S novým měsícem přinášíme velké množství novinek ve FastCentriku. Hlavní sezónu roku totiž máme za dveřmi a je třeba se řádně připravit. Nejdůležitější informací, která by vám rozhodně neměla uniknout, je změna týkající se novely zákona o DPH. Dále vás potěší například spolupráce s Ecomailem, Notifikuj a podpora Google Nákupů SK.
Důležité: Výpočet DPH a zaokrouhlování dle novely zákona
Změny v novele zákona mimo jiné přinesly aktualizace zákona o DPH. Dne 27. 3. 2019 vešel v platnost zákon č. 80/2019 sb., který upravuje zákony v oblasti daní. S účinností od 1. 4. 2019 se do zákona o DPH promítají nové právní předpisy Evropské unie. Současně se z něj vypouští ustanovení, která nebyla slučitelná s unijní právní úpravou.
Pro detailnější soupis změn, doporučujeme pročíst tyto články:
> Změny v zákoně o DPH od 1. 4. 2019 - 1. část
https://portal.pohoda.cz/dane-ucetnictvi-mzdy/dph/zmeny-v-zakone-o-dph-od-1-4-2019-%E2%80%93-1-dil/
> Změny v zákoně o DPH od 1. 4. 2019 - 2. část
https://portal.pohoda.cz/dane-ucetnictvi-mzdy/dph/zmeny-v-zakone-o-dph-od-1-4-2019-%E2%80%93-2-cast/
30. 9. 2019 končí přechodné období, ve kterém je možné vypočíst DPH shora dvěma způsoby, dle původního koeficientu a nového koeficientu.
Změna ve výpočtu DPH dle nových koeficientů metodou shora je nasazena aktualizačním balíčkem, v administraci e-shopu není nutné nic dalšího nastavovat.
Nové koeficienty (tzv. metoda „shora“):
1,21 pro základní sazbu daně,
1,15 pro sníženou sazbu daně,
1,10 pro druhou sníženou sazbu daně.
Změna způsobu stanovení hodnoty koeficientu u druhého způsobu výpočtu daně (tzv. metody „shora“) má za následek sjednocení částek (shodné výsledky) vypočtené daně bez ohledu na zvolenou metodu výpočtu.
Příklad výpočtu DPH shora platného do 30. 9. 2019:
Koeficient pro 21 % byl 0,1736
Celková částka 1210 Kč
1210 x 0,1736 = 210,056 zaokrouhleno na 210,06 (DPH)
1210 – 210,06 = 999,94 (základ)
Příklad výpočtu DPH shora, který je platný od 1. 4. 2019:
Celková částka - (Celková částka/koeficient) =
Koeficient pro 21 % je 1,21
Celková částka 1210 Kč
1210/1,21 = 1000 (základ)
1210 – 1000 = 210 (DPH)
Napojení platformy Ecomail
Naším nejnovějším přírůstkem do rodiny modulů propojených s FastCentrikem je
Ecomail! Jedná se o marketingovou platformu pro e-mailing, SMS, Facebook, Instagram a Messenger.
Hlavní funkcí FastCentriku modulu
je synchronizace kontaktů z vašeho e-shopu do seznamu kontaktů u Ecomailu. Tato aplikace je vhodná také pro začínající e-shopy přinášíme vám ji zcela
ZDARMA.
A to není všechno! Ecomail exkluzivně pro zákazníky FastCentriku nabízí testování nástroje na 14 dní zcela zdarma pro celou vaši databázi. Stačí napsat požadavek na testování na jejich podporu.
Proč právě Ecomail?
- Specializuje se na potřeby českého a slovenského trhu e-shopařů a dobře jim rozumí.
- Poskytuje zákaznickou online podporu přímo v administraci Ecomailu.
- Další výhodou je jednoduché a snadno pochopitelné uživatelské prostředí.
- Základní verze nabízí až 200 e-mailů za měsíc zcela zdarma.
- Samozřejmostí jsou: webové formuláře pro sběr kontaktů, skloňování jmen, určení svátků a pohlaví, automatické kampaně, segmenty, detailní statistiky propojitelné s Google Analytics a spoustu další skvělých funkcí - https://www.ecomail.cz/features.
Jak funguje synchronizace Ecomail ↔ Fastcentrik?
K synchronizaci dochází dat dochází každých 15 minut a funguje podle následující logiky:
Pokud není e-mailový kontakt vedený v Ecomailu (odhlásil se z Ecomailu pomocí jejich odkazu), ale stále jej evidujeme ve FastCentriku jako odběratele, dojde k jeho smazání i ve FastCentriku.
V případě, že je e-mailový kontakt vedený u Ecomailu, ale není ve FastCentriku, smaže se na straně Ecomailu.
