Co je vlastně lokální SEO?
Lokální SEO je
způsob, jak získat návštěvníky zejména z blízkého okolí. Pokud totiž vaše firma nabízí produkty či služby lokálním zákazníkům, potřebujete oslovit zejména je. Těžko totiž bude do vašeho kadeřnictví či autoservisu někdo ochoten cestovat více než 100 kilometrů, bez ohledu na kvalitu vašich služeb.
Pokud chcete vaše podnikání dále rozvíjet, je potřeba s vaší nabídkou seznámit zejména potenciální zákazníky v blízkém okolí, a optimalizace pro vyhledávače k tomuto účelu skýtá skvělou příležitost. Níže najdete seznam věcí, které vám pomohou s propagací webu v nejbližším okolí a které byste měli zahrnout do vašeho SEO arzenálu.
Tvořte videa
Publikování videa je jedním z
nejlepších způsobů, jak s pomocí optimalizace pro vyhledávače přivést na vaši stránku nové zákazníky. Videa jsou rychle rostoucí a stále do značné míry nevyužitý zdroj návštěvnosti, který můžete využít na prakticky jakémkoli typu stránek.
Videa nemusejí být dlouhá ani složitá. Zaměřte se na kvalitu, ale ujistěte se, že můžete tvořit videa pravidelně. Měli byste si vytvořit publikační plán, a zveřejnovat alespoň několik videí týdně. Jedním z nejlepších způsobů je doplňovat krátkými videi vaše příspěvky na blogu.
Ujistěte se, že vaše kontaktní informace jsou aktuální a že používáte geolokaci
Pokud se specializujete na lokální zákazníky, je naprosto nezbytné, aby vaše
kontaktní údaje byly na webu
snadno nalezitelné a správné. To vašim zákazníkům umožní, aby vás bez problémů našli. Pokud vaše stránky mají nepřesné nebo zastaralé kontaktní informace, popřípadě je nemáte přímo na hlavní stránce, můžete přijít o zákazníky, kteří nebudou vědět, kde vaši firmu najít.
Chcete-li uspět v lokálním SEO, je nezbytné využít všech prostředků, jak seznámit potenciální zákazníky s umístěním vaší firmy. To zahrnuje geolokaci a umístění vaší firmy ve službě
Google My Business. Pokud lidé najdou vaši firmu podle souřadnic GPS nebo v mapách Google, mobilní vyhledávání vám přinese spoustu zákazníků. Také to vyhledávačům sdělí, že vaše firma cílí na lokální zákazníky, takže budou vaši firmu zobrazovat přednostně při vyhledávání v blízkém okolí.
Dejte lidem to, co chtějí - kvalitní obsah
Na kvalitním obsahu dnes záleží více než kdy jindy. Klíčová slova, odkazy a algoritmy jsou sice důležité, ale
pro SEO není nic důležitějšího než dobrý obsah. Musíte investovat do vytváření toho nejlepšího obsahu, jaký zvládnete, ať už to znamená dělat obsah sami nebo si najmout profesionálního copywritera. Publikujte články, vlogy, podcasty a jakýkoli další obsah, který dává ve vašem podnikání smysl.
Získejte pozitivní recenze
Jednou z nejdůležitějších věcí v lokálním SEO jsou
recenze zákazníků. Pokud bude mít vaše firma dobrou pověst, budou vám uživatelé důvěřovat a navštěvovat vaše stránky. V mnoha případech lidé najdou recenze na vaši firmu dříve, než samotné vaše stránky. Musíte se ujistit, že stránky, které zveřejnují recenze z vašeho oboru, obsahují co nejvíce autentických, pozitivních recenzí na vaši firmu. Povzbuzujte své zákazníky, aby vám nejen dali pozitivní hodnocení, ale psali i pochvalné recenze, které přesvědčí čtenáře o kvalitě vašeho zboží či služeb.
Používejte správná klíčová slova
Chcete-li uspět v lokálním SEO, musíte znát
správná klíčová slova, která vyhledávají lidé ve vašem okolí. To vám pomůže se odlišit a získat náskok před místními konkurenty. Nezapomeňte v textu zmínit nejen adresu, ale i popis místa, kde se vaše provozovna nachází. Nebojte se používat i zažité neoficiální lokální výrazy, popisující vaše umístění. (vedle liďáku, naproti Vejvarům apod.).
Vylepšete svůj odkazový profil
Konzistentní a stabilní odkazový profil pomůže vašim stránkám předstihnout konkurenci. Používejte správnou kombinaci interních a externích odkazů, které vám zajistí skvělé výsledky v lokálním SEO. Ujistěte se, že na vaši stránku vedou odkazy s vysokou DA (doménovou autoritou) se správnými klíčovými slovy v anchor textech. Čím více práce vložíte do budování zpětných odkazů, tím větší je šance, že se vaše stránky budou umisťovat na nejvyšších příčkách vyhledávání. Ujistěte se, že používáte odkazy nenápadně a co nejpřirozeněji, a že nevytváříte obsah jen kvůli odkazům.
Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.