Opět za vámi přicházíme s novinkami a vylepšeními, které vám zjednoduší práci s vaším internetovým obchodem. Největšími novinkami jsou změny v termínech doručení a možnost zobrazovat skladové dostupnosti. Pojďme se společně podívat, co jsme si pro vás připravili nového.
Novinky ✅
Termíny doručení
Termíny doručení prošly kompletní přestavbou. V rámci vašich zpětných vazeb jsme přidali možnost nastavit si expedici nejen pro Dopravy, ale také pro samotné skladové dostupnosti, aby výsledný den doručení byl mnohem přesnější.
Nově tak můžete vidět na skladových dostupnostech pole pro “Expedice probíhá v dnech”, jako je tomu například u Dopravy.
Co se mění?
Nastavení expedice ve skladových dostupnostech umožní přesněji vypočítat výslednou dobu doručení.
Pokud například máte skladovou dostupnost “Skladem do 14 dnů”, tak víte, že zboží jste schopni vyrobit/naskladnit od dodavatele do 14 dnů. Tento údaj však nebyl nikdy zahrnut do výpočtu termínu doručení. Nyní si můžete nastavit, že zboží naskladníte například do 14 dní a zároveň můžete vynechat dny jako jsou svátky, víkendy atd.
Výpočet nyní probíhá následovně:
Výsledný termín doručení je součtem „dnů do expedice“ (ze skladové dostupnosti) a „dnů doby přepravy“ (z karty dopravy), která se vypočítají dle svých rozdílných pravidel a s ohledem na uzávěrku objednávek.
Výpočet dnů u skladové dostupnosti:
Vložená hodnota do “K expedici za dnů” ve skladové dostupnosti udává, za kolik dnů budete mít zboží připraveno k expedici.
- Pokud je zboží k expedici ihned (hodnota 0), ale je již po uzávěrce objednávek, bude jako výchozí pro výpočet expedice hodnota 1.
- Pokud povolíte expedici jen pro vybrané dny a její termín vyjde na den nepovolený, k počtu dnů „K expedici“ se jich připočte tolik, kolik zbývá k dalšímu dni, kdy je expedice možná.
Tento vypočtený celkový počet dnů do expedice, kdy je zboží možné předat dopravci, nebo k vyzvednout na pobočce, je předán k dalšímu výpočtu (výpočet doby přepravy dopravy) pro termín doručení.
Příklad:
Počet dnů k expedici je “14”, expedice probíhá pouze ve dnech “pondělí až pátek” bez svátků.
Pokud poslední 14. den vyjde na “sobotu”, do prvního možného dne expedice v “pondělí” jsou to další 2 dny, celkem tedy 16.
(V případě Velikonoc by to bylo 17 dnů, vhodný den pro expedici je až úterý)
- Celkem vypočtených “16 dnů” do expedice se zohledněním dnů je předán k dalšímu výpočtu pro termín doručení.
Výpočet doby přepravy u doprav:
Vložený počet dnů „Doby dodání“ udává, jak dlouho trvá doručení zboží.
- Pokud dále na dopravě nastavíte jen vybrané dny, ve kterých probíhá doručování, sečte se doba dodání a dny, kdy doprava nemohla proběhnout v době doručování.
Příklad:
Doba dodání je “5 dnů”, doručování probíhá pouze ve dnech “pondělí až pátek” bez svátků.
Den expedice (na skladové dostupnosti) a předání dopravci je “středa”. Pět následujících dnů, kdy je možné doručovat jsou “čtvrtek, pátek, pondělí, úterý a středa”. Mezi nimi jsou dva víkendové dny. Celkem tedy “7 dnů”.
(V případě Velikonoc by to bylo 9 dnů, jelikož “pátek a pondělí” jsou svátky a dnem dodání by byl pátek)
- Celkem vypočtených dnů dodání je “7”.
Soupis původních a nových podmínek, které platí pro zobrazení termínu doručení:
- Výchozí stav u všech skladových dostupností je, že jsou zvolené všechny dny, víkendy a svátky.
- Pokud není u skladové dostupnosti nastaven žádný den, nebo povoleno zobrazit termín doručení, nezobrazuje se termín na produktu. Pokud je takový produkt v košíku, nezobrazuje se termín doručení u žádné dopravy.
- Pokud u dopravy není nastaven termín dodání, nebo žádný povolený den, pak se pro tuto dopravu nezobrazuje termín doručení.
- Pokud jsou povolené dny pro expedici jiné, než pro dopravu, termín doručení se nevypočítá.
