Zpět na blog

Velké srovnání tří e-mailingových nástrojů v roce 2024

08.02.2024 10:36:52
Konkurence mezi e-shopy je veliká. To je jeden z důvodů, proč firmy hledají nástroje, které jim pomohou udržet krok s dobou a zefektivnit interní procesy. A kde jinde začít než právě u marketingu a jedné z nejúčinnějších metod propagace: e-mail marketingu. Přečtěte si srovnání tří populárních e-mailingových nástrojů za rok 2024, které si pomůžete propojit s vaším FastCentrik e-shopem.
 

E-mail marketing jako nejefektivnější forma propagace

Email marketing je velmi účinný kanál tzv. přímého marketingu a využívá se při něm přímé komunikace s uživateli. Pomocí email marketingu můžete propagovat své produkty, budovat svou značku a vztah s potenciálními zákazníky. Navíc lze díky segmentaci a personalizaci e-mailů lépe zaměřit na cílovou skupinu lidí a zvýšit tak úspěšnost kampaně. Trendem posledních let je automatizace, díky které můžete jednoduše vytvářet a odesílat e-maily automaticky, což ušetří čas a zlepší efektivitu kampaně.

Proč zrovna e-mail marketing

Podle obecných statistik lze očekávat, že v roce 2025 bude mít e-mail 4,6 miliardy uživatelů. Využijte toho! Emailový marketing představuje praktický způsob, jak rychle a bez velkých nákladů oslovit tisíce zákazníků v databázi během několika kliknutí. Ať už se jedná o newslettery, promo akce produktů a služeb nebo jen nekomerční zprávy pro budování loajality, s kvalitní e-mailingovou strategií se vytvořený obsah spolehlivě dostane ke všem stálým i potenciálním klientům. „Myslím si, že e-mail marketing je tím nejefektivnějším nástrojem pro udržení perfektního vztahu se zákazníky. Můžete jim díky správné segmentaci „naservírovat“ opravdu jen to, o co mají zájem, bez zbytečných spamů,“ komentuje Zuzana Zemanová, naše specialistka na email marketing. 

Vytvořte si vlastní e-shop

Co jsou e-mailingové nástroje a proč je využívat?

Na internetu najdete opravdu rozsáhlou nabídku všech možných e-mailingových nástrojů. Některé lze využívat zdarma, jiné za paušální nebo tarifní poplatek. Vybírat můžete ze zahraničních i ryze českých systémů s nejrůznější nabídkou funkcí a rozdílnou cenou.

Připravili jsme pro vás srovnání tří populárních e-mailingových nástrojů (přímo napojených na FastCentrik) a jejich srovnání dle funkcí a ceny.

Ecomail

Ecomail je marketingová platforma pro posílání newsletterů a SMS, automatizovaný e mailing a rychlý růst databáze kontaktů. Díky svým funkcím a přehlednosti je ideálním pomocníkem pro e-mail marketing e-shopu. Je jedničkou na českém trhu, a zároveň i expanduje. Aplikaci můžete používat i jako ecomail.app (pro anglicky mluvící) nebo ecomail.pl (pro polský trh). 

Mezi užitečné funkce Ecomailu patří intuitivní drag and drop editor pro tvorbu newsletterových šablon, předpřipravené scénáře automatizací, formuláře pro sběr nových kontaktů, jednoduchá práce s produktovými feedy nebo pomoc od AI nástroje přímo při tvorbě marketingových textů. Nechybí ani automatické skloňování, určení pohlaví a svátků.

 
Veronika Dostálová - Ecomail
 „Naši klienti si na Ecomailu pochvalují zejména intuitivní prostředí celé aplikace, které jim umožnuje kromě běžných newsletterů jednoduše nastavit i pokročilejší kampaně, na které si do té doby netroufli. Velmi si cení také naší online podpory v češtině, která odpovídá rychle a individuálně s nimi vyřeší každý dotaz. 
 
