Zpět na blog

Jak vzniká e-shop: Rozhovor s majitelem e-shopu Deskopevnost

15.03.2023 8:05:07
Na e-shopovém řešení FastCentrik vzniká každý měsíc několik zajímavých projektů a nových internetových obchodů, které mají ambice vydobýt si své místo na trhu a získat věrné a pravidelné zákazníky. A protože založení nového e-shopu může být pro některé poměrně složitá disciplína, rozhodli jsme se, že spojíme příjemné s užitečným a některé z těchto projektů vám představíme. 

V nové rubrice s názvem „Jak vzniká e-shop“ si budeme s majiteli vybraných e-shopů povídat mimo jiné o tom:
  • jak vznikla myšlenka na založení e-shopu,
  • zdali je nový e-shop práce na plný úvazek, nebo vedlejšák,
  • jak vybrat řešení pro svůj e-shop,
  • jak jednoduché, či složité bylo založení e-shopu,
  • jaké výzvy čekají nový e-shop v prvních měsících působení v online světě obchodu.

Rozhovor s Petrem Markem, majitelem a spoluzakladatelem e-shopu DESKOPEVNOST.

Jak vznikla myšlenka podnikat a založit si e-shop?
E-shop Deskopevnost  je moje první zkušenost s e-shopem, ale ne s podnikáním jako takovým. Jsem tvůrce deskové hry Kinghill a už při její tvorbě jsem zjistil, že spousta věcí, které by mi při výrobě této hry pomohlo, nelze na českém trhu vůbec sehnat. Z toho vznikla myšlenka na založení e-shopu – prodávat věci, které jsou potřeba, když vytváříte deskovou hru. Navíc můj kamarád Tomáš Černý byl zrovna v podobném rozpoložení,  oba jsme velcí nadšenci do deskových her. Vše se tak skloubilo dohromady a založili jsme Deskopevnost.

Jako člověk, který si sem tam zahraje deskovku se svými dětmi, nemám moc představu, o jakých věcech je řeč. Co potřebuji k tomu, abych mohla vytvořit vlastní deskovou hru?
Třeba prázdné komponenty. Pokud vyvíjíte deskovou hru úplně od začátku, tak ji potřebujete mít nejdřív na stole a otestovat si, že vlastně funguje. Můžete si samozřejmě za pomocí nože a izolepy nařezat dílečky a vytvořit mapy, ale já jsem zjistil, že se to prodává už přímo prázdné, takže si můžete koupit krásně nařezané dílečky, které si třeba jenom polepíte a vypadá to úplně jinak, než když si to děláte sami na koleni. Stejně tak třeba deskoherní krabice. Když chcete mít opravdu hezký prototyp hry, tak chcete mít pěknou krabici, aby to nějak vypadalo, když hru prezentujete. A to se u nás dost těžko shání, pokud nechcete přijít k vydavateli s krabicí od bot.

Takže vaše cílová skupina nejsou pouze skalní fanoušci deskových her, ale také jejich tvůrci, je to tak?
Ano, určitě. Na jedné straně deskovky, to znamemá uspokojit poptávku těch, kteří hrají, na straně druhé komponenty, to znamená nabídnout možnost vytvořit si vlastní deskovou hru.

Vaše desková hra, kterou jste vytvořil, se jmenuje Kinghill. Můžete říct něco málo o tom, jak vznikala?
To by bylo na delší povídání. Kinghill vznikl díky podpoře lidí přes Kickstarter, tedy crowfundingovou platformu. Podařilo se vybrat dostatek peněz na realizaci celého projektu. Hru jsem vyrobil a distribuoval do celého světa.

Jak je hra úspěšná? Má už své fanoušky?
Určitě ano, pokud bych to měl hodnotit podle celosvětového měřítka, tak na serveru BGG má hodnocení 8,5 z 10. To je naprosto famózní hodnocení. Navíc po hře sáhlo velké vydavatelství, které ode mě hru odkoupilo, takže za mě určitě úspěch.

E-shop Deskopevnost máte jako práci na plný úvazek nebo je to spíše koníček, který máte k další práci?
Kinghillu jsem se musel věnovat na fulltime, ale teď mám normálně klasické zaměstnání a Deskopevnost jako vedlejšák.

Už jste zmínil, že Deskopevnost je váš první e-shop. Co vás vedlo k tomu, že jste si pro jeho realizaci vybral FastCentrik?
Šel jsem na internet a podíval se jaké jsou možnosti. Jestli dělat e-shop kompletně sám, nebo zvolit nějakou platformu. A protože jsem neměl moc času na to, dělat si celý e-shop sám, sáhl jsem raději po nějakém hotovém řešení. Takže jsem se podíval, co je k dispozici v Česku, a začal jsem srovnávat. Všechny platformy jsem si odzkoušel a pak už jen hledal, co potřebuji pro svůj e-shop. V mém případě byly rozhodující šablony, jak moc jsou upravitelné a jejich vzhled.

Podle čeho jste se ještě rozhodoval?
Zajímala mě také cena, přehlednost administrace a nabízené funkce.

Takže jste si vyzkoušel demoverze více poskytovatelů e-shopových řešení? Jak dlouho jste testoval? Stačilo vám 30 dní na vyzkoušení e-shopu?
Ano, vyzkoušel jsem více demoverzí. Lhůta 30 dní byla zcela dostačující, abych vyzkoušel všechno, co potřebuji.

Jaké bylo samotné zakládání e-shopu na FastCentriku? Zvládal jste všechno sám? Je pro vás naše administrace přehledná, nebo jste měl s něčím potíže?
Pracoval jsem 10 let v sektoru IT, takže problém jsem neměl žádný. Jediné, co jsem řešil, bylo nastavení e-mailu, tedy nastavení DNS, kde jsem kontaktoval vaši zákaznickou linku.

A jak jste byl spokojený s řešením vašeho požadavku z naší strany?
Udělal jsem jednoduše ticket a někdo ho obratem zpracoval, takže to bylo snadné.

E-shop máte tedy spuštěný na ostré doméně a běží. Jaké jsou vaše plány na následující měsíce?
Momentální plán je vše dotáhnout do funkčního celku. Správné optimalizace SEO, propojení na další systémy. A samozřejmě příprava a rozjezd celého marketingu, sociální média, reklamy na Facebooku, Googlu apod.

Děkujeme majiteli e-shopu Deskopevnost za příjemný rozhovor a přejeme úspěšný vstup do světa online podnikání!

FastCENTRIK

Připravujeme Demo