Odesílání vyřízených objednávek zákazníkům patří k denní rutině každého provozovatele e-shopu. Čím více balíčků, tím úspěšnější e-shop. S přibývajícími zásilkami se ale přímoúměrně navyšuje čas strávený expedicí, nebo počet lidí, kteří tuhle práci vykonávají. Pokud zákazníkům navíc umožníte volbu z několika možných druhů doprav, je celý expediční proces ještě složitější.
Modul Balíkobot, který jsme přidali do administrace FastCentriku, vám s expedicí pomůže. Miroslav Prachař, majitel e-shopů Pohodový nákup a Andrieeshop už si tuto službu aktivoval a přináší pár postřehů z provozu s Balíkobotem.
Internetovým prodejem spodního prádla se firma pana Miroslava zabývá již více než 10 let. Doručení zásilky k zákazníkovi představuje podle něj jeden z klíčových okamžiků celého prodeje přes e-shop. Vždycky, když někde na internetu sám nakupuje, všimne si, že provozovatelé e-shopů téměř nevyužívají pestré nabídky dopravců a nabízí obvykle 1-2 způsoby dopravy. Proto se na Pohodovém nákupu řeší doprava jinak. "My zákazníkům vycházíme maximálně vstříc, proto jim v našem e-shopu dáváme na výběr z 10 způsobů dopravy." říká Miroslav.
Takové množství dopravních možností ale expedici komplikovalo. Pracovník expedice musel důkladně znát všechny přepravní systémy a odbavování objednávek mu zabíralo hodně času. Při vytváření štítků a odesílání dat jednotlivým dopravcům složitě komunikoval s několika rozdílnými systémy. "Pro používání Balíkobotu jsme se rozhodli hned, když jsem zjistil, jak jednoduchá může expedice přes více dopravců být." dodává Miroslav.
Integrace Balíkobotu do systému FastCentriku podle Miroslava nebyla nijak složitá: "Komunikace se zástupcem Balíkobotu probíhala na jedničku. Domluvili jsme na podmínkách a poté jsem kontaktoval podporu FastCentriku s požadavkem na propojení obou systémů. Spuštění Balíkobotu ve FastCentriku bylo otázkou desítek minut. Spočívalo v zadání přihlašovacích údajů pro API propojení s Balíkobotem a úpravě našich způsobů dopravy v administraci e-shopu. Vystačil jsem se srozumitelně napsaným návodem v on-line manuálu FastCentriku. Nakonec Balíkobot sám propojil e-shop se všemi jednotlivými dopravci."
Proč si podle Miroslava pořídit Balíkobot?
- Úspora času při vytváření balíkových štítků odpovídá počtu expedovaných zásilek.
- Vytváření a tisk štítků v administraci FastCentriku zvládne rychle téměř kdokoliv.
- Pohyb zásilek je možné sledovat přímo v administraci FastCentriku
- Oproti ručnímu přepisování se snížila chybovost při zadávání údajů do systémů a odpadly zbytečné náklady.
- Doprava se realizuje za ceny, které máte s jednotlivými dopravci nasmlouvané.
- Komunikace s Balíkobotem probíhá rychle a efektivně.
"S Balíkobotem jsme velmi spokojeni, a proto jej dalším uživatelům rozhodně doporučuji." uzavírá Miroslav.