- Změny pro termín doručení u skladové dostupnosti se nevztahují na logiku exportních dostupností pro srovnávače. Ty stále pracují pouze s “K expedice za dnů”. Tyto změny se týkají pouze vizuálních odhadovaných termínů doručení zobrazených zákazníkovi na e-shopu.
Zobrazení více skladů na detailu produktu
Na základě množících se požadavků a za spolupráce jednoho z našich klientů máme přichystanou úpravu, která umožní zobrazit zákazníkovi přesnou informaci kolik kusů máte na konkrétních skladech.
Tuto úpravu již můžete z části využívat na svých e-shopech. Jedná se však prozatím o modul ve stavu vývoje, u kterého očekáváme brzké kompletní dokončení. Sbíráme vaši zpětnou vazbu, na základě které vytvoříme prostor pro budoucí aktualizace tohoto modulu.
Budoucí dokončovací práce budou zahrnovat: Import ve formátu Excelu a XML
Zobrazení na detailu produktu
Na detailu produktu je možné tímto modulem zobrazit nový odkaz “Informace o dostupnosti”, pomocí kterého umožníte zákazníkovi rozkliknout seznam skladové dostupnosti produktu v rámci jednotlivých skladů, které máte na e-shopu vytvořené.
Vzhled pop-up okna pro rozkliknutí odkazu:
Responzivní zobrazení
Každý sklad může obsahovat nejen počet kusů, ale také dodatečnou informaci s popisem konkrétního místa, kde přesně se nachází, anebo jiným dovětkem, který budete ke skladu potřebovat doplnit.
Jak jednotlivé sklady nastavit?
Vytváření skladů:
Nastavení skladů provedete v sekci
Nastavení / Skladové dostupnosti / Sklady
V této sekci nejdříve vytvoříte sklady, které chcete mít na e-shopu zobrazeny.
U každého ze skladu můžete vyplnit Název, Kód, Popis a Pořadí v seznamu skladů na e-shopu
Vytvoření odkazu na detailu produktu:
Nastavení textace, která se bude zákazníkům zobrazovat nastavíte v sekci:
Nastavení / Skladové dostupnosti / Skladové hospodářství
Do položky Text odkazu pro zobrazení skladů si vyplníte takový název, který na e-shopu chcete zobrazit. Například “Informace o dostupnosti”.
*Pokud máte jazykovou mutaci, můžete doplnit také jednotlivé překlady tohoto odkazu
V Kolonce Popis skladů v Pop-up okně si můžete zvolit obecný text, který budete chtít zákazníkům sdělit.
Zadání počtu kusů k produktu
Jakmile jednotlivé sklady v Nastavení vytvoříte, na kartách produktů vzniknou nové sekce podle názvů, které jste vytvořili.
Zboží / Produkty – Karta produktu
- V záložce dostupnost je nyní pod celkovým počtem kusů soupis všech skladů, které jste v minulých krocích založili. Jednotlivé kusy, které zde uvedete, poté uvidí zákazník na e-shopu po rozkliknutí odkazu “Informace o dostupnosti”
Dodatečné podmínky fungování
-
Objednávky a celkové skladové hospodářství pracuje vždy výhradně pouze s položkou “Na skladě”.
-
Počty kusů na jednotlivých skladech nevstupují do skladového hospodářství a slouží pouze jako vizuální údaj.
Optimalizace
Úprava popisků šablon v administraci
Často nás žádáte o informaci, jaká šablona je nejvhodnější pro váš sortiment. Z toho důvodu jsme pro vás aktualizovali v administraci popisky u grafických šablon, které vám na FastCentriku nabízíme.
Každá grafická šablona má své jedinečné vlastnosti. Tyto jedinečné vlastnosti jsme vám zobrazili tak, abyste je viděli hned při procházení šablon. Přidali jsme také aktuální rozpis sortimentu v sekci “Vhodné pro”, který se pro danou šablonu hodí nejvíce.
Tyto popisky můžete najít již nyní ve své administraci e-shopu.
Rozšíření HTML struktury pro parametry
V nedávné době jste mohli zaznamenat, že jsme publikovali pár nadstavbových grafických šablon, které měly v kartách produktů v katalogovém výpisu seznam speciálních parametrů. Nově jsme rozšířili zdrojový kód těchto parametrů o nové třídy a možnosti tak, abychom tyto parametry mohli pro vás co nejvíce přizpůsobit.
