Zpět na blog

Přechod na Zásilkovnu v3.0

22.05.2019 8:59:49

Přechod na Zásilkovnu v3.0

Ve spolupráci se Zásilkovnou dojde 31. 5. 2019 k ukončení podpory verze 2.0. Abyste mohli Zásilkovnu i nadále bez problému nabízet vašim zákazníkům, je potřeba přejít na aktuální verzi 3.0, kterou nastavíte v Aplikacích 3. stran.

Po vypršení platnosti staré verze přestane fungovat propojení se Zásilkovnou a zákazník nebude moct vybírat pobočky Zásilkovny v objednávkovém procesu. Aktivací Zásilkovny v3.0 se tak vyhnete této deaktivaci a přerušení chodu služeb.

Co verze 3.0 přináší nového?

Novinkou v Zásilkovně v3.0 je možnost vytvářet dodací listy, tisknout štítky přímo z administrace objednávek a také sledovat zásilku z administrace Fastcentrik.

Nové vychytávky urychlí váš proces vyřízení objednávek přes Zásilkovnu. Zároveň získáte přehled o doručení zásilky na odběrné místo a následné vyzvednutí zákazníkem. 

Na dalších řádcích si ukážeme, jak modul 3.0 zprovoznit.

Aktivace modulu Zásilkovna v3.0

Nastavení – Aplikace 3.stran – Dopravní systémy – Zásilkovna.cz 3.0 je potřeba vyplnit pole Klíč APIHeslo API, které najdete v administračním prostředí Zásilkovny, v sekci Můj účet. Dále Označení e-shopu, což je hodnota, kterou jste zadali do pole Označení, v sekci Správa obchodů v administraci služby Zásilkovna.

Automatická aktualizace poboček probíhá 1x denně.

Pokud ovšem něco změníte ručně přímo v nastavení poboček v administraci služby Zásilkovna, např. vypnete použití přímo některé pobočky, je potřeba Aktualizovat pobočky tlačítkem v administraci FastCentriku. 

aktivaceaplikace_netdirect.png

Zobrazení dopravy na e-shopu

Nastavení – Doprava zvolte Nový způsob dopravy a z předdefinovaných zvolte Zásilkovna v3.2_zobrazenidopravy-(1).png

Upravte si Název dopravy, záložku Ceny a Omezení, kde navážete na typy plateb. Důležitým nastavením je poslední záložka Zásilkovna v3, kde vyberete Přepravce ze služby Zásilkovna.
3_prepravcesluzby_zasilkovna.png
Pokud vyberete např. výdejní místa, v nabídce v košíku bude mít nakupující výběr z poboček.
4_kosik_zasilkovna_netdirect.png

Práce s objednávkami

přehledu Objednávek si do sloupců můžete přidat Zásilkovna. Objednávka obsahující tuto dopravu bude mít na sobě ikonu o stavu dané zásilky.

Vytvoření balíků a tisk adresních štítků

Výchozí stav je "nevytvořen".5_vychozistav_nevytvoren-(2).png
Klikem na ikonu je možno přímo v přehledu Vytvořit balík.6_vytvoritbalik_netdirect.pngStejná funkce je na detailu objednávky, pod tlačítkem Zásilkovna.7_detailobjednavky_netdirect-(1).png

O úspěšném vytvoření balíku Vás informuje okno, kde je možné rovnou přejít k Tisku štítků do PDF souboru.
8_tiskstitku_netdirect.png
Na výběr jsou předem dané formáty.
9_tiskstitku2_netdirect.png
Pokud je balík úspěšně vytvořen, dozvíte se to v přehledu i na detailu. 
10_balikuspesnevytvoren_netdirect.png
Po vytvoření balíku již není možno editovat položky objednávky. Můžete pouze měnit stav či vytvořit doklad, vést diskuzi apod.

Po vytvoření balíku je možno opakovaně tisknout štítek nebo sledovat zásilku. A to jak z přehledu, tak z detailu objednávky.
11_tisknoutstitek_detail_netdirect.png

Vytvoření dodacích listů

U vytvořených balíků je možno v přehledu objednávek označit jednu či více objednávek a přes hromadné tlačítko Zásilkovna "Vytvořit dodací list/y"Dodací list si navíc můžete vytisknout.12_tisknoutdodacilist.png

Pokud je dodací list vytvořen, změní se i ikona v přehledu a na detailu objednávky.
13_dodacilistvytvoren_netdirect.png
Dodací list 
je možno tisknout i nadále dodatečně přes ikonku "dodací list" v přehledu, nebo na detailu objednávky.
Pokud označíte více zásilek, budou se aktuálně zpracovávat dle svého stavu, např. pro jednu lze vytvořit balík, pro dvě tisknout Dodací list.

V případě, že omylem označíte i jinou objednávku, nic se s ní nestane. Bude v akcích ignorována, pokud nemá správnou dopravu.

 

Chybové hlášky

Na chybné vytváření balíku pro danou zásilku můžete být upozorněni např. touto hláškou pro chybné PSČ a Město u dané objednávky.14_vytvorenibaliku_chyba.png

Po opravě daných polí v editaci objednávky již můžete úspěšně balík vytvořit.
15_vytvorenibaliku-(1).png

Přenos do administrace Zásilkovny

Vytvářené zásilky se Vám automaticky přenáší do administračního prostředí Zásilkovny.16_prenosdoadministrace.png

Neváhejte a přejděte na novou verzi co nejdříve, zbývá posledních pár dní do vypršení platnosti v2.0.


Pokud si nebudete jisti správným nastavením, můžete se s důvěrou obrátit na linku naší zákaznické podpory s číslem +420 731 444 545. Případně zadejte ticket do aplikace https://helpdesk.netdirect.cz/ , kde stačí popsat problém.

 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo