Obliba online nakupování v Česku roste. Zákazníci oceňují především snadné porovnání cen, díky čemuž mohou nakoupit co nejvýhodněji, a možnost dohledat si recenze ostatních zákazníků. Vaším úkolem je tyto recenze maximálně zpřístupnit tak, aby bylo jejich rozhodnutí co nejjednodušší. Pojďme se společně podívat, jak na to.
1. Umožněte zákazníkům udělovat recenze
Kde jinde vzít nápady na nový produkt nebo třeba vylepšení toho stávajícího než od samotných zákazníků. Pokud jste tak ještě neučinili, přidejte možnost udělit hodnocení přímo na váš e-shop (manuál zde). Zákazník může zboží ohodnotit a ulehčit volbu dalším nakupujícím. Tyto informace vám ušetří čas a dají autentický náhled do mysli vašich zákazníků.
Recenze se budou zobrazovat přímo na produktové stránce, kde dochází k jednou z nejdůležitějších kroků v nákupním procesu.
Zdroj: recenze z e-shopu www.aroma-atelier.cz
2. Pozor na stará hodnocení
Recenze sbírejte neustále. Nepřestávejte ani v momentě, kdy už nějaká hodnocení na svém e-shopu máte. Proč? Až polovina zákazníků přikládá váhu stáří recenze. Podle některých průzkumů je dokonce pro více než 80 % zákazníků recenze starší než 3 měsíce nezajímavá a 40 % dotázaných nepřikládá recenzím starším než pár týdnů žádnou váhu.
Pravidelně si kontrolujte na svém e-shopu, zdali jsou recenze aktuální a nebojte se své zákazníky o udělení aktuální recenze na produkt aktivně požádat. Existuje celá řada možností, jak si o udělení hodnocení říci, využít můžete např. sociální média či e-mail. Například emaily, které odcházejí bezprostředně po objednání zboží, jsou skvělým způsobem, jak zažádat o recenzi.
3. Buďte aktivní a nebojte se odpovídat
Odpovídání na recenze je velmi efektivní metoda, která vašim zákazníkům ukáže, že vám na nich záleží a není vám jedno, jak jsou s nákupem spokojeni. Reagujte klidně, mile a vstřícně. Nabídněte pochopení a snahu pomoci. Myslete na to, že lidé recenze nejen píšou, ale také čtou. Na případné negativní recenze reagujte s klidnou hlavou, protože to, jakým způsobem se k výtce postavíte, bude mít vliv i na to, co si o vás vaši zákazníci pomyslí.
4. Nechte své zákazníky, aby prodávali váš produkt
Nikdo jiný než vy a vaši zákazníci neví, jak dobrý váš produkt opravdu je. Nechte je předat toto doporučení i ostatním. Všechno se dneska odehrává online, uživatelé sdílí na sociálních sítích a na internetu nejrůznější informace.
Nechte své zákazníky sdílet recenze na sociálních sítích, v Google nákupech či na různých internetových srovnávačích. Zobrazení recenze přímo ve výsledcích Google je skvělou podporou pro to, jak se odlišit od konkurence, která tuto možnost nenabízí. Váš e-shop si tak může přijít na mnohem více organického trafficu s minimem nákladů.