Zpět na blog

Fastovinky z e-commerce #2 – září 2019

Poslední a nejvýznamnější kvartál letošního roku započal. Pojďme si shrnout zářijové novinky, které byly bohaté zejména na zprávy okolo srovnávačů zboží.

Novinky ve FastCentriku

V aktualizačním balíčku jsme přinesli velké množství novinek. Nejdůležitější informací, která by vám rozhodně neměla uniknout, je změna týkající se novely zákona o DPH. Dále vás potěší například spolupráce s Ecomailem, Notifikuj a podpora Google Nákupů SK.
>> https://www.fastcentrik.cz/blog/novinky-ve-fastcentriku-%E2%80%94-zari-2019

Minulý měsíc jsme pro vás natočili nové videomanály se zaměřením na objednávkový proces, nastavení platebních způsobů, nastavení dopravy, propojení účtů Google Analytics a úpravu obrázků pro web.
>> https://www.fastcentrik.cz/blog/nove-videomanualy-fastcentrik-2-zari-(1)

585x381_anotacni_aktualizace_fastcentrik.png

Silné ověření platících uživatelů se odsunulo

V půlce září, konkrétně 14. září 2019, vstoupila v platnost evropská směrnice zajišťující bezpečnější online platby. Banky měly začít lépe prověřovat, zda online platbu provádí skutečně oprávněná osoba, pomocí dvoufaktorové autentizace. V Česku se však silné ověření prozatím odkládá na dobu neurčitou kvůli nepřipravenosti bank, které měly dle vyjádření ČNB na implementaci nařízení málo času.

>> https://tyinternety.cz/e-commerce/komentar-silne-overeni-platicich-uzivatelu-zatim-posunuto-mohou-si-e-shopy-pred-sezonou-oddechnout/

wallet-2125548_640.jpg

Česká pošta od příštího roku zavede samoobslužné kiosky

Že by se blížil konec čekání na pobočkách? Česká pošta od příštího roku nasadí samoobslužná místa, která mají nahradit chybějící pracovníky. ceskaposta-(1).jpgDle dostupných informací bude v kioscích umístěna dotyková obrazovka, kamera, skener a tiskárna, které budou propojeny s interaktivním softwarem. 

>> https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/nejsou-lidi-chybejici-zamestnance-posty-na-prepazkach-nahradi-samoobsluzne-kiosky-40295274
 

Kam expandovat

Zvažujete, kam expandovat? Nechejte si poradit od Tomáše Bravermana, CEO Heureka Group. Na E-Business Foru 2019 představil regiony střední a východní Evropy z pohledu e-commerce a jejich plusy a mínusy.

>> https://tyinternety.cz/e-commerce/kam-expandovat-podle-heureky-rumunsky-trh-e-commerce-roste-mezirocne-o-30-procent-madarsko-brzy-dorovna-slovensko/
 
 

PPC systémy

Sklik upravil frázovou shodu

Od 1. října 2019 se budou klíčová slova ve frázové shodě zobrazovat i lidem, kteří vyhledávali slova jinak vyskloňovaná a v jiném čísle.

Více informací najdete na Seznam blogu: https://blog.seznam.cz/2019/09/diky-frazove-shode-ted-oslovite-vice-potencialnich-zakazniku/
 
 frazovashoda_novinka2019.png

Retargeting na kategorie e-shopu

Sklik nabízí novou zajímavou možnost inzerce pro e-shopaře, která se týká nového dynamického banneru. Mimo akvizičních cílení lze dynamický banner využít i pro cílení prostřednictvím retargetingu.
Díky této funkci můžete oslovit návštěvníky kategorií vašeho e-shopu, aniž by vstoupili do detailu konkrétního produktu, kde by si je převzal Dynamický retargeting na produkty.

>>> https://blog.seznam.cz/2019/10/ziskejte-nove-konverze-diky-retargetingu-na-kategorie-e-shopu/
 

Srovnávače zboží

Heureka se odtrhla od Mall Group

Místo prodeje se nakonec Heureka vyčlenila z Mall Group a přesunula se do nově založeného holdingu Heureka Group a.s.

Více si můžete přečíst třeba na serveru CzechCrunch: https://www.czechcrunch.cz/2019/10/heureka-loni-v-cesku-vydelala-200-milionu-a-uz-nepatri-do-prodelecne-mall-group-prodavat-se-ale-nebude/
 

Zboží na vánoční sezónu upravilo ceník prokliků

Zboží.cz od 1. října 2019 přešlo na nový ceník minimálních cen prokliků, který bude platit až do 31. 1. 2020. Dejte si pozor na nastavení kampaní, aby nedošlo k předčasnému vyčerpání kreditu nebo překročení finančního limitu a vaše inzerce se nepozastavila.
novycenik_zbozi_rijen2019.jpg
GLAMI spouští vyhledávání podle obrázků

Vyhledávání podle obrázků je na českém e-commerce fashion trhu úplně novou službou tohoto druhu. Zákazník se už nemusí spoléhat jen na klíčová slova, podle kterých módní oděv nebo doplněk hledá. Stačí, aby nahrál fotku položky, kterou hledá, a GLAMI mu naservíruje podobné shody.

>> https://tyinternety.cz/e-commerce/glami-jako-jedno-z-prvnich-v-cr-spousti-funkci-vyhledavani-podle-obrazku/


 

 
 

To je od nás pro tento měsíc vše. I nadále pro vás budeme sbírat zajímavé novinky z e-commerce, abyste je nemuseli shánět na několika místech sami. Tak na „čtenou" za měsíc. 😊


FastCentrik_AdelaMrazkova-MarketingovaSpecialistka.png
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo