V září jsme si posvítili na vaše e-shopy, abychom zjistili, co je potřeba upravit, aby se váš obrat neustále zvyšoval. V několika předchozích článcích jste mohli sledovat rady a doporučení, kterými je dobré se řídit pro vybudování ještě úspěšnějšího e-shopu. Přečtěte si, jaké úpravy se staly v září těmi nejžádanějšími.
V jakých oblastech jsme vám v září nejvíce pomáhali?
Celková analýza e-shopu
- Aby e-shop fungoval tak, jak má, je potřeba čas od času provést analýzu e-shopového řešení a podle toho upravit vše potřebné.
- My jsme se vašim e-shopům podívali na zoubek a zjistili jsme, že 76 % všech e-shopů a to ať už začínajících, tak těch zaběhnutých, má nějakou tu chybku, která ho zbytečně brzdí v rozletu.
- Jednalo se např. o SEO title a SEO description, u kterých jsme zaznamenali přílišnou délku, popřípadě úplnou absenci.
Porovnávače cen
- U porovnávačů zboží a cen je jednou z nejzákladnějších atributů adresa XML feedu, která je pro každý porovnávač trochu jiná. Tvarům těchto adres byste měli věnovat zvýšenou pozornost, jelikož přímo ovlivňují funkčnost daného porovnávače.
- Jaké jsou nejčastější chyby?
- Neúplná URL adresa (problém vzniká např. při zkopírování pouze části URL feedu)
- Záměna XML feedů (např. místo feedu pro Heuréku je použit feed pro Zboží.cz)
- Použití nesprávného feedu (např. při záměně standardního Heuréka feedu tím pro skladovou dostupnost)
- Průzkumem mezi našimi klienty jsme zjistili, že celkem 13 % e-shopařů dělá některou z výše uvedených chyb.
- Všechny e-shopaře, kteří v XML feedu mají nějakou chybu, ihned informujeme a snažíme se problém vyřešit. Ať už telefonicky, popřípadě přes aplikaci TeamViewer, díky které vám můžeme v reálném čase ukázat, jak na to, který feed je ten správný, nebo kde a co napsat.
Emailing
- V září jste se mohli zúčastnit online konference EMOS, která byla věnována všemu důležitému kolem e-mail marketingu. Věříme, že jste byli součástí a dozvěděli jste se spoustu nových poznatků, které vaše podnikání obohatily.
- Řada z vás se již přesvědčila o tom, že e-mailing je šikovným nástrojem, který nejen že dokáže zvýšit obrat, ale taky velice účinně díky němu můžete se svými zákazníky budovat vztahy. Pouhá třetina e-shopů však tento nástroj pro rozesílání e-mailů využívá.
- FastCentrik má navíc exkluzivní partnerství se společností SmartEmailing, díky kterému můžete tento nástroj používat za nejlepších podmínek na trhu.
Design e-shopu
- Úplně nejčastějším vaším přáním je změna grafického designu. Jedinečný a moderní vzhled e-shopu je v dnešní době jednou z klíčových oblastí úspěšného prodeje. Dennodenně tak řešíme jak individuální kompletní grafiky na míru, tak dílčí změny, kterými jsou např. bannery, loga, úpravy hlaviček či jednotlivých částí e-shopů, zkrátka všechno možné, co vás jasně identifikuje a pomůže odlišit od konkurence.
Optimalizace nákladů
- V minulém článku jsme kladli důraz na efektivnost ve vynakládání nákladů. Zaznamenali jsme zvýšený zájem o analýzu nákladů většiny prodejních kanálů. Stejně tak tomu bylo s prodejními kanály, kde jsme u e-shopů, které si o analýzu zažádali, provedli podrobnou analýzu všech nákladů a zjišťovali jsme, kde všude je možné ušetřit.
- Analýza nákladů se projevila jako velice účinná, protože u všech sledovaných se nám podařilo najít skulinku, kde je možné ušetřit. V jednom z případů se nám pak dokonce podařilo náklady snížit o 46 %.
Personalizace
- Stejně tak jsme vás informovali o výhodách a účinnosti personalizace. Řada z vás si nechala vytvořit scénáře a podscénáře na míru. Celkem jsme tak vytvořili 27 jedinečných podscénářů, díky kterým jejich majitelé už nyní začínají generovat vyšší obraty. A tím to nekončí. Připravujeme jednu opravdu velkou bombu, po které budou vaše obraty k nezastavení!
Naší snahou je vaše e-shopy neustále zdokonalovat a přinášet vám stále něco nového. Náš tým vývojářů proto neustále pracuje na dalších a dalších modulech, aby se vaše podnikání mohlo neustále posouvat výše a výše. Těšte se, už brzy vám naservírujeme čerstvé novinky.