V březnu proběhlo udílení cen ShopRoku, které každoročně pořádá Heureka. Několik našich klientů se umístilo mezi finalisty v různých kategoriích, a tak jsme se rozhodli vám tyto úspěšné provozovatele e-shopů na FastCentriku představit.
Podnikání on-line není úplně jednoduché, ale když vás práce baví a dáte do ní všechno, pak přináší výsledky. Podívejte se, co dělají naši ocenění e-shopaři proto, aby jim to všechno klapalo. Položili jsme jim následující 3 otázky:
1. Jak vypadá běžný den provozu vašeho e-shopu?
2. V čem se váš e-shop za dobu své existence nejvíce posunul?
3. Co nového plánujete na vašem e-shopu v nejbližší době?
- O e-shop se v naší firmě staráme dva. Kolega Petr vyřizuje objednávky: dává je dohromady, balí, fakturuje, odesílá. Zabere mu to celý den a při větším počtu objednávek mu občas pomáhají i další kolegyně. Já se starám o správu e-shopu, produkty, kategorie, aktualizace aj. Této práci se věnuji zhruba 1 den v týdnu.
- Celý obchod zdokonalujeme průběžně. Největší změna od našich počátků proběhla v obsahu. Snažíme se teď o co nejlepší popis a kvalitní obrázky. Káva patří mezi sortiment, u kterého rozhoduje vůně, chuť a čerstvost. Tyhle vjemy přes interent těžko zprostředkujeme, a proto nyní u každého druhu kávy fotíme zrnka před i po upražení, aby si zákazník připadal jako u nás v pražírně. Na detail produktu přidáváme i další autentické fotky, např. obrázky konkrétních pytlů s kávou apod.
- Plánujeme toho opravdu hodně! Již loni v létě jsme nafotili skvělé fotky z naší pražírny i jejího okolí a připravujeme se na novou verzi e-shopu. Chystáme také informační portál o kávě, který by měl doplňovat náš stávající e-shop.
Rodinná pražírna kávy APe sídlí v podještědských Křižanech a vznikla v roce 1992. Firma začínala nejprve s pražením jedné kávy. Dnes nabízí více než 20 druhů kávy z celého světa a také různé sušené ovoce, či ořechy. Nejvíce si v APe zakládají na vysoké kvalitě sortimentu, tradici a osobním přístupu k zákazníkovi. Na fotografii: v pozadí pražič Štěpán Pejšek, u pražičky zakladatel firmy Karel Pejšek starší a v popředí Karel Pejšek mladší, provozovatel e-shopu.
- Na začátku dne kontrolujeme kompletnost a kompatibilitu objednaného zboží v jednotlivých objednávkách. Pokud v objednávce zjistíme nesoulad, zavoláme zákazníkovi a objednávku si upřesníme. Následuje příprava k expedici, pokyn do skladu k uvolnění zboží a zadání doručovacích údajů v přepravním systému. Po vyzvednutí zásilek přepravcem odchází zákazníkům automaticky zpráva, že jsme objednávku expedovali. Někdy odbavujeme pár objednávek denně, jindy desítky. Zpracování objednávek a administraci e-shopu se naplno aktivně věnují dva operátoři a pracovníci expedičního skladu našeho dodavatele. Další správu e-shopu průběžně zajišťují e-brigádníci.
- Od počátku si držíme vysoce nastavenou laťku. Stále vylepšujeme to, co už nám dlouhodobě dobře funguje. Zákazníkům nabízíme téměř 10 tisíc produktů pouze od jednoho specializovaného dodavatele. Dbáme na jasnou a vždy aktuální skladovou dostupnost produktů. Zákazníci se lépe orientují v naší nabídce, protože máme velmi dobře propracovaný strom kategorií, včetně grafické navigace. Jsme středně velkým e-shopem, co se objemu objednávek týče, a chceme takovým i zůstat. Proto jsme postupně došli k tomu, že nechceme nabízet desetitisíce položek a řešit s tím spojené těžkosti. Raději se soustředíme na spokojenost našich zákazníků, která představuje jednu z našich priorit. Náš zákaznický servis proto funguje na 100%. Jsme přesvědčeni, že naši zákazníci individuální přístup oceňují, což ostatně dokazuje i finálové umístění na letošním ShopRoku.
- V nejbližší době plánujeme přechod na moderní platformu e-shopu FastCentrik Plus. V souvislosti s přechodem dojde i ke dlouze zvažovanému redesignu e-shopu. Pro zákazníky chystáme také mnoho zajímavých novinek v našem sortimentu.
Prodejem koupelnového vybavení se společnost z Roudnice nad Labem zabývá od roku 1998. Myšlenka rozšířit koupelnové studio o internetový obchod přišla počátkem roku 2008. První e-shop byl spuštěn v druhé polovině roku 2008. Od roku 2012 funguje internetový obchod Fajn-koupelny.cz, který se zaměřuje zejména na koupelnový sortiment SAPHO. Největší důraz klade firma na budování svého dobrého jména nadstandardním zákaznickým servisem. Přečtěte si také další podrobnosti o úspěchu firmy v ShopRoku 2015.
- Denně obsloužíme průměrně 50 zákazníků. Přípravě a expedici objednávek se věnují 2 zaměstnanci. Já trávím v administraci e-shopu průměrně 3 hodiny každý den. Kromě práce se zbožím se jedná hlavně o marketingové činnosti. Sleduji statistiky i průběh jednotlivých objednávek.
- Oleje a maziva představují poměrně složitý segment trhu. Proto proces nákupu neustále zjednodušujeme, aby si snadno nakoupil i zákazník, který se v této problematice tolik neorientuje. Dříve byla primárním atributem cena. Nyní se snažíme zákazníkům nabízet specializované produkty, které se hodí vyloženě pro konkrétní typ vozu a motoru.
- Letos pracujeme zejména na rozšíření velkoobchodního prodeje B2B a také připravujeme affiliate program.
- Nepatříme mezi velké e-shopy. Správě obchodu se věnují dva lidé. Já sama pracuji v administraci e-shopu každý den. Kolik hodin přesně nevím, ale práci se věnuji vždy velmi intenzivně. Průměrně vyřídíme 10 objednávek denně. Řada zákazníků přichází také přímo z ulice, aniž by provedla objednávku na e-shopu. Stačí jim vědět, že zboží označené na e-shopu jako „skladem“ je skutečně k okamžitému osobnímu odběru.
- Poslední dobou rozšiřujeme nabídku výdejních míst. Klienti velmi oceňují, pokud jim zboží dodáme rychle, a zároveň možnost volby výdejního místa podle jejich osobních preferencí. Umožnili jsme zákazníkům také platby kartou, což mnozí z nich přivítali.
- Zásadní novinky zatím neplánujeme, ale vždy průběžně reagujeme na podněty zákazníků.
CBN v.o.s. se zaměřuje na prodej ručního nářadí a kleští Knipex. Prodává také brusné a řezné kotouče. Působí v Praze a v sídle společnosti probíhají také osobní odběry zboží zakoupeného na e-shopu. Firma vznikla v roce 1993 a provozuje současně ještě další e-shop s nářadím.
Publikováno: 14. 4. 2016