Statistický poměr počtu kliknutí k počtu zobrazení reklamního prvku a vypovídá o účinnosti dané reklamy.
Click rate
- Click rate vyjařuje poměr počtu kliknutí k počtu zobrazení reklamního prvku a hodnotí účinnost dané reklamy.
- Udává se v procentech a spočítáme ho pomocí jednoduchého vzorce:
- Click rate (%) = počet kliknutí na reklamu / počet zobrazení reklamy * 100
- Prakticky to znamená toto:
- Pokud se banner zobrazí návštěvníkům webu stokrát a jeden člověk na banner klikne, je hodnota click rate 1%.
- Obvyklé hodnoty click rate se pohybují mezi 0,5 – 5%.
- Prostřednictvím click rate se nejvíce měří účinnost bannerové reklamy. Ta se ovšem stále méně využívá kvůli stoupající bannerové slepotě uživatelů.
- Click rate pomáhá také při hodnocení newsletterů, kdy svědčí o počtu uživatelů, kteří si newsletter otevřeli, případně klikli na odkaz v něm obsažený.
- Často zaměňuje s CTR, což je míra prokliku.