Zpět na blog

Průvodce Plánovačem výkonu reklam v Google Ads

11.02.2020 8:26:45
Rozdělovat peníze z reklamního rozpočtu mezi jednotlivé PPC kampaně není nic jednouchého, obzvláště pokud je váš reklamní rozpočet omezený. Kam přidělit více prostředků a kde naopak můžete ubrat, tak abyste ve finále vydělali co nejvíce?

V uživatelském rozhraní Google Ads máte nyní k dispozici skvělého pomocníka s názvem Plánovač výkonu. Plánovač výkonu pomáhá inzerentům optimalizovat PPC kampaně tím, že navrhuje ideální rozdělení výdajů mezi jednotlivými PPC kampaněmi v plánu. Jde o velice snadno použitelný a rozhodně užitečný nástroj, který umožní inzerentům ušetřit čas, který by jinak strávili ručním testováním a nastavováním rozpočtů kampaní stylem pokus-omyl. 

 

Jak funguje Plánovač výkonu?

Plánovač výkonu vám, jako inzerentovi, dokáže navrhnout, jak změnit nabídky a rozpočet, abyste maximalizovali konkrétní metriku v PPC kampaních. Co to znamená? Plánovač výkonu vám dokáže říci:
 
„Pokud zvýšíte útratu o x Kč, při cílení na metriku Y (obvykle CPA nebo ROAS), můžete zvýšit prokliky / konverze / konverzní poměr o hodnotu Z. “
 
V plánu, který vám nástroj vygeneruje, můžete vidět, kolik byste měli do PPC reklamy investovat a jak náklady rozdělit, abyste maximalizovali jednu ze tří metrik výkonu: počet kliknutí, počet konverzí nebo konverzní poměr.
 
Přestože samozřejmě neuvidíte všechny výpočty, se kterými algoritmus nástroje pracuje, je takřka jisté, že při výpočtu bere v úvahu následující údaje:
 
  • Stávající výkon PPC kampaně (aktuální výdaje, konverze, hodnota konverze atd.)
  • Dřívější výkon (stejná data jako v předchozím případě z předchozí ho časového úseku, pokud váš účet tyto údaje obsahuje)
  • Relevantní vyhledávací dotazy (podle oznámení)
Za pomoci těchto údajů Plánovač výkonu simuluje relevantní aukce reklam a jeho algoritmus zjišťuje, jaká varianta nastavení je pro vás nejvýhodnější. Bere přitom do úvahy i takové proměnné, jako:
 
  • Sezónnost
  • Soutěžní aktivita
  • Vstupní stránka
  • Data z jiných kampaní mimo váš účet, která mají podobné cílové skupiny.
 

Jak používat Plánovač výkonu?

Abyste mohli používat nástroj Plánovač výkonu, musí vaše kampaně splňovat několik podmínek. Musí běžet alespoň 72 hodin a musí získat alespoň 3 kliknutí během posledního týdne. Pokud jsou cílem kampaně konverze, musí kampaň získat alespoň jednu konverzi během posledního týdne.

Plánovač výkonu lze použít pouze pro vyhledávací kampaně, které používají následující strategie nabídek:
 
  • Manuální cena za proklik (CPC)
  • Vylepšená CPC
  • Cílová cena za akci (CPA)
Pokud máte hodně kampaní s různým nastavením cílů, není třeba je všechny ručně kontrolovat, zda splňují tyto požadavky. Při vytváření plánu vám Plánovač výkonu sám vybere takzvaně „předvídatelné kampaně“, které budou zahrnuty.


 

Vyberte cílové metriky a časové období předpovědi

Nyní můžete vybrat, pro jaké období chcete spočítat předpověď, vhodnou metriku, (například prokliky, konverze nebo hodnotu konverzí), cíl a jeho hodnotu (například výdaje, počet konverzí nebo cenu za akvizici).
Jakmile zadáte všechny potřebné údaje, Plánovač výkonu vytvoří počáteční výsledky. Poté můžete jednotlivá data a metriky měnit a vytvářet různé varianty plánu. Vyzkoušejte jich několik, abyste zjistili, který z nich je pro vás nejvýhodnější.
 
Výsledky plánu můžete sledovat v přehledném Grafu prognózy, který ukazuje, jak mohou změny výdajů ovlivnit výkon kampaní, zahrnutých do plánu. Kliknutím na různá místa grafu můžete údaje měnit a pozorovat, jak tyto změny ovlivní potenciální výkon vašich kampaní.


modern-analyst-pic

Nastavte parametry cíle

Nastavení cíle je v Plánovači výkonu nepovinné. Přesto však doporučujeme cíl nastavit. Jinak totiž algoritmus
Google jednoduše maximalizuje náklady, aby dosáhl maximalizace klíčové metriky, bez ohledu na to, jak se to projeví na vaší CPA nebo ROAS.


 

Stáhněte si výsledky

Výsledky z Plánovače reklam jsou dostupné ve dvou zdrojích ke stažení:
  1. Souhrn plánu (.csv) - soubor aplikace Excel, který uvádí, jak se podle plánu změní hodnoty vašich metrik, v případě že plán aplikujete.
  2. Soubor Editoru reklam (.csv) - soubor Excelu, který lze nahrát přímo do Editoru reklam, a tím snadno provést změny rozpočtu a nabídek podle plánu.

 

Vyplatí se plánovač výkonu?

Plánovač výkonu se rozhodně vyplatí otestovat. Buď zjistíte, že můžete svůj rozpočet využít lépe než dosud, nebo si potvrdíte, že již nyní máte rozpočet nastaven, jak nejlépe to jde. Výsledky z plánovače jsou pouze doporučení, nemusíte se bát, že by automaticky upravoval vaše fungující kampaně. Navíce je zdarma a analýza vaší PPC kampaně většinou netrvá déle než pět minut.
 

 SEO consult - podpis  Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo