Říkáte si, že je ještě brzy na to abyste řešili přípravu na Vánoce? Že nebudete Vánoce řešit v říjnu? Kdepak, včera bylo pozdě. 😊 A přesně tohle nás dostává k první bodu, jak nepodcenit marketingovou přípravu na Vánoce a zvládnout využít nákupní horečku ve vlastní prospěch.
1. Plánování s předstihem
Oslovte své zákazníky dříve, než to udělá konkurence. Např. obchodní řetězce zákazníky bombardují vánočními motivy už od září, což jasně ukazuje, že není čas otálet, ale jednat. Nákupní horečka se nejvíce rozjede na přelomu října a listopadu, takže se do toho vrhněte co nejdříve, ať nepřijdete o skvělé objednávky.
2. Oblečte reklamní kampaně a e-shop do vánočního kabátu
Vzhled reklamy a její kreativa je to, co okamžitě zaujme. Využijte vánočních motivů, barev, symbolů, ale i emocí, které Vánoce vzbuzují.
Vánoční atmosféru by kromě reklam mělo mít také místo, na které své zákazníky přivádíte, a tedy váš e-shop či web. Proto se nebojte i tato prostředí obléct do vánočního kabátu. Vyhrajte si s vánočním oblékáním svých sociálních sítí. Upravte úvodní fotografie a řekněte všem, že vám na Vánocích záleží.
3. Speciální příprava online kampaní
Přizpůsobení kampaní by se mělo týkat nejen vzhledu, ale také interpretace. Je dobré využít v období Vánoc kampaní se speciálními klíčovými slovy, které po zbytek roku vyhledávány nejsou. Pomoct s klíčovými slovy vám může vyhledávací nástroj Google Trends. Nezapomeňte na vánoční emoji. 🎄🎁
4. Dávejte tipy na dárky
Důležité je, abyste neudělali takovou chybu, že budete na Vánoce prodávat pouze své produkty! V tomto období něco jako produkt neexistuje. Prodávejte perfektní dárky, zážitky a radost, kterou právě svými produkty můžete udělat. 🎁
Myslete i na opozdilce! Využijte například e-mailové kampaně s tématy „dárky na poslední chvíli.” Jsou to e-maily, které nikdy nezklamou a najdou si vděčné čtenáře.
5. Přifoukněte rozpočty
Nebojte se před Vánoci v kampaních více utrácet a uvidíte, že i zákazníci se toho utrácení bát nebudou a několikanásobně vám vaše náklady vrátí. Rozdělováním rozpočtů a jejich kontrole věnujte ve vánočním období rozhodně více času a nic nepodceňte. Aby šly vaše kampaně vůbec vidět, počítejte alespoň s dvojnásobnými náklady.
6. Dárky a emoce!
Nejde jen o to prodávat dárky, ale také je dávat, abyste si vybudovali se zákazníky skvělý vztah. Neostýchejte se a přidejte zákazníkům do balíčků nějakou malou pozornost. Třeba reklamní předmět, nebo slevu na další nákup, případně vánoční ozdobu. Vánoce jsou hlavně o emocích, takže bude skvělé, když ty příjemné budete vzbuzovat i díky těmto drobnostem.
7. A nakonec – Black Friday
Toto jednodenní šílenství se dá efektivně a vhodně využít díky skvělé reklamní kampani, která bude podporována skrze všechny vaše používané kanály. Připravte se na něj včas.
Závěr
Nevíte, jak chytře a efektivně chytit vánoční nákupní horečku za pačesy? Naši marketingoví specialisté jsou tady právě pro vás a rozhodně nenechají nic náhodě.