Chcete opravdu vydělávat a být v e-commerce úspěšní? Tak byste měli vědět, co je to CRO (Conversion Rate Optimization) a jak s ním správně pracovat.
Jedná se o velice důležitý a významný
termín pro e-commerce. Především v
B2C, avšak stále více se rozšiřující také v oblasti
B2B. Konverzní poměr nám ukazuje, v kolika případech se stává zákazník nakupujícím. V podstatě, měří procento návštěvníků, kteří nakoupí na vašem e-shopu, všeobecněji:
kolik z nich provede požadovanou akci v dané sekci webu.
Čím vyšší konverzní poměr máte, tím máte vyšší zisky. Snažte se proto toto procento zvyšovat!
Výpočet Vašeho konverzního poměru je (počet zkonvertovaných návštěvníků /počet všech návštěvníků) *100. Abyste nemuseli každého zákazníka složitě počítat, doporučujeme nastavit si nástroj od společnosti Google: Google Analytics.
Můžete
optimalizovat nákupní proces: Zjistíte tak, zda zákazník dokončil nebo nedokončil objednávku a proč. Pokud se zákazník zastavil u objednávkového formuláře je pravděpodobné, že naleznete chybu. Rozdělte si objednávku do více kroků tak, aby byla přehledná a jednoduchá.
Analyzujte nejproblematičtější oblasti na vašem webu a upravte jej k potřebám zákazníků.
Velice často se například stává, že zákazník opustí stránku kvůli špatnému detailu produktu, kde je například špatně viditelná cena, chybí hodnocení, nebo není dostupnost produktu. Dbejte proto opravdu pečlivě na všechna uvedená data na vašich e-shopech.
Snažte se vyhovět, zaujmout, předat přesné informace a
odstranit všechny mezery a překážky, které by mohly zákazníky odradit.
MAKROKONVERZE
Jde o
vyjádření měření v penězích:
- Kliknutí na reklamu
- Nákup v e-shopu
- Objednání služby
MIKROKONVERZE
Jde o
vypočítání hlavních cílů webu jako:
- Sledování a sdílení sociálních sítí
- Čas strávený na stránce
- Čas sledování produktových obrázků
- Zpětná vazba – dotazníky, ankety
- Zaregistrování se k odběru newsletteru