Myslíte to s marketingem vážně? Pokud ano, měli byste pravidelně zjišťovat, zda svou práci v online prostředí vedete správným směrem. Existují takzvané KPI, neboli klíčové ukazatele výkonnosti pro váš e-shop. Sledování a měření těchto ukazatelů je první krok, který vám pomůže nejen držet kontrolu nad výkonem, ale také vás navede k možnému zlepšení.
V Google Analytics nebo jiných analytických platformách je k dispozici hromada ukazatelů. Avšak pokud nebudete mít stanovený cíl, kterého chcete v rámci marketingových kroků dosáhnout, budou vám tyto ukazatele v podstatě k ničemu. Tento článek vám může pomoci s volbou vhodných KPI pro vaše cíle.
První cíl 🎯: Zvýšit konverze (chci zvýšit prodeje, návštěvnost webu, kliknutí na odkaz a podobně)
- Celkový počet konverzí
Jedná se o základní parametr, který určuje počet kliknutí na reklamu nebo počet prodaných produktů, počet vygenerovaných poptávek. Záleží však na tom, která konverze je pro vás prioritní.
- Konverzní poměr
Tato metrika využívaná hlavně u výkonnostních kanálů určuje, jaké procento oslovených zákazníků, kteří interagovali s vaší reklamou, si na e-shopu opravdu produkt koupí.
- Náklady na získání konverze
Tato metrika jednoduše ukáže, kolik musíme zaplatit za to, že zákazník dokončí konverzní akci na našem webu.
Druhý cíl 🎯: Zvýšit povědomí o značce (chci vybudovat značku)
- Pořadí v organickém vyhledávání
Sledujte umístění své stránky ve vyhledávačích. Dostaňte se díky SEO specialistům co nejvýše, buďte vidět a vybudujte si brand!
- Míra prokliku z organického vyhledávání
CTR neboli míra prokliku vám dá jasně najevo, jak je vaše značka a doména známá a důvěryhodná. Větší množství prokliků naznačuje větší důvěryhodnost.
- Počet zobrazení reklamy
Co se reklam na zvýšení povědomí o značce týče, tak metrika znázorňující počet zobrazení reklamy je velice důležitá. Zobrazení reklamy více lidem znamená větší proniknutí do hlav potenciálních zákazníků.
Třetí cíl 🎯: Zvýšit angažovanost a interakce (chci získat aktivní uživatele)
- Konverze bez výnosů
Bezvýnosnými konverzemi jsou myšleny vybrané cíle, které si zvolíte. Mohou to být například vyplněné registrace, návštěvy daných stránek anebo registrace k e-mailovým newsletterům.
- Interakce s e-shopem
Je pro vás důležité, aby lidé trávili čas na vašem e-shopu?
Sledujte míru okamžitého opuštění, ale i dobu strávenou na stránce, a snažte se váš e-shop upravovat a přizpůsobovat tak, aby se strávená doba prodloužila a míra opuštění snížila.
- Zapojení a angažovanost na sociálních sítích
Sledování tzv.
interakcí, které představují počty sdílení, lajků, komentářů a zmínek o vaší firmě. Zde zjistíte, jak vlastně lidé na vaši značku reagují.
Metriky, které nesmíte opomenout!
- PNO – Podíl nákladů na obratu vyjadřuje, kolik procent tvořily náklady na tržbách, což by rozhodně měly sledovat všechny e-shopy.
- CPA – Cena za konverzi, nebo také za akci, je metrika, kterou by měly sledovat primárně všechny weby.
Dokážete si zvolit správně cíle a tím pádem i potřebná KPI? Pokud ne, nebo máte ještě nějaké otázky, obraťte se na nás a my vám s našimi specialisty rádi pomůžeme a posuneme váš byznys minimálně o krok dále.