Systém umožňuje
nastavení různých typů slev. Pokud jsou slevy aktivovány a nejsou vyloučeny nebo změněny jiným nastavením, jsou všechny slevy sečteny, porovnány s limity slev (maximy slev), a výsledná sleva je aplikována. Slevy mohou překročit minimální cenu produktu, zejména pokud jsou použity až v nákupním košíku,
například množstevní nebo objemové slevy.
Pokud je u Slevy na tento produkt nastavena nula „0“ , není s touto hodnotou nijak počítáno. Stejné je to i na hodnotě Limit na tento produkt.
Slevy na kartě produktu
Globální sleva
Globální sleva se bude aplikovat při každém výpočtu finální ceny všech produktů. Nastavení globální slevy naleznete v administraci e-shopu sekci Nastavení/Cenotvorba + DPH/Nastavení cen, slev a DPH. V této sekci se dá nastavit Limit platný pro všechny slevy. Pokud je u něj zadaná hodnota 0, není limit aplikován.
Limit na produktu - maximální sleva
Lze nastavit maximální aplikovatelnou slevu na zboží, což slouží jako pojistka. Systém celkovou slevu vzniklou výpočtem porovná s maximální možnou slevou. V případě nerovnosti použije pro výpočet výsledné ceny nižší údaj.
Tento limit se zadává přímo na kartě produktu v záložce Ceny.
Sleva na konkrétní zboží
V administraci na kartě produktu v záložce Ceny, lze uvést slevu na konkrétní produkt. Sleva je uváděna v procentech a může být záporná. U slevy je možno nastavit, že se má sleva na zboží přičíst ke slevě ceníku nebo zda nahradí slevy v ceníku. Při nastavení první varianty, je sleva na zboží sčítána se slevou ceníku a je-li v daném ceníku uvedena individuální cena zboží, je sleva na zboží spolu s případnými dalšími slevami aplikována na tuto individuální ceníkovou cenu.
Množstevní sleva
V administraci na kartě produktu lze uvést procentní slevu, která bude aplikovaná v košíku, pokud zákazník nakoupí více kusů, než je určené množství u množstevní slevy, u kterého se sleva aplikovat má.
Množstevních slev je možné nastavit více, tedy např. slevu 5 % při nákupu více než 5 ks a slevu 10 % při nákupu více než 10 ks. Každá množstevní sleva daného zboží může být pro každý ceník nastavená jinak. V případě, že pole pro vybraný ceník zůstane prázdné, má se za to, že sleva bude aplikována na všechny ceníky.
Množstevní sleva se vypočítává z jednotkové ceny, takže je zapotřebí pro správný výpočet mít u cen správně nastavená desetinná místa (sekce Nastavení/Cenotvorba + DPH/Nastavení cen, slev a DPH – Nastavení desetinných míst pro výpočty).
Pokud budete mít u cenotvorby nastavený počet desetinných míst na dvě, bude se množstevní sleva v košíku projevovat takto:
Pokud budete mít u cenotvorby nastavený počet desetinných míst na nule, bude se množstevní sleva v košíku projevovat takto:
Objemová sleva
Lze nastavit slevu v procentech i v korunách, která bude aplikovaná v košíku při určitém přesáhnutí hodnoty nákupu.
Objemovou slevu nastavuje v administraci e-shopu sekci Marketing/Slevy a kupóny – Objemové slevy.
Slevy na produktu
Nově se zobrazuje sleva na detailu produktu a v katalogovém zobrazení, případně příznakových boxech i v situaci, když není nastavena Obvyklá cena v administraci.
Takovéto povolení slev najdete v
Nastavení / Cenotvorba + DPH / Nastavení cen, slev a DPH - Formát zobrazení cen na webu pro klienty – Grafické zobrazení slev. Po zapnutí budou zobrazeny všechny slevy dle popisu níže.
Jakákoliv jiná sleva – produkt, globální, objektová, ceníková bude zobrazená, a to rozdílem vůči základní ceně.
Zobrazení na e-shopu
Na stránkách shopu v přehledech zboží (novinky, doporučené, kategorie) je zobrazována vypočtená prodejní cena (Základní cena), přeškrtnutá běžná cena (Obvyklá cena) a procentní rozdíl těchto cen.
V administraci e-shopu tuto cenu nastavíte na kartě produktu záložce Ceny.
Na detailu produktu je zobrazována vypočtená prodejní cena, běžná cena a rozdíl v korunách. Pokud jsou si rovny cena prodejní a běžná, nebo je běžná nižší než vypočtená prodejní, běžná cena se nezobrazuje. V případě zobrazení obou je zobrazena také informace o slevě. Sleva se získává odečtením vypočtené prodejní ceny od běžné maloobchodní ceny. Informace je zobrazena částkou na detailu a v procentech v přehledech zboží.