Každý miluje dárky. Marketéři i velké obchodní řetězce to moc dobře vědí a dost často působí na smysly a emoce nakupujících, aby dosáhli svého. Využívat toho můžete také pokud vlastníte či provozujete e-shop. Jak? Motivujte zákazníky k většímu nákupu na vašem e-shopu pomocí dárků za vyšší objednávku.
Dárek zdarma aneb Základní pravidlo reciprocity
Určitě jste to už zažili. Nečekaně jste byli obdarováni a bez ohledu na hodnotu dárku se vám hlavou okamžitě začala honit myšlenka, jak a čím se odvděčit. Velká část z nás má v sobě zakořeněné povědomí o férovosti a vděčnosti, takhle jsme zkrátka od přírody nastaveni. Máme nutkavou touhu oplácet. Tento princip se nazývá pravidlo reciprocity.
Potvrzuje to také mnoho sociologických výzkumů, podle kterých se i na řadě příkladů z praxe popisuje, že zavedení drobných dárků pro zákazníky přispělo ke zvýšení prosperity firmy. Jak? Nabídněte svým zákazníkům k nákupu dárek zdarma a máte mnohem větší šanci, že se vám takový zákazník vrátí nebo vás doporučí dál. A o to jde. Jsou to totiž vracející se zákazníci a dobré reference, které udělají z vašeho internetového obchodu prosperující byznys.
Jak pracovat se slůvkem „Zdarma“?
Nic nehypnotizuje nakupující více než slovo „zdarma“. Nula totiž není jen tak nějaká cena. Je to čistý zdroj iracionálního vzrušení, který dokáže zcela změnit způsob našeho rozhodování.
V ideálním případě propojte dárek s objednávkou nakupujícího tak, aby dával smysl. Vybral si zákazník nové boty? Nabídněte ponožky zdarma. Prodáváte sportovní sortiment? K tenisové pálce darujte tenisový míček zdarma. Využívejte psychologii dárků tak, aby měla logiku. Dárek může mít formu malé drobnosti, hodnotnějšího dárku nebo třeba poukazu ke svým partnerům či jiným internetovým obchodníkům.
Jak nastavit dárky zdarma na vašem e-shopu?
Díky funkci Dárky zdarma máte možnost své zákazníky odměnit za objednávku v určité výši konkrétním dárkem. Modul Dárky zdarma naleznete v administraci FastCentriku v záložce Marketing,
Podrobnější informace, jak nastavit dárky zdarma v objednávkovém procesu naleznete např. v sekci Tipy a triky nebo v našem manuálu. Pokud potřebujete poradit, neváhejte kontaktovat také naši zákaznickou linku, na které vám kolegové ochotně pomohou.
Dárek zdarma vás nesmí přivést na mizinu
Dárky k objednávce mohou být různé a zdaleka neplatí, že vás musí stát hromadu peněz. Někdy stačí pouze malá drobnost, která potěší. Některé dárky si můžete dokonce vytvořit sami a to jediné, co vás budou stát, je váš čas. Jedná se o dárky, které zákazníkovi usnadní jeho rozhodování - článek na blogu, videonávod či podrobná recenze týkající se daného zboží apod.
Někteří obchodníci zasílají děkovné dopisy s každou vyřízenou objednávkou a svým zákazníkům sdělují potěšení z toho, že si vybrali pro svůj nákupu právě jejich obchod. Tyto detaily dávají zákazníkům najevo, že si jich obchodník váží a že jsou pro něho důležití.