Opět za vámi přicházíme s novinkami a vylepšeními, které vám zjednoduší práci s vaším internetovým obchodem. Nejdůležitější novinkou je Globální značka Google a Google Analytics 4. Pojďte se s námi podívat, co se nám podařilo a na co se můžete těšit.
Novinky ✅
Globální značka Google + GA4
Byla přidána možnost nastavit měření pomocí globální značky pro Google Analytics 4.
V administraci jej naleznete v nastavení aplikací 3. stran v sekci „Statistiky a analýzy“ pod ikonou Google. Nově je možné současné nastavení původního měření, nového Analytics 4 a nastavení pro Google Ads.
POZOR! Značku nepoužívejte v kombinaci s původním samostatným nastavením měřících kódů Google Ads a Google Analytics. Po vyplnění údajů globální značky proto odstraňte ID měření ze samostatného nastavení pro Google Analytics a také pro Google Ads – měření konverzí a Google Ads – Remarketing.
V případě, že budou obě měření zachována dojde k duplikování dat ve vašich účtech Google Analytics a Google Ads.
Aby vám fungovalo měření rozšířeného elektronického obchodu pro UA a GA4 současně přes globální značku, je potřeba vytvořit značku v Google Tag Manageru dle nastavení:
Trigger nastavte pouze pro stránku s dokončením objednávky: /objednavka-dokoncena
Rozšíření SmartEmailingu o přenos objednávek
Modul pro službu Smartemailing byl rozšířen o možnost přenosu objednávek do Smartemailingu.
Povolit jejich zasílání je možné v nastavení modulu zatržením „Posílat objednávky do SmartEmailingu“. Objednávky se přenáší v momentě jejich založení a při změně jejich stavu ihned.
V případě, že přenos neproběhne v pořádku, opakuje se při pravidelné synchronizaci. Ta probíhá jednou za 24 hodin. Vyvolat přenos objednávek je možné i ručně v administraci ze strany podpory. Taktéž lze nastavit datum, od kterého se mají objednávky stahovat.
Objednávky jsou ve SmartEmailingu přidány k e-mailovému kontaktu zákazníka pod svým číslem a názvem e-shopu. Pokud je tedy zákazník zařazen ve více seznamech kontaktů z více e-shopů, v jeho kontaktu budou objednávky z těchto e-shopů dohromady. Ve SmartEmailingu jsou objednávky k náhledu u kontaktu na záložce „Objednávky“.
Úpravy a optimalizace 🔧
Úpravy spojené s chystanými legislativními změnami
Uživatelské recenze
Vkládání plných uživatelských recenzí na produktu bylo rozšířeno o povinnost vyplnit číslo objednávky, ve které byl produkt zákazníkem zakoupen. Tato změna se váže na chystané legislativní změny. Při ukládání recenze se nově kontroluje, zda byl hodnocený produkt v uvedené objednávce, zda se jedná o stejného zákazníka dle e-mailové adresy z objednávky a zda již byla objednávka vyřízena. Tímto krokem se ověřuje, že se jedná o zákazníka, který zboží skutečně zakoupil a může jej mít k dispozici a hodnotit. Do přehledu a administrace recenzí bylo přidáno číslo objednávky, ve které byl produkt objednán.
POZOR! Pokud dojde v administraci ke změně v recenzi úpravou některých položek, bude jako autor recenze uveden uživatel, který naposled recenzi změnil. Historie změn zde není.
Vkládání jednoduchého hodnocení pomocí hvězdiček je nadále umožněno. Vzhledem k novele zákona by ale nemělo být povoleno hodnocení bez vazby na objednávku, takže je čistě na majiteli e-shopu, zda tyto anonymní hodnocení povolí, či nikoli.
Výpočet slev z nejnižší prodejní ceny za posledních 30 dní
Z důvodu novely zákona ohledně uvádění výše slev byl změněn původní název ceny „Obvyklá cena (katalogová)“ na „Standardní cena (běžná)“.
Také došlo k úpravě její „nápovědy“ na:
Standardní cena (běžná) představuje původní minimální cenu položky před slevou, za kterou byla zákazníkům nabízena v období posledních 30 dní. Nemusí se jednat o cenu, za kterou byla uvedena na trh a nebo za kterou ji nabízí výrobce, konkurence. Tato hodnota není systémem kontrolována, proto je v kompetenci každého správce e-shopu.
