Zpět na blog

Proč jsou některá marketingová videa úspěšnější

22.06.2020 13:39:18
Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. Tuto skutečnost si v současné době uvědomuje stále více firem, které natáčí vlastní vysoce kvalitní videa, aby tak přilákaly nové zákazníky. Lidé totiž čím dál tím častěji dávají přednost sledování videa před čtením textu. Podle průzkumů sleduje denně online videa 55 % lidí na celém světě. Jinými slovy, zábavným a přitažlivým videem máte možnost oslovit více než polovinu své cílové skupiny každý den. Nejste však sami, kdo si tento fakt uvědomuje. Aby vaše video bylo schopno uspět v obrovské konkurenci ostatních, musí mít něco navíc.
 
Zde je několik klíčových charakteristik vysoce kvalitního marketingového videa. Pokud tyto vlastnosti dostanete do vašeho dalšího klipu, zvýšíte jeho šanci na úspěch a získáte možnost seznámit více potenciálních zákazníků vaší firmou.

 

Připravte silný scénář

Dobré marketingové video se nedá natočit jen tak spontánně. Abyste zaujali potenciální zákazníky a zabodovali v konkurenci ostatních, musí mít vaše video promyšlenou strukturu a pointu, aby si dokázalo udržet pozornost diváků až do konce.
 
Vytvořte si seznam klíčových bodů, které chcete ve videu mít a určete jeho cíl. Jednotlivé body by se měly soustředit na problém, který divák řeší a na to, jaké řešení mu dokážete nabídnout. Při přípravě scénáře zvažte, jaký typ marketingového videa chcete natočit.

Například:
• vlog
• výukový program či návod
• ukázka produktu
• recenze
• video o vaší firmě
• webinář
 
Typ videa, který zvolíte, by samozřejmě měl korespondovat s cílem, kterého chcete dosáhnout. Pokud chcete zvýšit prodej, zkuste ukázku produktu v akci, unboxing video nebo video recenzi od spokojeného zákazníka.

Jakmile budete vědět, čeho se pokoušíte dosáhnout a jaký typ videa děláte, je vytváření scénáře mnohem snazší.
 

Udělejte skvělý první dojem

Prvních pár sekund vašeho videa je nejdůležitějších. Během této doby musíte získat pozornost diváka a přesvědčit jej, že má mysl se na video podívat. Divák by se měl už na začátku dozvědět, že se video týká toho, co chtěl vidět. Koneckonců, něco jej přesvědčilo, aby na video klikl. Ujistěte jej, že jeho rozhodnutí bylo správné.
 
 

Natáčejte videa tak, aby stála za sdílení

Pokud chcete, aby vaše video vidělo co nejvíc lidí, ujistěte se, že stojí za sdílení. Když vytváříte video, zeptejte se sami sebe: „Sdílel bych takové video s přáteli a kolegy?“ Zajistěte také snadné sdílení videa. Lidé jsou totiž obvykle líní, snažte se proto, aby sdílení dalo návštěvníkům co nejméně práce.  Přidejte na svůj web odkazy na sociální sítě a povzbuzujte návštěvníky ke sdílení. Nezapomeňte také sami zveřejnit video na sociálních sítích.

 

Když to máte, tak to ukažte

80% diváků si pamatuje obsah videoreklamy, kterou viděli v posledních 30 dnech. Vizuální prvky jim totiž pomáhají zapamatovat si váš produkt. I krátké video produktu dokáže zprostředkovat víc informací, než sáhodlouhý text. Snažte se proto ve vašem videu prezentovat informace co nejvíce vizuálně. Často můžete vidět videa, kde youtuber o produktu sáhodlouze mluví. Vy namísto toho ukažte váš produkt v činnosti, přidejte různé obrázky, grafy či počítačové animace, které zvýší jeho atraktivitu.

 

Poznejte své publikum

Klíčovým znakem efektivních marketingových videí je znalost publika a způsobu, jak s ním komunikovat.

Každé publikum je jiné. Lidé ve vašem publiku mají své vlastní potřeby, touhy a problémy. Určením, kdo jsou vaši zákazníci, můžete také zjistit, jak s nimi mluvit. Pokud prodáváte skateboardy teenagerům, asi zvolíte jiný styl komunikace, než když se budete snažit oslovit manažery s nabídkou nového účetního programu. Při komunikaci s publikem je důležité zvolit správný tón, hlas a slova.
 
Měli byste také zvážit znalosti svého publika o nabízeném produktu. Většina koncových zákazníků se příliš nezajímá o technické detaily, spíše chtějí vědět, jak jim produkt pomůže vyřešit jejich problém. Nepoužívejte proto příliš technického žargonu, kterému by vaši zákazníci nemuseli rozumět, což by mělo za následek nudu a ztrátu jejich pozornosti.

 

Přilákejte pozornost diváků

 
Než divák a potenciální zákazník stiskne tlačítko play, uvidí náhled videa, titulek a popis. Pro efektivní marketingové video je důležité zajistit, aby tyto prvky byly vysoce poutavé a přilákaly pozornost diváka na první pohled. Zajímavým způsobem sdělte divákovi, co ve vašem videu uvidí, a vytvořte náhled, který si na první pohled získá jeho pozornost.

 

Nabídněte divákům pomoc

 
Potenciální zákazníci nesledují videa jen tak z nudy. Většinou potřebují vyřešit nějaký problém, a hledají informaci, která jim v tom pomůže. Nabídněte divákům své odborné znalosti a pomozte jim jejich problém vyřešit. Pokud se vám to podaří, budou vaše videa sdílet a sami se vracet na vaše stránky, pokud budou opět potřebovat poradit. Na jaké dotazy se vaši zákazníci často ptají? Zjistěte, jaké problémy vaši cílovou skupinu pálí, a natočte videa, ve kterých předložíte řešení s pomocí vašeho produktu.

 

Použijte silnou výzvu k akci

Silná výzva k akci neboli CTA povzbudí diváky, aby udělali to, co po nich chcete. Potřebujete získat nové zákazníky? Vyzvěte je, ať si objednají váš produkt, zavolají vám, navštíví konkrétní stránku nebo si stáhnou katalog. Pomocí kvalitní výzvy k akci dokážete proměnit diváky ve skutečné zákazníky.
 


 
 SEO Consult
Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo