zapíše aktuální stav nad danou objednávkou, souhlas či nesouhlas registrovaný uživatel aktualizuje pouze na svém profilu. Svůj registrovaný účet může na e-shopu editovat po přihlášení v sekci Uživatelský profil/osobní údaje.