Zpět na blog

5 tipů, jak udělat z návštěvníka e-shopu pravidelného zákazníka

23.03.2023 11:21:23
Vytvořit si nový e-shop není dneska nijak složité. Skutečná výzva je ukryta v jeho přeměně v prosperující podnikání. Klíčem k úspěchu je získat nového zákazníka a změnit jej v pravidelného, který bude u vás v e-shopu nakupovat opakovaně. Přinášíme vám 5 tipů, jak toho docílit.

1. Buďte tu pro své zákazníky

Kvalitní zákaznický servis je nezbytným předpokladem pro to, aby byli zákazníci s vaším obchodem spokojení. Nakupující si za poslední roky zvykli na relativně vysoký komfort a očekávat ho budou i od vás. Rychlé a kvalitní porozumění toho, co po vás váš zákazník chce, ale i jasná odpověď, která ušetří čas s dalším hledáním. To vše by mělo být samozřejmostí, aby se zákazník cítil ve vašem e-shopu spokojen a rád se zde vracel.

2. Odměňte zákazníky za věrnost

95 % společností uvádí, že zákazníci, kteří využívají jejich věrnostní program, ročně utrácejí více než nečlenové. Když k tomu dodáme, že získání nového zákazníka stojí v průměru pětkrát více než udržení stávajícího, dojdeme k závěru, že věrný zákazník je klíčem k úspěšnému byznysu. Vytvořte pro své zákazníky věrnostní program a odměňte je za jejich nákupy.  Můžete nabídnout slevy, bonusové body, vrácení zboží zdarma nebo VIP zákaznický servis. Zákazníky můžete odměnit nejen za nákup, ale také za registraci, odběr newsletterů, přidání reference nebo pozvání přátel.

3. Sledujte nákupní chování svých zákazníků

Webová analytika představuje pro majitele e-shopu velmi důležitou disciplínu. Jejím účelem je sběr, měření, analýza a reporting dat získaných z e-shopu za účelem jejich dalšího využití. Jedná se o cennou zpětnou vazbu, která dokáže zodpovědět spoustu otázek týkajících se jak návštěv e-shopu, tak například chování zákazníků nebo vyhodnocení marketingových aktivit a podobně. Nástrojů, které sledují a vyhodnocují chování návštěvníků na webech, existuje celá řada, vystačit si ale můžete i s bezplatným nástrojem Google Analytics. Kupříkladu nové GA 4 vám umožní nastavit měření objednávek i hlavních kroků nákupního procesu. Tedy zobrazení detailu produktu, přidání do košíku, zobrazení košíku a nákup.

4. Posílejte personalizované emaily

Dopřejte svým zákazníkům pocit, že jsou jedineční, ne jedni z tisíců. Využít můžete personalizace emailů, oslovte své zákazníky jménem a nabízejte jim produktové doporučení na základě jejich nákupního chování. Personalizace e-mailů vám pomáhá budovat těsnější vztah a důvěru s vašimi odběrateli e-mailingu. A také nabízet relevantnější zboží.

Nabízejte produkty a služby podle předchozích nákupů (daných produktů nebo celkové hodnotě nákupu). Při používání této strategie se zaměřte na zákazníky, kteří provedli více nákupů. Čím více dat budete mít, tím pravděpodobněji nasměrujete zákazníky k položkám, které skutečně chtějí, hledají nebo potřebují.

5. Vytvářejte zajímavý obsah

Vytvoření zajímavého obsahu, jako jsou blogy, infografiky nebo videa, může být skvělým způsobem, jak získat zákazníkovu pozornost a přesvědčit ho, aby se vrátil na e-shop. Články, které obsahují klíčová slova a jsou plné užitečných informací pro uživatele, se pravděpodobně umístí vysoko ve výsledcích vyhledávání, což vám přinese více organické návštěvnosti.

 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo