PR články, programatika a nativní reklama – propojením těchto tří složek vzniká jedna z nejatraktivnějších forem moderní reklamy, která se rozvíjí především s rozmachem sociálních sítí. Jak tato forma vůbec vypadá a co by měla obsahovat?
Co si představit pod pojmem programatická nativní reklama?
- Základním principem tohoto reklamního formátu je responzivita. Vzhled se totiž na rozdíl od jiných přizpůsobuje platformě, na které se zobrazuje. Velmi se podobá anotacím PR článků, ale odlišuje se tím, že cíl prokliku není detail článku, nýbrž přímo web inzerenta. S již zvýše zmíněným rozmachem sociálních sítí se rozšířila také nativní videoreklama.
Výhody programatické nativní reklamy
- Mezi pozitiva zajisté patří individuální kreativa pro nejrůznější publikum, programatické propojení s kampaní, dohled na kampaň v aktuálním čase, vyspělé možnosti nákupu dat, optimalizace a cílení.
Nejdůležitější možnosti, které reklamní systémy nabízí
- RTB: Nativní reklama zde funguje jako samostatná forma.
- AdWords: Nevýhodou je, že nenabízí možnost nativní reklamu zvolit jako samostatný formát. Google ale předkládá obdobu tzv. responzivní reklamu, která dokáže dle platformy, kde se vyskytuje, kombinovat obrázky s textem. Další nevýhodou je snížená transparentnost a vy tak nemáte kontrolu nad tím, jak vaše reklama bude vypadat.
- Sklik: Zde je možné využívat jen textové reklamy, které se v rámci Skliku někdy zobrazí jako nativní reklamy. Charakteristická je opět snížená transparentnost. Sklik však chystá změny, které zpřístupní ovládání vzhledu.
- Sociální sítě: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram a mnohé další. Veškerá reklama vyskytující se na sociálních sítích může být považována za nativní.
Co by měla obsahovat a jak by měla vypadat?
- Programatická nativní reklama se skládá vždy z některých těchto prvků: doprovodný obrázek, URL adresa (viditelná), popisek CTA (např. dozvědět se více), titulek a popisek. Co se týká vzhledu, měla by vypadat jako přirozená součást platformy, na které se vyskytuje. Velmi důležité je, aby nefungovala jako výzva, nevypovídala o konkurenčních plusech, ale aby uživatele upoutala svým zajímavým obsahem, užitečnými informacemi nebo příběhy. Nesnažte se tlačit nic na sílu, spíše se zaměřte na to, abyste uživateli dali důvod váš produkt koupit. Volba obrázků funguje na stejném principu, nevkládejte loga, či jiné nápisy. Zaujměte, nevnucujte.
Proč programatickou nativní reklamu vyzkoušet?
- Velmi efektivně to funguje. Dle infografiky zpracované největšími SSP, které se specializují na nativní reklamu, vyplývá, že oproti klasickému banneru se na nativní reklamu podívá o 25 % lidí více. Co se týká frekvence, tam je nárůst o 52 %. Roste povědomí o značce, reklama tolik neobtěžuje uživatele webů a mnohem méně podléhá tzv. bannerové slepotě.
Připomeňte si, jak zlepšit svůj remarketing!
Potřebujete poradit, získat další informace? Obraťte se na naše odborníky.