UTM (Urchin Tracking Module) jsou textové řetězce, které se přidávají k cílovému URL odkazu a díky nim dokážete přesněji určit, odkud na danou URL adresu lidé přicházejí.

Pomohou vám získat další informace pro vámi využívané analytické nástroje jako je například Google Analytics.

UTM parametry mají zpravidla tvar utm_parametr=hodnota a píší se bez diakritiky a mezer. Doporučujeme nastavit si metodiku, a tu bez výjimek dodržovat, abyste kampaně tagovali jednotně.


Nejpoužívanější UTM parametry a co vše se dá měřit 

  • utm_source (povinný parametr) – Zdroj, ze kterého návštěvník přišel. 
  • utm_medium (povinný parametr) – Určuje, ze kterého média návštěvník přišel (například z organické návštěvnosti, placené návštěvnosti, sociálních sítí apod.) 
  • utm_campaign name (nepovinný parametr) – Pomáhá odlišit marketingové kampaně. 
  • utm_term (nepovinný parametr) – Klíčové slovo použité v reklamě. 
  • utm_content (nepovinný parametr) – Označuje název reklamy. 


Nástroje pro tvorbu UTM parametrů 

Pokud reklamní systém automatické značkování nemá, pak nezbývá než ke všem odkazům přidat UTM parametry ručně. I tuto práci si ale usnadnit a zautomatizovat, a to díky nástrojům pro tvorbu UTM parametrů. 

Campaign URL Builder 

V nástroji Campaing URL Builder jednoduše vyplníte cílovou URL, zdroj, médium a název kampaně a systém vám výslednou URL adresu sestaví sám. Stačí adresu zkopírovat a použít. 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo