Nejznámější forma internetové reklamy. Má textovou, grafickou, nebo interaktivní podobu.
Banner
- Banner je reklamní formát, který se na internetu využívá nejčastěji.
- Jedná se o obdelník, nebo čtverec naplněný reklamním textem, grafikou, či interaktivními prvky.
- Většina bannerů dodržuje ustálenou velikost formátu - nejoblíbenější je rozměr 468x60 px, často se používá také rozměr 125x125 px nebo ikonka o velikosti 88x31 px.
- Na reklamní bannery se dá vypěstovat tzv. bannerová slepota. Většinu uživatelů totiž bannery obtěžují, a tak je podvědomě ignorují.
- Existují různé blokátory bannerových reklam.
- Kombinace bannerové slepoty a blokátorů bannerů způsobuje pokles úspěšnosti bannerových kampaní a nízky click rate.
- Hojně se však stále využívají pro self-promo. Provozovatelé si umisťují bannery na vlastní stránky a propagují jimi novinky, akce apod.