Ohlédněte se s námi za rokem 2019. Vytáhli jsme pár údajů, které vás budou jistě zajímat. Jak se zadařilo české e-commerce a jak tomu bylo u e-shopů na platformě FastCentrik? Které aplikace naši zákazníci nejčastěji využívají a vy byste je neměli opomíjet? Dočtete se ve článku.
Bilance české e-commerce
Další úspěšný rok za sebou mají české e-shopy. Dle
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) on-line obchody dosáhly na
celkové obraty ve výši 155 miliard korun, což je meziroční růst o 15 %. Nejúspěšnější prodejní týden roku odstartovalo pondělí 9. prosince.
Nejvíce peněz zákazníci v loňském roce utratili online opět za
elektroniku (36 %), ačkoliv její podíl každoročně klesá. Po elektronice následuje
vybavení pro dům a zahradu (15 %) a na třetí pozici se umístilo
oblečení a móda (9 %),
okomentoval loňský rok Tomáš Braverman, šéf Heureka.cz.
Důležitý milník loni překročily
mobilní telefony. Větší podíl uživatelů chodí nakupovat na internet z mobilních telefonů. Co se týče platebních metod,
platba na odběrném místě spolu s platbou zboží na dobírku jsou u českých zákazníků nejpopulárnější.
V letošním roce APEK opět očekává silný růst e-commerce, ale předpokládá se mírné zpomalení. Češi nakupují on-line stále častěji a nakupování po internetu důvěřují.
Nejoblíbenější služby uživatelů FastCentriku
Na zoubek jsme se podívali všem u nás běžícím e-shopům, které obchodují v českých korunách, eurech i dolarech. Zjistili jsme, které služby a aplikace 3. stran jsou u nich nejoblíbenější.
🔵 Nejpoužívanější platební brány
FastCentrik nabízí mnoho metod, pomocí kterých mohou vaši zákazníci hradit nákupy. Jednou z možností je platební brána. Na trhu je nespočet platebních řešení a může být těžké se v nabídce zorientovat. Proto jsme si ověřili, jaké platební brány jsou u našich klientů ty nejoblíbenější.
1.
GoPay
2.
ComGate
3.
Barion
„Naše e-shopové řešení FastCentrik nabízí spoustu platebních bran a klient si může vybrat na základě jeho preferencí a priorit bránu, která mu nejvíce vyhovuje. Mezi ty nejpoužívanější patří GoPay, ComGate a nově také brána Barion, která vstoupila na český trh v minulém roce.
Platební brány využívá 61 % našich klientů, z čehož vyplývá, že platba předem je sice z pohledu prodejce výhodná, avšak český zákazník stále věří dobírce a jistotám, které přináší obdržení zboží a následné zaplacení. I přesto, že je to v důsledku dražší varianta."
🔵 Nejpoužívanější splátkové metody
Nákup na splátky představuje platební metodu, kdy si nakupující může rozložit platbu za zboží do několika splátek. Mezi poskytovatele, které FastCentrikáři nejčastěji využívají, patří Cetel, Twisto a dále Essox s Homecreditem a Cofidisem na třetí pozici.
1. Cetelem
2. Twisto
3. Essox/Homecredit/Cofidis
"Splátkové metody si prozatím u klientů FastCentriku nenašly své místo a využívá je jen 8 % e-shopů. Dle mého názoru záleží primárně na velikosti e-shopu. Čím vyšší návštěvnost, tím větší potenciál využití splátkových metod, jako je tomu u velkých hráčů a obchodních galerií Mall.cz, Alza.cz apod."
🔵 Nejpoužívanější aplikace 3. stran
Ve FastCentriku nabízíme e-shopařům napojení na širokou škálu marketingových nástrojů od PPC systémů, analytických nástrojů, srovnávačů zboží, až po sociální sítě. Sestavili jsme žebříček těch nejoblíbenějších, které u našich klientů zvítězily v uplynulém roce na celé čáře.
V rámci PPC systémů pro správu placené reklamy, která se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a Googlu, si FastCentrikáři zpravidla zapínají Google Ads i Sklik. Z našich dat dále vyplývá, že e-shopaři využívají veškeré možnosti, jak podpořit jejich online byznys a taktéž se snaží vrátit zpět do hry zákazníky, jenž neprovedli žádnou konverzi. Aktivně využívají Facebook remarketing, Google remarketing a Sklik retargeting.
Srovnávačům zboží vévodí Zboží.cz spolu s Google Nákupy, které doplňuje v trojlístku Heureka.
Jedním z nejpoužívanějších ekonomických systémů, díky kterému snadno importujete zboží přímo do e-shopu a můžete tak jednoduše odbavovat objednávky přímo z účetního systému, je ekonomický systém POHODA. Využívá jej jedna třetina našich klientů.
Nejoblíbenějším e-mailingovým nástrojem je SmartEmailing. Usnadní vám díky propojení s e-shopem FastCentrik komunikaci se zákazníky.
Mezi novinky ve FastCentriku, které jsme implementovali do našeho řešení v loňském roce, patří také Mall Marketplace. Začněte prodávat vaše zboží přímo v nákupní galerii MALL.cz, tato novinka vám může přinést zajímavé zvýšení prodejů a tržeb. Jsme rádi, že jsme prvním a zatím jediným e-shopovým řešením na českém a slovenském trhu, které tuto možnost uživatelům e-shopů nabízí.