Termíny doručení

Termíny doručení

Pro správnou funkčnost zobrazení Termínu doručení na detailu produktu je potřeba několik nastavení v administraci. Vyplňte pole Doba dodání ve dnech, Uzávěrka objednávek a Doručování probíhá v – kde je možno volit jednotlivé dny v týdnu, včetně sobot, nedělí a svátků.

  • Dobu dodání definujte ve dnech. Pro zobrazení „k dodání už dnes“ do doby uzávěry objednávek zadejte hodnotu 0. Pokud dopravce dopravuje do druhého dne, zadejte hodnotu 1.

  • Pro každou dopravu si tedy můžete nastavit individuální uzávěrku objednávek. Tato funkce je vhodná např. pro to, že Česká pošta Vám přijede pro balíky např. ve 15:00, ale PPL až v 18:00 a na pobočce si můžete osobně vyzvednout objednávku do 20:00 hodin. Pro Českou poštu tedy nastavíte uzávěrku jinou než pro PPL či osobní odběr a to tak, abyste objednávky stihli do doby svozu nachystat.

  • Doručování probíhá v, zde zvolte dny v týdnu, kdy dopravce doručí zboží vašemu zákazníkovi


U jednotlivých skladových dostupností je nutné mít vyplněno pole k Expedici za dnů.


Dopravy se řadí podle termínu doručení.

Doba doručení dnes, zítra nebo datumově další dny se zobrazuje pouze na skladové dostupnosti, která je koupitelná.

Příklad nastavení

Pokud máte u skladové dostupnosti hodnotu k expedici za dnů = 0, řídí se výpočet dodání dle uzávěrky objednávek na dopravě.

Aktuálně je úterý 17.7.2018, k expedici za dnů = 0

Osobní odběr, kdy je možno např. do 16:00 objednat a přijít si pro zboží ještě v ten samý den (např. na kamennou pobočku otevřenou do 20:00 hodin)
 


Do 16:00 zobrazuje k dodání už dnes

Od 16:01 do 24:00 zobrazuje už zítra
 
Česká pošta – Balík na poštu, kdy je možno např. do 13:00 objednat, vy ještě ten den expedovat České poště a Česká pošta doručit do druhého dne



Do 13:00 zobrazuje už zítra
Od 13:01 do 24:00 zobrazuje ve čtvrtek 19.7.2018
 
PPL, kdy je možno např. do 17:00 objednat, vy ještě ten den expedovat PPL a PPL doručit do druhého dne


Do 17:00 zobrazuje už zítra

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje ve čtvrtek 19.7.2018




Příklad nastavení 2:
Pokud máte u skladové dostupnosti hodnotu k expedici za dnů >0, řídí se výpočet dodání dle uzávěrky objednávek v sekci Nastavení – Skladové dostupnosti – Skladové hospodářství – Uzávěrka objednávek.

Pokud zboží není skladem je uzávěrka daná přímo na dopravě bezpředmětná, nelze s ní počítat a je použitá jednotná uzávěrka z výše uvedeného nastavení. Počítá se tedy s tím, že zboží potřebujete objednat. V případě, že je aktuálně před dobou uzávěrky výpočet vychází z hodnoty 0 (objednáte ještě dnes). Pokud je aktuálně po uzávěrce, automaticky se přidává 1 den navíc (objednáte druhý den).

Pokud je hodnota k expedici za dnů více než pracovní dny v týdnu, je víkend automaticky přeskočen ve výpočtu. Následně jsou přičteny dny dodání daného dopravce, kde je již počítáno s nastavením Doručování probíhá v.

Aktuálně je úterý 17.7.2018 a k expedici za dnů je 4, uzávěrka objednávek je pro všechny dopravy jednotná v 17:00 hod.