Pro každý přihlášený e-mail z FastCentriku platí:
- Pokud existuje odběratel v Ecomail -> Neprovádí se žádný zásah
- Pokud neexistuje odběratel v Ecomail -> Založí se odběratel do Ecomailu
Jak doplněk spustit?
Není potřeba nic speciálně doptávat na HelpDesku či zakupovat. Stačí přejít do administrace FastCentriku Nastavení / Aplikace 3. stran / E-mailing. Zde najdete položku Ecomail.
API klíč:
E-shop propojíte s vaším Ecomail účtem prostřednictvím API klíče. Najdete jej v administraci Ecomailu.
V pravém horním rohu klikněte na přihlašovací nick / email a vyberte Správa účtu. Poté vyberte položku z levého menu Integrace a v obsahu stránky se vám zobrazí API klíč, viz obrázek níže.
ID seznamu kontaktů:
ID zjistíte po založení seznamu kontaktů. V administraci Ecomailu přejděte do sekce Kontakty. Zde založte nový seznam kontaktů (pokud jej již nemáte vytvořený). Otevřete seznam kontaktů tak, abyste viděli seznam vašich kontaktů. ID zjistíte v URL adrese, která se vám zobrazí v adresním řádku.
URL adresa bude vypadat například takto: https://test-netdirect.ecomailapp.cz/contacts/2. ID je pro vložení do FastCentriku je tedy “2”.
Co Ecomail nabízí:
1. Tvorbu Newsletteru
Tvorba e-mailů je v Ecomailu velmi jednoduchá. Vyberete šablonu, která se vám nejvíce zamlouvá a přizpůsobíte si ji vašim požadavkům. Responzivita (zobrazení na mobilním zařízení i počítači) je samozřejmostí. Do šablon lze zahrnout produktová data, která se vám jednoduše stáhnou například z Heureka XML feedu, který máte k dispozici v administraci e-shopu, sekci
Nastavení / XML feedy. Do e-mailu můžete také přidat
personalizovaný obsah jako je oslovení jménem nebo unikátní slevový kód.
2. Formuláře pro sběr nových odběratelů
Pro sběr nových kontaktů není nutné využívat pop-up okna z administrace FastCentriku. Ecomail nabízí možnost vytvořit si snadno a jednoduše vlastní formulář. Kontakty z formulářů pak automaticky padají do účtu u Ecomailu a pro nově zaregistrované tak můžete vytvořit sérii uvítacích e-mailů, které se posílají automaticky.
Výsledkem tak může být přehledné a jednoduché pop-up okno na vašem e-shopu:
3. Statistiky
Řídit vaše kampaně vám pomohou přesné statistiky, které umožňují sledovat míru prokliků a otevření e-mailů. Samozřejmostí je také míra odhlášení. Další významnou výhodou je možnost propojení přes
Google Analytics.
4. Segmentace vašich kontaktů
Díky této funkci budete schopni přesně cílit na vybranou skupinu odběratelů. Například se přesně dozvíte, že se vám Adam Novák registroval přes pop-up okno, je to muž a aktivně otevírá e-maily. Můžete tak vytvořit skupinu vybraných odběratelů se shodnými vlastnosti, na kterou můžete poslat přesně zacílenou rozesílku.
5. Kampaně
Kampaně, které by stačilo nastavit pouze jednou, a dále by fungovaly automaticky, jsou snem každého e-shopaře. Pošlou za vás e-maily, spustí Instagram a Facebook reklamy, odešlou SMS a zprávy do Messengeru. I to je reálné s Ecomailem. Nastavení automatických kampaní navíc zvládnete i když jste úplný začátečník.
Má váš odběratel Adam Novák zrovna svátek? Pošlete mu speciální e-mail s blahopřáním a vyvolejte ve vašem zákazníkovi jistotu, že jste na něj nezapomněli. Jako bonus nabídněte například slevu na další nákup.
Vyzkoušejte Ecomail na 14 dní zdarma ještě dnes >> https://www.ecomail.cz/
Doplněk Notifikuj – na 14 dní zdarma!
Chcete, aby u vás zákazníci více nakupovali a prohlíželi si vaše stránky déle než doteď? Chcete zvýšit důvěryhodnost svého e-shopu?
Oslovte je aktivními notifikacemi, které na vašich stránkách zobrazují reálné aktivity návštěvníků a zákazníků. Odbourejte strach z prvního nákupu a prodávejte více jednoduchým, ale efektivním způsobem.
