Reklama funguje lépe, když ji lidé vidí opakovaně. Ale ani s reklamou by se to nemělo přehánět. „Vychytat“ ten správný moment, aby nabídka nebyla vnímána zákazníkem jako obtěžující, je docela oříšek. Co dělat, abychom zákazníkovi „servírovali“ jen obsah, který ho opravdu zajímá a aby se mu inzerce nezobrazovala příliš často?
Využijte možností dynamického remarketingu
- Neposílejte každému návštěvníkovi svého e-shopu stejné reklamní sdělení. Místo toho, sledujte, co si zákazník na stránkách vybírá, které zboží jej zajímá a tomu nabídku přizpůsobte. Podle těchto nasbíraných informací si pak vytvořte skupiny zákazníků, na které sdělení zacílíte. Na trhu je několik nástrojů, které vám s tím mohou pomoci. Ať už zvolíte Google remarketing, Sklik retargeting nebo Facebook remarketing, tyto služby umí zjistit informace o pohybu návštěvníka a podle toho mu automaticky zobrazí inzerci šitou na míru.
PPC reklama
- Google Adwords a Sklik jsou dva nástroje, které fungují na podobném principu. Díky Google AdWords můžete nastavit PPC reklamu, která se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Pokud se uživatel dostane na vaše stránky skrze nastavenou inzerci a udělá objednávku, Google AdWords konverzi změří. Díky tomuto mechanizmu můžete sledovat úspěšnost své placené reklamy a následně upravit reklamní strategii.
Google remarketing a Sklik retargeting
- Google remarketing a Sklik retargeting vám umožní posunout PPC reklamu na vyšší úroveň. Cílí na zákazníka, který navštívil e-shop, prohlédl si zboží nebo jednotlivé kategorie webu a odešel bez objednávky. Pokud si na své stránky vložíte speciální kód pro retargeting, systém si zapamatuje URL, kterou uživatel na vašem webu navštívil. Podle adres si můžete uživatele zařadit do jednotlivých skupin a zacílit na ně vhodnou reklamní sestavu. Ta se uživateli zobrazí při návštěvě jiných webů.
Jak dlouho a jak často reklamu zobrazovat
- Aby nebyla reklama obtěžující, měla by se zobrazovat pouze omezenou dobu. Jak remarketingové sdělení rozprostřete v čase záleží na ceně a druhu zboží. U zboží, které se rychle prodává nebo je levné, stačí cílit po dobu asi jednoho týdne. U uživatelů, kteří si prohlíželi jednotlivé kategorie webu a následně jej opustili, se můžete připomenout 3 až 5krát denně. Vždy je dobré při tom sledovat, jaký má naše reklama dopad. Pokud 80 % zákazníků zboží nakoupí během 10 dnů, reklama splnila svůj účel a není důvod ji dále protahovat. V případě, že konverzní poměr začne výrazně klesat, jsou už investice do remarketingu zbytečné. Obecně lze říci, že nejlepší reklama je krátkodobá, ale intenzivní. Na druhou stranu u dražšího zboží si reklamu rozvrhněte nadelší dobu. Uživatel u nákupu nákladnějšího zboží většinou potřebuje delší čas na rozmyšlenou. Proto dražší zboží nabízejte v delším čase s nižší frekvencí.
Zapomenutý košík
- Marketingový odborníci se shodují na tom, že nejúčinnějším nástrojem, jak se u zákazníka připomenout, je zapomenutý košík. Díky této funkci objednávku totiž dokončí až 30 % lidí. Poté, co zákazník vloží zboží do košíku, ale objednávku nedokončí, je mu automaticky zaslán email s upozorněním. Výzvu můžete několikrát opakovat. První email se doporučuje zaslat do 2 hodin od opuštění košíku, druhý pak do 24 hodin.
Chcete si zapomenutý košík pořídit? Založte si ticket do helpdesku.
Remarketing je sice časově náročný proces, ale pokud se mu budete věnovat, výsledky se dostaví.
Nemáte na remarketinovou strategii čas a raději byste ji přenechali specialistům? Poptejte naše odborníky.