Nástroj přímého marketingu umožňující cílené rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně určený seznam e-mailových adres.
E-mail marketing
- K odeslání komerčního sdělení musí mít daná společnost souhlas příjemce. Pokud se uživatel přihlašuje k odběru např. newsletteru, je jeho přihlášení potvrzeno buď rovnou zadáním e-mailové adresy do příslušného pole, anebo musí schválit ještě příchozí registrační mail, čímž souhlasí se zavedením svého e-mailu do konkrétní databáze adres. Jednoduché potrzení označujeme jako Single Opt-in, potvrzení e-mailem se nazývá Double Opt-in.
- Tato forma marketingu je vysoce efektivní, nízkonákladová, snadno testovatelná a měřitelná.
- Mailingové kampaně lze dobře vyhodnotit. Podíl doručených a otevřených e-mailů v kampani se hodnotí pomocí veličiny Open Rate.
- Kvalitní mailingové kampaně pomáhají budovat brand.
Typy e-mailů v oblasti e-mailového marketingu: