Technika, díky níž lze s minimálními náklady získat vysokou a přitom dobře cílenou návštěvnost.
Optimalizace pro vyhledávače
- Označuje se také jako SEO, zkratka pochází z anglického Search Engine Optimization.
- Řadí se mezi hlavní nástroje, které zajišťují dostatečnou viditelnost webu, e-shopu.
- Nejedná se o reklamu jako takovou, SEO umožňuje zachycení těch zákazníků, kteří mají o daný produkt zájem a aktivně jej ve vyhledávačích hledají.
- Vyvarujte se podvodných praktik, kterými je např. napojení na link farmy, Black Hat SEO, nebo cloaking. Stránky, u kterých se použití těchto technik prokáže, jsou penalizovány tak, že se neobjevují ve výsledcích hledání.
Optimalizace se dělí na dvě části:
- On-page faktory - údaje, které se nachází na samotném optimalizovaném webu, tj. texty, vhodná klíčová slova, struktura webu, alternativní texty k obrázkům apod.
- Off-page faktory - zpracovávané údaje se vyskytují mimo optimalizovaný web, jedná se např. o zpětné odkazy, PageRank. Význam off-page faktorů neustále roste, a tak je stále důležitější věnovat se linkbuildingu.