Zpět na blog

Jak správně pracovat s pop-up okny na e-shopech

02.02.2023 13:33:50

Vytvořit úspěšný e-shop je těžká disciplína. Pokud ale dodržujete zavedená a osvědčená pravidla, bude se vám lépe závodit. Za každým fungujícím e-shopem stojí marketingová strategie, jejíž součástí je propagace nejen samotného e-shopu, ale také jeho produktů. Jedním z prostředků, který můžete využívat i vy, majitelé e-shopového řešení FastCentrik, jsou pop-up okna. Pomohou vám získat nové zákazníky, ale také odběratelé newsletterů a novinek.

K čemu slouží pop-up okna?

Pop-up okna jsou vyskakovací okna, na které návštěvník webu naráží při procházení e-shopu. Objevují se vždy nad obsahem stránky a mohou upozorňovat na různé produkty, slevy nebo třeba vyzývat k akci.

Nabízí se ještě druhý úhel pohledu, jak lze na vyskakovací okna nahlížet. A to sice jako na jistou formu CTA (call to action – výzva k akci) prvku. Jeho funkcí je donutit zákazníka provést nějakou akci – zavřít vyskakovací okno, zadat e-mailovou adresu, stáhnout e-book apod.)

Podle toho, k jakým účelům je využíváte, mají pop-up okna dvě funkce využití:

  • sběr e-mailových adres – za účelem získání kontaktů pro zasílání bonusového obsahu či novinek,

  • marketingové účely – vzbuzení motivace k nákupu, sleva, doprava zdarma apod.

Jak na nastavení pop-up okna v administraci FastCentriku?

Ve FastCentriku naleznete nastavení POP-up oken v sekci Marketing/POP-up okna. Pokud si nebudete vědět rady, jak s nastavením, pomůže vám Manuál i naše zákaznická podpora.

Proč využívat pop-up okna?

  • získáte databázi kontaktů pro zasílání bonusového obsahu, slevových akcí i novinek

  • Motivují k dokončení nákupu.

  • Udržení návštěvníka na e-shopu.

  • Zvyšují konverzní poměr.

  • Oslovují nové zákazníky.

TIPY, jak využívat pop-up okna

Existuje hned několik možností, kdy lze efektivně a cíleně využívat POP-up okna:

  • zobrazení nabídky se slevou,

  • doprava zdarma,

  • dárek k nákupu nad uvedenou cenu,

  • sběr adres pro rozesílku newsletterů,

  • nabídka bezplatné konzultace a mnoho dalších.

Na co si dát pozor?

I v tomto případě umí být POP-up okna dobrým sluhou, ale zlým pánem. Co to znamená? I když vám mohou přinést velkou míru prokliků a konverzí, umí zákazníka zároveň odradit v případě, že nejsou využívána s rozmyslem.

Správné načasování je v tomto případě alfou a omegou práce s POP-up okny. Určitě by nemělo okno na zákazníka vyskočit hned po zobrazení stránky, kdy ještě neví, zdali je váš obchod tím, který hledal. Dejte mu čas a prostor. Využít můžete také Google Analytics, který vám rozklíčuje, kolik času vaši zákazníci na konkrétních stránkách stráví.

Stejně tak byste neměli zákazníka příliš zahltit nabídkami. Stanovte si jasná pravidla pro jejich zobrazování.

 
 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo