Hodnota vašeho e-shopu již v dnešní době nespočívá pouze v kvalitním zboží, které nabízíte. Roli hraje řada dalších aspektů. Jedním z nich je možnost rychlého, bezpečného a snadného zaplacení online prostřednictvím platební brány. Ve FastCentriku usilovně pracujeme na tom, abychom vašim zákazníkům placení kartou co nejvíce usnadnili a zpříjemnili. Proto vám s radostí oznamujeme, že společnost Comgate přestavila novou vylepšenou platební bránu 2.0, díky které získáte spoustu nových funkcí a čistý responzivní vzhled. A co je nejdůležitější, svým zákazníkům ulehčíte nakupování a docílíte vyššího poměru dokončených plateb.
Jsou to spojité nádoby – a vlastně logická věc. Čím hladší a bezproblémovější je průchod platební bránou, čím víc možností má zákazník k dispozici, tím větší je pravděpodobnost, že svůj nákup dotáhne do konce. To je hlavní myšlenka, která stojí za vývojem nové platební brány 2.0 od společnosti Comgate.
Nové a důkladně otestované prostředí
Její uživatelé se tak od konce května pohybují v novém a čistém grafickém prostředí, které je dokonale přizpůsobené mobilním zařízením. To samozřejmě vychází ze stále rostoucího podílu zákazníků, kteří nakupují právě na displejích telefonů.
Výraznou změnou prošla také logika pohybu nakupujícího v platební bráně. Na ni se vývojáři Comgate soustředili při zevrubném testování. „To bylo hlavním cílem,“ potvrzuje ředitel společnosti Jakub Ouhrabka. „Každý nápad jsme zkoušeli na omezené skupině uživatelů, pak jsme ho podle výsledku buď rozvíjeli a aplikovali, nebo se vrátili zpátky,“ popisuje detailní a dlouhodobý proces.
Brána s hladkým průchodem
Výsledkem je, že brána kupujícího plynule navede k tomu, aby si zvolil preferovaný způsob platby a transakci dotáhl. Pokud se cestou něco nepovede (zákazník například špatně opíše CVC kód z karty) nebo si kupující sám volbu platební metody rozmyslí, bez jakýchkoli komplikací se v platebním procesu vrátí o krok zpět a brána mu nabídne alternativy. K co nejlepší průchodnosti a intuitivnosti směřovalo v první řadě dlouhodobé ladění.
K tomu ostatně vede i nově implementovaná funkce, díky níž může kupující změnit platební metodu, kterou si původně vybral v prostřední e-shopu, i později v platební bráně. Často se stává, že si až před posledním krokem kupující uvědomí, že u sebe nemá platební kartu. A nebo se prostě rozhodne, že by raději využil na počítači jednodušší QR platbu.
Novinky v platební bráně Comgate
- nové grafické prostředí a logika průchodu bránou,
- nejširší nabídka platebních metod včetně odložených plateb,
- snadnější návratové funkce,
- QR platby s okamžitým potvrzením zaplacení,
- přizpůsobení se brány situaci a zařízení,
- možnost zpětné vazby.
Přizpůsobení a zpětná vazba
Platební brána se dokáže přizpůsobit v různých situacích a pro různé nakupující přesně svému uživateli. „Mluvit o umělé inteligenci nebo strojovém učení by bylo přitažené za vlasy,“ usmívá se Ouhrabka, „ale je pravda, že brána pracuje s parametry jako výše platby nebo zařízení, na kterém je otevřená.“ Také tato funkcionalita je zaměřená na co nejplynulejší průchod zákazníka až k úspěšně dokončené platbě.
Na první pohled nenápadnou, ale důležitou novinkou je možnost zanechat zpětnou vazbu po dokončení procesu platby. Každého kupujícího na cílové pásce přivítá odkaz s otázkou: „Jak se vám platilo?“ Je to velmi cenná možnost sběru dat po spuštění ostrého provozu. „Už jsme z tohoto odkazu získali několik skvělých postřehů, na které bychom jinak neměli šanci přijít,“ zdůrazňuje význam této funkce Ouhrabka.