Hodně nám záleží na osobním přístupu a zákazníkům poskytujeme kromě podpory i další možnosti vzdělávání. Ať už formou webinářů, školení, výukových videí nebo vzdělávacího obsahu v naší facebookové skupině Ecomail Poradna."


Veronika Dostálová, CMO Ecomail
 
 

Funkce

✅ Drag & drop editor pro tvorbu šablon
✅ Statistiky kampaní
✅ Segmentace kontaktů
✅ Formuláře pro sběr kontaktů
✅ Skloňování a svátky, určení pohlaví
✅ Skupiny kontaktů podle preferencí
✅ Automatizace
✅ Personalizace
✅ Podpora na online na chatu a telefonu
✅ Integrace s e-shopy
✅ Slevové kupóny
✅ Sledování nákupů
✅ Přednastavené automatizace
✅ Produktové XML feedy
✅ Úpravy textů pomocí AI
✅ Datové feedy
✅ Webtracking
✅ Dynamický obsah
✅ A/B testování
✅ Sběr kontaktů z Facebooku
✅ Facebook Audiences


Ukázka rozhraní
 

 Hlavní dashboard v Ecomailu 

Ukázka statistiky odeslané kampaně

Drag&drop editor šablon 

Ukázka tvorby pop-up formuláře v drag & drop editoru

 Ukázka nastavení automatické kampaně – opuštěný košík

Ukázka nastavení automatické kampaně – opuštěný košík
Ceník

Tarifový účet je vhodný pro pravidelné rozesílky bez omezení počtu odeslaných e-mailů.
Pro nepravidelné rozesílky s neomezeným počtem kontaktů v účtu zvolte kreditový účet.

Cena se odvíjí podle počtu aktivních e-mailů v databázi. Celý ceník najdete tady: https://ecomail.cz/pricing

TARIFY DLE POČTU ADRESÁTŮ
Cena se odvíjí podle počtu adresátů (200 - 40 000) a počtu odeslaných e-mailů za měsíc. Nastavení konkrétní cenové nabídky a výpis funkcí u jednotlivých tarifů najdete na webových stránkách Ecomail.

POČET KONTAKTŮ TARIF PROFI TARIF MARKETER+
až 5000 650 Kč / měsíc 975 Kč / měsíc
až 15 000 1400 Kč / měsíc 2100 Kč / měsíc
až 30 000 2500 Kč / měsíc 3750 Kč / měsíc
Až 40 000 3000 Kč/ měsíc 4500 Kč / měsíc
                                                                                                                         Uvedené ceny jsou bez DPH
Další služby Ecomailu: 

Pokud byste chtěli pomoci s Ecomailem, naučit se pracovat v nástroji na individuálním workshopu nebo pomoct s nastavením e-mailingové strategie, přípravou automatizace nebo s tvorbou šablony na míru -> ozvěte se do Ecomailu na e-mail support@ecomail.cz 👍 Support vás propojí na konkrétní e-mailingové specialisty, aby s vámi nastavili a vymysleli vše, co budete potřebovat. 


🔵 Speciální nabídka pro klienty FastCentriku

Všem klientům FastCentriku navíc Ecomail umožňuje neomezené testování pro celou databázi na 30 dní ZDARMA. Díky tomu si můžete vyzkoušet všechny pokročilé funkce a okamžitě začít s ostrými rozesílkami na všechny odběratele. S požadavkem o testování zdarma prosím kontaktujte naše oddělení online marketingu na onlinemarketing@netdirect.cz.

Mailchimp

Mezi stěžejní giganty světa e-mailového marketingu patří nepochybně MailChimp. Ten je na rozdíl od výše zmíněného Ecomailu zaměřený na celosvětový trh, proto je nutno počítat s komunikací i administrací v anglickém jazyce. Pokud vám však cizojazyčné ovládání nevadí, pak se můžete těšit na smršť pokročilých funkcí zahrnující responzivní formuláře, segmentaci, rozesílání e-mailů dle časové zóny příjemce, propojení se sociálními sítěmi a mnoho dalšího.

