Abyste byli co nejvíce vidět, váš e-shop navštěvovalo hodně zákazníků a vám se tak zvyšoval nejen konverzní poměr, ale také obrat, tak je třeba využívat nejrůznější online marketingové nástroje, kterými jsou třeba PPC reklamy, Facebook, propagace na Heurece či copywriting. Víte ale, jak optimalizovat výdaje na tyto formy propagace tak, aby to bylo co nejefektivnější a s minimálními náklady?
Které nástroje optimalizovat?
PPC kampaně
- Využíváte pro svou propagaci na internetu PPC kampaně, nebo s tímto způsobem reklamy teprve začínáte a nejste si jistí, jak to máte uchopit? PPCčka jsou velmi účinným online marketingovým nástrojem, který vám dokáže rychle zvednout nejen návštěvnost, ale i prodej.
- Základem je nastavit PPC kampaně tak, aby návratnost investic byla co nejvyšší. Ze začátku je proto nejvýhodnější začít raději s menším rozpočtem (nižší cena za proklik) a postupně jej podle aktuálního výsledku buď zvyšovat či snižovat tak, aby to pro vás bylo co nejvýnosnější.
- Optimální tedy je, vytvořené PPC kampaně neustále sledovat, testovat, analyzovat, vyhodnocovat a podle toho je přizpůsobovat.
Porovnávače zboží
- Obdobná situace nastává v případě optimalizace na zbožových porovnávačích. I zde se vyplatí postupovat v nastavení střídmě. Důležité je nepřehánět to s počáteční cenou za proklik (CPC), kterou volte podle toho, o jak oblíbený produkt se jedná. Na těch nejoblíbenějších jsou totiž nízké marže a je pouze v silách velkých e-shopů si tuto cenu pohlídat.
- Ze začátku se tedy zaměřte především na ty atributy, které jsou pro vás snadněji ovlivnitelné. Jedná se třeba o správné nastavení názvu produktu, jeho parametrů, zařazení do kategorií, atd.
Facebook
- Správná optimalizace je základ také u nastavení kampaní na Facebooku. Kampaně si zde rozfázujte do několika etap. Pokud s podnikáním teprve začínáte, nastavte si ze začátku nižší rozpočet, který postupně navyšujte. Podívejte se, jak na efektivní facebookové kampaně za pár korun.
Copywriting
- Kvalitní textace je pro úspěšný e-shop základ. Rozhodně se vyplatí vsadit na odborníka, který copywritingu rozumí a dokáže zpracovat odpovídající texty. Podstatným krokem je umět definovat v čem je váš e-shop výjimečný, jaké jsou jeho výhody, které kategorie a produkty jsou klíčové a podle toho potom nechat vybrané oblasti otextovat.
Podnikejte efektivně, poptejte naše odborníky, kteří vám pomohou s optimalizací všech podstatných marketingových nástrojů.