Svět e-commerce čeká mnoho změn. Evropská unie usoudila, že spotřebitelé si v digitálním prostředí zaslouží lepší ochranu, a proto zavedla několik novinek, které se dotknou provozu i nastavení e-shopů.Víte, na jaké změny se musíte připravit a jak je implementovat do svého podnikání?
Ochrana práv spotřebitele
Ochrana spotřebitele představuje soubor zákonů, které si kladou za cíl zajistit spravedlivý obchod a předejít nekalým obchodním praktikám. S rozvojem online podnikání a e-shopů tento apel ještě sílí, což je důvod, proč se Evropská unie rozhodla zavést novou směrnici. Změny na ochranu spotřebitele vychází z evropské iniciativy New Deal for Consumers, která reaguje na skandál německé automobilky Volkswagen a její porušení spotřebitelských práv. Je zřejmé, že tyto novinky silně zasáhnou celé e-commerce podnikání.
„Každá nová regulace či změna v oblasti ochrany spotřebitele obvykle nějakým způsobem fungování e-shopů zasáhne. V rámci celé aktivity New Deal for Consumers se nejedná pouze o změny v on-line oblasti, ale prostřednictvím dalších směrnic také například o změny v oblasti prodeje zboží – záruka, způsob vyřízení reklamace a další. Pokud se týká tématu popsaného v rámci směrnice o lepším vymáhání a modernizaci právních předpisů EU na ochranu spotřebitele, potom je třeba vypíchnout především regulaci ohledně uvádění slev,“ komentuje změny výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Už nyní česká vláda a parlament pracují na zavedení nových pravidel, které by měly nabýt účinnost v roce 2021 a 2022. A jak říká Jan Vetyška, změny by se měly dotknout zejména cenotvorby e-shopů, marketingu i celkového nastavení e-shopu.
Pojďte si přečíst, na co všechno byste se měli v rámci svého e-commerce podnikání připravit.
6 legislativních změn v provozování
e-shopu
Přečtěte si celé znění článku na webu NetDirect, kde se mimo jiné dozvíte, co se stane, když nová pravidla nedodržíte.