Porovnávač zboží od společnosti Google patří mezi nejdůležitější zdroje konverzí pro váš e-shop. Reklamy se zobrazují jak ve vyhledávání, tak na dalších platformách Google. Díky Google Nákupům můžete zobrazit konkrétní produkty všem, kteří je právě hledají. Data pro reklamy jsou nahrávána pomocí XML feedu, a tak mohou být informace stále aktuální. Služba je zpoplatněna cenou za proklik, funguje tedy na principu PPC kampaně.
Nastavení propojení s Google Nákupy
Nezbytnou podmínkou založení kampaně v Google Nákupy je zprovoznění účtu Google Merchant Center. Bez něj kampaň nejde vůbec vytvořit. Merchant Center slouží k nahrání dat o produktech z vašeho e-shopu. Data prověří, zpracuje a pošle je do Google Ads. Z nich je pak možné vytvářet kampaně pro Google Nákupy. Produkty se do Merchant Center nahrávají pomocí zdroje dat, nejčastěji je takovým zdrojem XML feed, který generuje e-shop.
Krok č. 1 - Vytvoření účtu v Google Ads
Úplně nejdřív si musíte zřídit účet u
Google Ads. Tedy pokud ho ještě nemáte. Postupujte podle
našeho návodu.
Krok č. 2 - Propojení s Google Merchant Center
Tvorba kampaní Google Nákupy probíhá v Google Ads, proto je nutné tyto dva účty propojit. S propojením účtů se začíná vždy ze služby Merchant Center. Jestliže máte účet založený, přejděte na stránku
Merchant Center, kde se přihlásíte nebo zaregistrujete.
POZOR! Abyste mohli účty Google Ads a Merchant Center propojit, musíte mít k účtu Google Ads administrátorský přístup. V opačném případě můžete požádat správce účtu Google Ads, aby vám přístup poskytl nebo účty propojil za vás.
Propojení s vlastním účtem Google Ads:
- V účtu Merchant Center klikněte na ikonu klíče Ikona nabídky nastavení a nástrojů a pak v části Nastavení zvolte možnost Propojené účty.
- Vyberte Google Ads.
- V části Váš účet Google Ads vyhledejte číslo zákazníka účtu Google Ads, který chcete propojit. Najdete ho po přihlášení v horní části libovolné stránky účtu u své e-mailové adresy.
- V sekci Akce klikněte na Propojit.
Žádost je následně ještě třeba potvrdit v administraci Google Ads. Pozvánky k propojení z účtu Merchant Center se vám v Google Ads zobrazí v příslušné tabulce pro Merchant Center na stránce Propojené účty. Více o propojení účtů služeb Merchant Center a Google Ads v
nápovědě Google.
Krok č. 3 - Ověření webové stránky
Pro aktivaci služeb Google Merchant Center je třeba ověřit a nárokovat svůj web. To provedete v následujících krocích v GMC - Nástroje/Nastavení/Informace o firmě/Web. Ověření lze provést několika způsoby - Google Analytics, Google Tag Manager nebo HTML.
Krok č. 4 - Vložení XML feedu s produkty
Jak vložit XML feed s produkty do Google Merchant Center naleznete v
samostatné nápovědě.