Marketing, jehož aktivity probíhají prostřednictvím elektronických zařízení (kromě rozhlasu a televize).
E-marketing
- Označuje se také jako elektronický nebo virální marketing.
- Zahrnuje internetový marketing, mobilní marketing (mobilní telefony a PDA), position marketing (GPS ,auto-navigace), on-line televize.
- E-marketing a klasický marketing se prolínají a do budoucna zřejmě zcela splynou.
- E-marketing může být efektivní pouze při velmi dobré znalosti technologií, postupů a technologických principů. Internetový marketér se neustále věnuje vědomostnímu rozvoji, sleduje aktuální trendy a relevantní informační zdroje.
- Na komplexní e-marketingové strategie se specializují především velké internetové agentury.
- Na principy e-marketingu nezapomínají ani tvůrci e-shopů, kteří spoustu moderních technologií integrují přímo do e-shopových řešení.
- Nevyplácí se plánovat přesně podíl konkrétních marketingových aktivit na celkové marketingové koncepci, spíše se doporučuje vytýčit si strategii rámcově a její jednotlivé části řešit pružně podle aktuální situace.