Notifikuj je jednoduchá on-line aplikace, díky které na svém e-shopu zobrazíte notifikace s různými informacemi, například právě dokončené objednávky, množství lidí na stránkách nebo pozitivní recenze a hodnocení z Heuréky anebo Zboží.cz. Tyto zprávy ve zvoleném intervalu a kombinaci provází návštěvníky během výběru zboží a pomáhají jim s rozhodnutím, zda mají nakoupit právě u vás. S Notifikuj tak můžete ze stejné návštěvnosti získat o 7-18 % objednávek více. Váš zákazník tak bude mít dojem, že se na vašem e-shopu stále něco děje což vede k upevnění jeho důvěryhodnosti ve váš e-shop.
Speciální akce pro naše klienty
Do 9. října 2019 máte možnost získat slevu 20 % na placený tarif!
Pokud se zaregistrujete do nástroje
na tomto odkaze, získáte automaticky
14 dní testování zdarma. Po úspěšné registraci vám navíc přijde do e-mailu i
slevový kód pro objednávku placeného tarifu, který vám poníží měsíční tarify o 20 % na neomezeně dlouhou dobu (v případě pravidelných plateb) a o 10 % na 1 rok při objednání ročního tarifu. Slevový kód můžete uplatnit do 9. 10. 2019.
Jak doplněk spustit?
Jednoduše. Přejděte do administrace FastCentriku, konkrétně
Nastavení / Aplikace 3. stran / Podpora prodeje. Zde najdete položku Notifikuj.
Pixel ID:
Vaše pixel ID najdete v administraci
Notifikuj.cz. V levém menu vyberte možnost
Instalace Pixelu. Na stránce se vám zobrazí dva kódy, pro HTTPS a HTTP.
Zkopírujte obsah ID podobně jako na tomto screenu:
Poté ID vložte do administrace a změny uložte.
Nastavením samotné kampaně vás provede
propracovaná nápověda ze strany Notifikuj.cz.
Podporujeme Google Nákupy na Slovensku
Kampaně v Google Merchant patří mezi ty nejvýkonnější a nyní jsou dostupné také pro slovenské e-shopaře. Pro správné fungování je nezbytné mít připravený slovenský produktový feed, který vám umožní inzerovat v této reklamní síti.
Google XML feed najdete v naší administraci, sekci Nastavení / XML feedy.
Mall Marketplace
Mall Marketplace je rychle rostoucí prodejní kanál, skrze který můžete oslovit až 500 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně, pokud na něm začnete vystavovat vaše zboží.
Proč se stát Partnerem Mall Marketplace? Mall zajistí prezentaci a propagaci produktů a v první linii i podporu v případě dotazů a reklamací. Cenotvorba, skladba portfolia, jeho promotion a záležitosti provozního charakteru zůstávají plně v kompetenci vás, Partnera.
V případě zájmu se neváhejte registrovat
na Mall Partner portálu. Po úspěšné registraci si ve FastCentriku v sekci
Nastavení – Aplikace 3. stran – Mall.cz nastavíte napojení aplikace. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod:
https://www.fastcentrik.cz/podpora/manual/zakladni-nastaveni/mall-marketplace
GoPay – Nová certifikace
U platební brány GoPay jsme provedli určité změny v modulu tak, aby odpovídaly požadavkům GoPay pro certifikovaného dodavatele. Jde o analýzu a dopracování soupisu specifikací, které by platební brána měla umět.
Požadované a provedené změny:
1. Zakázání nastavení ceny platby – GoPay musí být vždy zdarma.
Z administrace byla odstraněna záložka “Ceny” u vybraného typu platební brány “GoPay”.
2. Pro správné fungování platební brány je nyní nutné si nově nastavit v záložce GoPay příslušný typ platby, se kterým se bude prostředí párovat.
V případě, že chcete nabídnou zákazníkům více druhů plateb, je nutné si platební bránu GoPay rozdělit do více samostatných nových druhů plateb. Například “GoPay – Platební karta” a “GoPay – Bankovní převod”.
Příklad úpravy v administraci:
Původní název: GoPay
Nový název: GoPay – Bankovní převod
Nastavení platební metody v záložce “GoPay”: Bankovní převody
Defaultní stav po aktualizaci a u nově založené platby je, že platební metoda není vybrána.
Nové videomanuály
Připravili jsme
nové videomanuály, kterými vás provede Pavel Macháček, FastCentrik Product Owner.
Tento měsíc jsme se zaměřili na objednávkový proces, nastavení platebních způsobů, nastavení dopravy, propojení účtů Google Analytics a úpravu obrázků pro web.
Videa najdete na našem YouTube kanále anebo administraci v následujících sekcích:
Administrace / Nastavení / Doprava
Administrace / Nastavení / Platba
Administrace / Nastavení / Objednávkový proces
Administrace / Nastavení / Aplikace 3. stran / Statistiky a analýzy - Google Analytics
Administrace / Nastavení / Aplikace 3. stran / Dropshipping – Mall.cz