Od svého založení v roce 2001 si Mailchimp vybudoval vynikající jméno, díky kterému ho pro své kampaně využívají miliony zákazníků. Mailchimp vhodný jak pro majitele e-shopu, tak pro blogery. Nedoporučuje se naopak pro affiliate marketing, neboť se neslučuje s jeho podmínkami použití.

Funkce

✅ Responzivní formuláře
✅ Správa kontaktů
✅ Tvorba landing page
✅ A/B testování
✅ Segmentace
✅ Vyhodnocení kampaní
✅ Rozesílání e-mailů dle časové zóny příjemce
✅ Reporty
✅ Průzkumy
✅ Propojení se sociálními sítěmi
✅ Rychlá tvorba responzivních šablon s aplikací drag & drop
✅ Pouze v angličtině


Ceník

Výsledná cena se odvíjí počtu adresátů a množství obsažených funkcí v jednotlivých tarifech. Pro kalkulaci přesné cenové nabídky a podrobný výpis funkcionalit klikněte zde.

Ceník pro 500 adresátů:

Tarify Obsah Cena za měsíc
Varianta zdarma Základ pro
firmy, které teprve začínají
0 $
Základ MUST HAVE funkce Od 13 $
Standard Sofistikovanější funkce pro rostoucí podniky Od 20 $
Premium Pokročilé funkce pro profesionály Od 350 $
 

Smartemailing

Mezi jedničky na českém trhu patří nepochybně nástroj Smartemailing. Díky vlastnímu MTA - vlastní infrastruktuře pro odesílání e-mailů - má na doručitelnost 100% vliv.
Kladou velký důraz na vzdělávání v oblasti e-mail marketingu, k dispozici můžete využít profesionální podporu na telefonu a e-mailu a bohatou knowledge base.
K dispozici je Vám tým specialistů, kteří Vám pomohou se správou Vašeho e-mail marketingu.

Smartemailing vás kromě toho potěší i svou bohatou nabídkou funkcí. Počítat můžete například s automatizací s pokročilými funkcemi ( A/B testování, webhooky, trigger na vlastní události, facebook audience), uživatelsky příjemným prostředím a těšit se letos můžete na nový editor kampaní. V rámci Smartemailingu je k dispozici také široké spektrum dostupných integracía aplikace disponuje otevřeným API

 

Kateřina Fišerová - Smartemailing
Nejdůležitějším prvkem u nás je spolehlivost, zejména v oblasti fungování nástroje a pak hlavně doručitelnosti e-mailu. Jsme pyšní na škálování, kdy naše uživatelská základna čítá skoro 13.000 klientů od těch nejmenších až po velké společnosti jako banky či nadnárodní korporace.
 
Našim cílem bylo vždy mít spolehlivou robustní platformu, která odbaví miliony e-mailů, ale bude díky UX a cenové politice vhodná pro všechny podnikatele a firmy.“
 
 Kateřina Fišerová a Lenka Šviháková CEOs, Smartemailing
 

Funkce

✅ Pokročilé automatizační scénáře
✅ Rychlé zpracování velkého množství dat
✅ Bohatá segmentace pomocí automatizace
✅ Propracovaný angažovanostní model
✅ Optimalizace doručování e-mailů řízená AI
✅ Událostmi řízené automaty
✅ Multichannel transakční komunikace s možnostmi AB Testů
​✅ Oddělená infrastraktura pro odesílání transakčních e-mailů, pod dohledem 24/7
✅ Pokročilé algoritmy ochrany webových formulářů před roboty a překlepy
✅ Celá aplikace i zákaznická podpora v češtině (s možností přepnutí aplikace a její podpora do angličtiny)
✅ Multikanálová komunikace
✅ Facebook a Sklik audience
✅ Pokročilé A/B testování s výpočtem statistické významnosti 
✅ Cílení obsahu na základě chování respondentů
✅ Jednoduchý drag&drop editor pro tvorbu responzivních šablon
✅ Přehledné statistiky s výstupem
✅ Náhledy pro všechna dostupná zařízení
✅ Sběr kontaktů
✅ Podrobné statistiky
✅ Integrovaný modul pro odesílání SMS a Viber
✅ Pokročilá integrace s dalšími nástroji (CRM, ERP, affiliate)
✅ Vlastní Wordpress plugin