Scrollování stránky při uzavření modulu
V sekci Nastavení / Aplikace 3. stran máte možnost editovat jednotlivé moduly, které pro vás máme na FastCentriku implementované. Dostali jsme však od vás zpětnou reakci, že při uzavírání rozbaleného bloku se administrace chová nekorektně a vyroluje zpět na začátek stránky. Toto chování jsme pro vás optimalizovali a nyní by k tomu nemělo docházet.
Zobrazení tlačítek pro porovnávání
Na kartě produktu v kategorii, detailu produktu, košíku, atd... mají zákazníci možnost přidat produkty do porovnání, nebo je následně z porovnání odebrat. Na některých šablonách se stávalo, že se tato tlačítka v sekci "Doporučujeme dokoupit" zobrazily obě. Nyní se již zobrazí stejně jako na každé šabloně pouze jedno tlačítko, a to takové, které je zrovna potřeba.
Automatizace nastavení sekundárních obrázků
Abyste nemuseli u každého z produktů nastavovat sekundární obrázky ručně, nastavili jsme nyní rozšíření modulu Sekundárních obrázků (odkaz na manuál) o funkci, která sekundární obrázky dosazuje sama.
Tato funkce se hodí e-shopům, které mají spoustu produktů, anebo plnění dat e-shopu zajišťuje napojení na ERP systém, anebo dodavatele.
Funkce pracuje tak, že případě, kdy máte tento modul sekundárních obrázků aktivní, spustí se v pravidelných intervalech script, který automaticky dosadí jako sekundární obrázek takový obrázek, který je na druhé pozici. Nastavení proběhne pouze u takových produktů, které doposud nemají sekundární obrázek přiřazen. Nemusíte se tedy obávat, že pokud jste si jako sekundární obrázek zvolili například obrázek, který máte až “pátý” v pořadí, že by se vám nyní přepsal.
Štítek “Nová” šablona Scarlett
Na nové šabloně Scarlett se nám zatoulal štítek “Nová”. Hlásíme, že je štítek nalezen a přilepen na správnou pozici 🙂
Oprava
Vlastní stavy objednávek – Multijazyčnost
Při vytváření multijazyčnosti na e-shopu docházelo k tomu, že se správně nevytvořily všechny e-mailové šablony pro vlastní stavy objednávek. Nyní již u každé nové jazykové mutace se vytvoří vždy všechny e-mailové šablony pro vlastní stavy objednávek. Doplnili jsme také tyto šablony do již vytvořených mutací, které máte na e-shopech založeny dříve.
Tisk objednávky – Šablona Scarlett
Po dokončení objednávky má každý zákazník možnost objednávku vytisknout. Tento odkaz na vytištění vedl na šabloně Scarlett na špatný systémový odkaz (obsahoval mezeru). Tuto chybu jsme opravili a vytištění objednávky nyní je již plně funkční.
Editace URL adres varianty v Jednoduchém módu
URL adresa produktu je tvořena z názvu produktu. V dodatečné editaci produktu je možné tuto URL následně změnit ručně. Tato úprava umožňuje úpravy URL adresy u variant produktů v “jednoduchém módu” tvorby variant.
Přepravce WE|DO
Přenášení e-mailu
U některých objednávek docházelo k tomu, že nebyl přenesen e-mail zákazníka. Nová oprava zajišťuje, že se tento e-mail nyní přenese u každé z objednávek, nehledě na to zdali je uživatel registrován, či ne.
Pozice při tisku štítku
Při tisku štítku ve formátu A4, anebo A4 2x2 při zadání pozice 1 byly štítky posunuty na 2. pozici. Nyní po opravě již k tomuto posunu nebude docházet.
SMS avízo
Na základě ohlasů a po domluvě se společností WE||DO se nyní u každé z objednávek bude nyní automaticky přenášet informace, která povolí přenos funkce “SMS avízo”, které pomůže společnosti WE||DO kontaktovat zákazníka formou SMS. Dle informací ze společnosti WE||DO, je tato funkce povolená pouze pro CZ a SK země doručení.
Pozor přepravce WE||DO umožňuje prozatím SMS avízo pouze u některých jím vybraných poboček / typů doprav.
“Zobrazit vše” v menu šablony Geek
V šabloně Geek, je funkce, která v rozbalovacím menu umožní rozbalit více kategorií. Například, když má podúroveň menu více podkategorií, tak zobrazí prvních 5 a po kliknutí na “Zobrazit vše” rozbalí další skryté kategorie. Toto tlačítko na šabloně Geek nebylo u některých podkategorií funkční, nyní tlačítko již opětovně zobrazuje všechny kategorie na všech podkategoriích, které mají 6 a více podkategorií.