Internetová reklama, kde se platí za proklik.
PPC
- Pojem pochází z anglického Pay per Click.
- Platí se pouze za reálně přivedené klienty.
- Neplatí se ani za počty zobrazení (PPV), ani za reklamu, na kterou nikdo neklikl (PPT).
Jak fungují systémy PPC
- Základem PPC reklamy je aukční systém, který přihlíží ke kvalitě inzerátů a historii kampaní.
- Dobře udělaný inzerát přiměje více lidí, aby na něj klikli. To snižuje cenu za proklik. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.
Tři nejdůležitější PPC systémy v ČR:
Všechny systémy se návzájem hodně odlišují, proto se pro každý projekt hodí jiný systém.
Výhody reklamy PPC
- měřitelnost výsledků – PPC reklama umožňuje přesně spočítat návratnost investic, víte, kdy se vám ještě vyplácí
- vysoká účinnost – se stejným rozpočtem PPC reklama přivádí více návštěvníků než jiné typy reklamy
- vynikající cílení - návštěvníci se často promění v platící zákazníky (vyšší konverzní poměr)
- flexibilita – PPC reklama umožňuje okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce
Formáty PPC
- Jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích.
- Hojně se využívá i bannerová reklama. Ta se zobrazuje na cizích webech formou kontextové reklamy.
- Na principu PPC funguje také remarketing, který umožňuje cílit reklamu na uživatele, kteří web naštívili a opustili.