Sotva jsme zamávali létu na rozloučenou a už v obchodech kroutíme hlavou nad vánoční výzdobou. Přípravy se však netýkají pouze kamenných obchodů, podceňovat byste je rozhodně neměli ani vy. Jak tedy co nejlépe připravit váš e-shop na blížící se vánoční šílenství?
Začněte včas
I když se možná divíte, proč jsou někde
přípravy v plném proudu pomalu již od půlky září, pravdou je, že je to tak prostě potřeba. Tvorba skladových zásob, vytvoření a spuštění PPC kampaní, rozeslání
newsletterů, vyladění online podpory i samotných webových stránek. Lepší je postarat se o tyto věci včas a mít poté
dostatek času na samotný prodej.
Nepřehánějte to s „výzdobou“
Zákazník klikne na váš e-shop a v tu ránu mu začne na obrazovce chumelit, zatímco trojice sobů tancuje na americké koledy. Že vám to přijde jako dobrý nápad? V tom případě počítejte s tím, že vystrašený zákazník
uteče ke konkurenci. Sem tam zařadit
vánoční prvek neuškodí, ale všeho s mírou.
Nabídněte zákazníkům radu
Vedete si
blog? Skvělé! Vánoce jsou úžasnou příležitostí, jak využít jeho potenciál naplno a
nabídnout zákazníkům něco navíc. Sepište tedy článek s
nápady na dárky pro tatínky, babičky či tetičky (nejlépe, pokud je sežene rovnou u vás) a pomozte tak zákazníkovi v jeho zoufalé situaci.
Buďte připravení
Štěstí přeje připraveným, říká se. A je to pravda. Prodeje před Vánoci rostou a zboží, které by vám běžně vystačilo na celý měsíc, může ze skladu
zmizet během jediného dne. Mějte ho proto
dostatek, aby se vám nestalo, že nebudete mít co
prodávat.
Nepodceňte logistiku
Tento bod se částečně váže k tomu předchozímu. Je sice fajn, pokud máte na skladě dostatek zboží. Pokud ho však nebudete schopni
včas doručit, znamená to pro vás velké mínus. Zákazník, kterému zboží
nestihlo přijít, nejen že u vás již nikdy
nenakoupí, ale dívajíc se na prázdný balící papír vám pravděpodobně udělá
negativní reklamu, kde se dá.
Garanci doručení do Štědrého dne tak slibujte pouze tehdy, pokud ji budete schopni dodržet.
Štědrým dnem to nekončí
A naposled - připravte se na to, že příchod Štědrého dne nemusí znamenat také příchod období klidu, co se e-shopu týče. Zákazníci mohou využít
čtrnáctidenní lhůtu na vrácení zboží, nebo se mohou objevit
reklamace, které budete muset řešit. A to, jak se vy jako prodejce k těmto věcem postavíte, je velkou částí vaší
image.