Ukázka rozhraní

Ukázka automatizace

Ukázka automatizace
Ukázka tvorby kampaně ve Smart Editoru
Ukázka tvorby kampaně ve Smart Editoru

Ukázka detailních statistik

Ukázka detailních statistik

Ceník

Cena se odvíjí podle počtu kontaktů v databázi. Pro přesnou kalkulaci na ceny a zvolení konkrétního počtu adresátů navštivte webové stránky Smartemailingu.

STANDARD je ideální pro podnikatele, malé a střední firmy – od 0 do 40 000 kontaktů.

PRO je ideální pro větší firmy, agentury a mediální domy – nad 50 000 kontaktů. 

Počet adresátů Cena za měsíc
Do 500 160 Kč
Do 1000 300 Kč
Do 5000 1 200 Kč
Do 10 000 2 400 Kč
Do 20 000 3 550 Kč
Do 40 000 4 950 Kč
Nad 50 000 Cena na míru
 

Podle čeho vybrat e-mailingový nástroj?

Pokud jste se dostali do bodu, kdy hledáte optimální e-mailingový nástroj, nezapomeňte vzít v potaz tyto aspekty:

  • požadavky na funkce,

  • množství posílaných e-mailů,

  • cena.

Jako první si musíte rozmyslet, co přesně od e-mailingového nástroje očekáváte. To znamená sepsat si všechny důležité funkce, prohlédnout si aktuální nabídku na trhu a vybrat ten, který nejvíce odpovídá vašemu očekávání.
V neposlední řadě je nutné brát v potaz také cenu. Ta se zpravidla odvíjí od počtu kontaktů v databázi, počtu odeslaných e-mailů nebo od pokročilosti nabízených funkcí. U některých e-mailingových nástrojů je možné získat základní verzi zdarma, nicméně s růstem podnikání je jistě dobré zvážit i rozšířené alternativy.

A pokud už máte vybráno, neváhejte si nástroj nejdříve otestovat a zjistit, zda se vám s ním pracuje pohodlně. Každý z nich má trošku jiné nastavení a funkce, a proto je potřeba přijít na to, zda s ním dokážete naplno využít nabízené funkce.

Na co by si měl e-shopař při výběru e-mailingového nástroje dát pozor

Při výběru e-mailingového nástroje je důležité dát na první místo doručitelnost – ta je stěžejním pilířem, bez kterého nemůže být e-mailový marketing efektivní. Zvolený nástroj by proto vždy měl u svých klientů požadovat ověření odesílací domény pomocí SPF a DKIM záznamů.

Pár slov na závěr

Požadavky na e-mailingový nástroj jsou vždy individuální. Na trhu existuje široká nabídka zahraničních i tuzemských poskytovatelů, ze které si každý jistě vybere. Pokud jste ovšem klient FastCentriku, pak máte záruku, že Ecomail, Smarteling nebo Mailchimp lze s vaším e-shopem rychle a jednoduše propojit.

Jestliže jste ve fázi, kdy kromě e-mailingového nástroje vybíráte i platební bránu, pak vám doporučujeme přečíst na náš článek o srovnání 10 platebních bran. Kromě důležitých informací o každé z nich tam najdete i aktuální ceníky a speciální nabídky pro naše klienty.



 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo