Možná se vám zdá, že jsou Vánoce ještě daleko. Pravda, pár týdnů máme stále ještě před sebou. Takže pokud nemáte nakoupené dárky, asi není důvod k žádné panice. Ale pokud stojíte na opačné straně břehu, tedy internetový obchod vlastníte, měli byste zbystřit. Nastává ideální doba na to, abyste svůj obchod začali chystat na vánoční svátky. Proč? Protože pokud nezačnete včas, budou z toho těžit ti, kteří začali už nyní.
Nenechte se zaskočit a plánujte
Nenechat se rozhodit náporem dárkuchtivých zákazníků nemusí být žádná velká věda. Stačí se držet osvědčených rad a postupů. Prvním z nich je plánování. Včasné naskladnění zásob je pro zvládnutí předvánoční nákupní horečky zásadní. Podle některých výzkumů je pro zákazníky včasné dodání při rozhodování důležitější než ceny. I když jsou scénáře každým rokem stejné, vždy se najdou nováčci, kteří jsou zaskočeni delšími dodacími lhůtami, čemuž se můžete elegantně vyhnout. Začněte zboží objednávat již nyní a pokud si nevíte rady s odhady, využijte dat z loňského roku.
Nečekejte na zimní měsíce a už v září začněte posilovat také své personální kapacity. Budete potřebovat doplnit své řady nejen ve skladu, ale také v oddělení komunikace se zákazníky. Jen tak si zajistíte, že zvládnete odpovídat na všechny dotazy a případné reklamace, kterých je před Vánoci opravdu dost.
Poraďte zákazníkům, jaké dárky nakoupit
Vytvořte na vašeho e-shopu speciální kategorii „vánoční dárky pro muže/ženy/babičku/děti“ apod. Do nich pak vložte nejčastěji nakupované vánoční dárky. Usnadníte tak svému zákazníkovi orientaci v e-shopu a urychlíte výběr dárku.
Stejně tak můžete přidat na svůj blog zajímavé články, které pomohou s výběrem dárku. Tipy na dárky následně prolinkujte s nabídkou na vašem e-shopu.
Vystupte z řady a nabídněte něco navíc
Statistiky prozrazují, že lidé své blízké čím dál tím častěji obdarovávají dárkovými poukazy, proto by různé varianty vánočních voucherů neměly chybět ani ve vaší nabídce. Určitě se najdou tací, kteří nemají nebo nechtějí své dárky balit sami a ocení, pokud jim nabídnete možnost dárkového balení či dárkových krabiček. Zařaďte do objednávkového procesu také garanci doručení zboží do Vánoc či možnost vrácení a výměnu zboží po Vánocích. Pokud navíc přibalíte malou pozornost ve formě např. vánoční ozdoby či slevy na další nákup, jistě potěšíte nemalé procento nakupujících.
Probuďte v zákaznících vánoční náladu
Převlečte váš e-shop do vánočního kostýmu. Inspirujte se nejnovějšími trendy v oblasti webdesignu a vyzkoušejte nové a neotřelé prvky. Nezapomeňte také na výměnu bannerů a mějte jich v zásobě více, abyste je mohli během Vánoc aktivně měnit.
Ty správně zvolené dokážou zvýšit konverzi nákupů a dalších interakcí na vašem e-shopu. A pokud si nevíte rady s jejich výrobou, obraťte se na naše kolegy ze zákaznické péče, kteří vám odborně poradí a zajistí jejich zhotovení. Do konce listopadu můžete navíc využít nabídku na zvýhodněnou cenu.
Nezapomeňte na e-mailing
Topná sezóna je definitivně zde, tak se toho nebojte a přitopte včas pod kotel také e-mail marketingu. Využijte podzimní měsíce k posílení vztahů se zákazníky a vnímání vaší značky. Nebojte se nasadit celý arzenál obsahového marketingu – od blogů až po videa. A pokud potřebujete pomoci s vánočními slogany, texty či PPC reklamami, obraťte se na naše kolegy z oddělení digitálního marketingu, kteří jsou připraveni vdechnout vašemu e-shopu tu správnou vánoční náladu.
Věříme, že vám náš článek nastínil způsob, jak se připravit na vánoční sezónu, a veškeré poznatky u svého e-shopu využijete. Pokud si nebudete umět s něčím poradit, obraťte se na nás a pokusíme se společně nalézt cestu, jak váš obchod připravit na nadcházející období.