Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. Tuto skutečnost si v současné době uvědomuje stále více firem, které natáčí vlastní
vysoce kvalitní videa, aby tak přilákaly nové zákazníky. Lidé totiž čím dál tím častěji dávají přednost sledování videa před čtením textu. Podle průzkumů sleduje denně online videa 55 % lidí na celém světě. Jinými slovy, zábavným a přitažlivým videem máte možnost
oslovit více než polovinu své cílové skupiny každý den. Nejste však sami, kdo si tento fakt uvědomuje. Aby vaše video bylo schopno uspět v obrovské konkurenci ostatních, musí mít něco navíc.
Zde je několik klíčových charakteristik vysoce kvalitního marketingového videa. Pokud tyto vlastnosti dostanete do vašeho dalšího klipu, zvýšíte jeho šanci na úspěch a získáte možnost seznámit více potenciálních zákazníků vaší firmou.
Připravte silný scénář
Dobré marketingové video se nedá natočit jen tak spontánně. Abyste zaujali potenciální zákazníky a zabodovali v konkurenci ostatních, musí mít vaše video
promyšlenou strukturu a pointu, aby si dokázalo udržet pozornost diváků až do konce.
Vytvořte si seznam
klíčových bodů, které chcete ve videu mít a určete jeho cíl. Jednotlivé body by se měly soustředit na problém, který divák řeší a na to, jaké řešení mu dokážete nabídnout. Při přípravě scénáře zvažte, jaký typ marketingového videa chcete natočit.
Například:
• vlog
• výukový program či návod
• ukázka produktu
• recenze
• video o vaší firmě
• webinář
Typ videa, který zvolíte, by samozřejmě měl
korespondovat s cílem, kterého chcete dosáhnout. Pokud chcete zvýšit prodej, zkuste ukázku produktu v akci, unboxing video nebo video recenzi od spokojeného zákazníka.
Jakmile budete vědět, čeho se pokoušíte dosáhnout a jaký typ videa děláte, je vytváření scénáře mnohem snazší.
Udělejte skvělý první dojem
Prvních pár sekund vašeho videa je nejdůležitějších. Během této doby musíte
získat pozornost diváka a přesvědčit jej, že má mysl se na video podívat. Divák by se měl už na začátku dozvědět, že se video týká toho, co chtěl vidět. Koneckonců, něco jej přesvědčilo, aby na video klikl. Ujistěte jej, že jeho rozhodnutí bylo správné.
Natáčejte videa tak, aby stála za sdílení
Pokud chcete, aby vaše video vidělo co nejvíc lidí, ujistěte se, že stojí za sdílení. Když vytváříte video, zeptejte se sami sebe: „Sdílel bych takové video s přáteli a kolegy?“ Zajistěte také snadné sdílení videa. Lidé jsou totiž obvykle líní, snažte se proto, aby sdílení dalo návštěvníkům co nejméně práce. Přidejte na svůj web
odkazy na sociální sítě a povzbuzujte návštěvníky ke sdílení. Nezapomeňte také sami zveřejnit video na sociálních sítích.
Když to máte, tak to ukažte
80% diváků si pamatuje obsah videoreklamy, kterou viděli v posledních 30 dnech. Vizuální prvky jim totiž pomáhají zapamatovat si váš produkt. I krátké video produktu dokáže zprostředkovat víc informací, než sáhodlouhý text. Snažte se proto ve vašem videu prezentovat informace
co nejvíce vizuálně. Často můžete vidět videa, kde youtuber o produktu sáhodlouze mluví. Vy namísto toho ukažte váš produkt v činnosti, přidejte různé obrázky, grafy či počítačové animace, které zvýší jeho atraktivitu.
Poznejte své publikum
Klíčovým znakem efektivních marketingových videí je
znalost publika a způsobu, jak s ním komunikovat.
Každé publikum je jiné. Lidé ve vašem publiku mají své vlastní potřeby, touhy a problémy. Určením, kdo jsou vaši zákazníci, můžete také zjistit, jak s nimi mluvit. Pokud prodáváte skateboardy teenagerům, asi zvolíte jiný styl komunikace, než když se budete snažit oslovit manažery s nabídkou nového účetního programu. Při komunikaci s publikem je důležité zvolit
správný tón, hlas a slova.
Měli byste také zvážit znalosti svého publika o nabízeném produktu. Většina koncových zákazníků se příliš nezajímá o technické detaily, spíše chtějí vědět, jak jim produkt pomůže
vyřešit jejich problém. Nepoužívejte proto příliš technického žargonu, kterému by vaši zákazníci nemuseli rozumět, což by mělo za následek nudu a ztrátu jejich pozornosti.
Přilákejte pozornost diváků
Než divák a potenciální zákazník stiskne tlačítko play, uvidí náhled videa, titulek a popis. Pro efektivní marketingové video je důležité zajistit, aby tyto prvky byly
vysoce poutavé a přilákaly pozornost diváka na první pohled. Zajímavým způsobem sdělte divákovi, co ve vašem videu uvidí, a
vytvořte náhled, který si na první pohled získá jeho pozornost.
Nabídněte divákům pomoc
Potenciální zákazníci nesledují videa jen tak z nudy. Většinou potřebují
vyřešit nějaký problém, a hledají informaci, která jim v tom pomůže. Nabídněte divákům své odborné znalosti a pomozte jim jejich problém vyřešit. Pokud se vám to podaří, budou vaše videa sdílet a sami se vracet na vaše stránky, pokud budou opět potřebovat poradit. Na jaké dotazy se vaši zákazníci často ptají? Zjistěte, jaké problémy vaši cílovou skupinu pálí, a natočte videa, ve kterých
předložíte řešení s pomocí vašeho produktu.
Použijte silnou výzvu k akci
Silná výzva k akci neboli CTA povzbudí diváky, aby
udělali to, co po nich chcete. Potřebujete získat nové zákazníky? Vyzvěte je, ať si objednají váš produkt, zavolají vám, navštíví konkrétní stránku nebo si stáhnou katalog. Pomocí kvalitní výzvy k akci dokážete proměnit diváky ve skutečné zákazníky.
Článek připravila digitální agentura
SEO Consult, která realizuje
SEO,
PPC reklamu,
e-mailing,
správu sociálních sítí,
správu zbožových vyhledávačů a
obsahový marketing.