Zásilkovna - Packeta
Jelikož došlo k přejmenování slovenské Zásilkovny na Packetu, pro slovenskou verzi a mutaci byly přidány k výběru loga Packety a přidána šablona pro založení dopravy Packeta.
Zásilkovna - tracking URL
Tato dodatečná úprava přepisuje u vytvořených doprav na e-shopech starou trackovací URL Zásilkovny na novou. Úprava provedena pro CZ a SK projekty.
https://tracking.packeta.com/cs/?id=[#code#]
https://tracking.packeta.com/sk/?id=[#code#]
Úprava rozbalování v responsivním menu
Na šablonách Fashion, Arcade, Geek, Technica, Whitespace bylo
upraveno původní menu kategorií, aby nyní bylo možné jeho položky rozbalit a sbalit bez přesměrování.
Srovname.cz - nový měřící skript
Aktualizace měřícího scriptu pro Srovname.cz dle nové specifikace.
Úprava rozbalování v responsivním menu
Opravy chyb v hlavičce stránek u šablon Geek, BeFashion, Arcade, Whitespace a Technica, které vznikly po nasazení úprav horního menu.
Úprava tlačítka „Zobrazit celý popis“
Na šablonách Arcade, Geek, Universa, Fashion, Forward, Technica a Whitespace byl upraven vzhled pro funkci rozbalení a sbalení dlouhého popisu na detailu produktu.
Chování Cookies - Vypnutá lišta cookies
Oprava nastavení hodnot cookies pro gtag consent při deaktivované cookies liště.
Budou se zobrazovat všechny typy jako povolené – granted.
Aktualizováno k 21.11. 2022
Tlačítková novela
Z důvodu legislativních požadavků byly pod tlačítka pro dokončení objednávky přidány doplňující texty:
• Pokud je v objednávce platba typu „Online platba“, je přidán informační text: „Kliknutím potvrdíte objednávku s povinností zaplatit“
• Pokud je v objednávce platba jiného typu než „Online platba“, je přidán informační text: „Kliknutím potvrdíte objednávku zavazující k platbě“
Pro správný text u tlačítka je tedy potřeba zkontrolovat nastavení typu platby.
Nový konverzní kód Sklik.cz + Zboží.cz
Byl přidán nový konverzní kód pro Zboží.cz a Sklik.cz. Jejich nastavení je sloučeno v nastavení modulu pro Sklik.cz v sekci PPC systémy a konverze.
Pro správnou funkci je potřeba odstranit původní nastavení pro Zboží.cz v sekci Srovnávače cen, konkrétně „Unikátní identifikátor provozovny“ a „Tajný klíč“. Toto nastavení zde bude později z administrace odstraněno.
Nová verze Zendesk kódu
Byl aktualizován script pro zobrazení chatu Zendesk dle aktuální specifikace.
OPEN API FC3
Spustili jsme OPEN API, které aktuálně obsahuje výpis objednávek, kategorie článků, kategorie produktů a zákazníky. Přes API je možné aktualizovat také stavy objednávek. Do konce roku počítáme také s rozšířením API o produkty. Toto spuštění přinese rozšíření funkcí e-shopu FastCentrik díky partnerským integracím. Již nyní jsme zahájili první spolupráce.
Úprava v Heureka API
V nastavení modulu Heuréky v sekci pro Heureka Marketplace byla pro běžné zákazníky zobrazena možnost nastavit volbu pro popisek a zaokrouhlení. Také byla přidána URL adresa API, aby ji mohl zákazník mohl překopírovat do Heureky v případě, že nastavuje napojení.
Také byl nahrazen název služby „Heureka košík“ za „Heureka Marketplace“ ve všech textech, kde byl dostupný v překládací aplikaci.
GPwebpay ADDINFO - doplnění států
Úprava přenášených hodnot pro ADDINFO. Doplněno zasílání kódu země pro další státy. Původně bylo k dispozici pouze pro CZ, SK a PL.
Propsání firmy do štítku WEDO
Oprava přenosu informací pro generování štítků, aby se správně propsal název firmy, pokud je firma adresátem.
Mall Marketpalce - chyba v logu při importu objednávek
Oprava přenosu objednávek z Mall Marketplace a oprava logu z jejich přenosu, kde se zobrazovaly chybové zprávy i v případě, že „ostré“ objednávky nebyly k dispozici.