Osobní odběr

Do 17:00 zobrazuje v pondělí 23.7.2018 (4 dny, tedy středa až pondělí /víkend přeskočen/ + 0 dnů dodání = pondělí)

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje v úterý 24.7.2018 (+1 den)
 
Česká pošta – Balík na poštu

Do 17:00 zobrazuje v úterý 24.7.2018 (4 dny, tedy středa až pondělí /víkend přeskočen/ + 1 dnů dodání = úterý)
Od 17:01 do 24:00 zobrazuje ve středu 25.7.2018 (+1 den)
 
PPL
Do 17:00 zobrazuje v úterý 24.7.2018 (4 dny, tedy středa až pondělí /víkend přeskočen/ + 1 dnů dodání = úterý)

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje ves středu 25.7.2018 (+1 den)


 
Aktuálně je úterý 17.7.2018 a k expedici za dnů je 8, uzávěrka objednávek pro všechny jednotná v 17:00

Osobní odběr

Do 17:00 zobrazuje v pátek 27.7.2018 (8 dnů, tedy středa až pátek /víkend přeskočen/ + 0 dnů dodání = pátek)

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje v pondělí 30.7.2018 (+1 den)
 
Česká pošta – Balík na poštu

Do 17:00 zobrazuje v pondělí 30.7.2018 (8 dnů, tedy středa až pátek /víkend přeskočen/ + 1 dnů dodání = pondělí)

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje v úterý 31.7.2018 (+1 den)
 
PPL

Do 17:00 zobrazuje v sobotu 28.7.2018 (8 dnů, tedy středa až pátek /víkend přeskočen/ + 1 dnů dodání = sobota)

Od 17:01 do 24:00 zobrazuje v neděli 29.7.2018 (+1 den)



Doba doručení se následně zobrazuje i v košíku při výběru dopravy. Pokud se v košíku sejdou produkty, jejichž doba doručení se liší, bude v košíku nabízen datumově vzdálenější den/čas.



Na konkrétní skladové dostupnosti můžete také určit, že se zde Termín doručení nemá zobrazit. Toto lze použít např. u dostupností např. na objednávku, kde přesný termín dodání ve dnech není znám, ale je pouze orientační. Pole v expedici za dnů není uvedeno přesně nebo není vyplněno. Na záložce Základní v detailu skladové dostupnosti zaškrtněte pole „Nezobrazovat Termín doručení“


Máte možnost nastavit si expedici nejen pro Dopravy, ale také pro samotné skladové dostupnosti, aby byl výsledný den doručení mnohem přesnější.
Nově tak můžete vidět na skladových dostupnostech stejné pole pro “Doručování probíhá v dnech”, jako je tomu například u Dopravy.
 



Nastavení expedice v skladových dostupnostech vám umožní lépe vypočítat zákazníkovi dobu doručení.
Pokud například máte skladovou dostupnost “Skladem do 14dnů”, tak víte že zboží jste schopni vyrobit / naskladnit od dodavatele do 14dnů. Nicméně tento údaj nebyl nikdy zahrnut do výpočtu termínu doručení. Nyní si tak můžete nastavit že zboží naskladníte například do 14 dní a zároveň můžete vynechat dny jako jsou svátky, víkendy, atd.
 
Výpočet nyní probíhá následovně:
V skladové dostupnosti pole “K expedici za dnů” + V Dopravě “Počet dní doručení” = Výsledný den doručení.
- Do výpočtu se posílají pouze dny, které máte v sekci zvolené. Dny (víkendy, svátky, atd.), které zvolené mít nebudete, se ve výpočtu přeskakují.


Dodatečné podmínky fungování:
- Výchozí stav u všech skladových dostupností je, že jsou zvolené všechny dny, víkendy a svátky
- Pokud u dostupnosti nebude zvolen žádný den expedice, tak se u takového produktu nebude zobrazovat termín doručení.
- Pokud je do košíku zvolen produkt, který nemá zobrazen termín doručení, nebude se termín doručení zobrazovat u žádné z položek v košíku.
- Tyto změny se nevztahují na logiku exportních dostupností pro srovnávače. Ty stále pracují pouze s “K expedice za dnů”. Tyto změny se týkají pouze vizuálních odhadovaných termínů doručení zobrazených zákazníkovi na e-shopu.
 
Posun nahoru
Posun dolů
FastCENTRIK

Připravujeme Demo