Vytvořit si vlastního chatbota není nic složitého a díky bezplatným programům, jako je například
MobileMonkey, je vytvoření chatbota naprosto jednoduché. Můžete jej vytvořit během několika minut, aniž byste museli napsat jediný řádek kódu.
Vytvoření chatbota je však jen jeden kousek skládačky. Abyste dokázali vyžít všech jeho možností naplno, musíte k němu také přivést návštěvníky.
Jak přivést získat uživatele pro chatbot
Použijte některý z těchto způsobů, abyste umožnili co největšímu množství vašich zákazníků využít všech skvělých možností, které chatbot nabízí.
1. Přidejte na své webové stránky tlačítko Facebook Messengeru
Jedním z nejjednodušších způsobů, jak přimět návštěvníky ke konverzaci s chatbotem, je přidat na webové stránky tlačítko Facebook Messengeru, stejně tak, jako tam již možná máte jiná sociální tlačítka, která návštěvníky nasměrují na vaše sociální média.
Pomocí tlačítka „Odeslat na Messenger“ se uživatelé mohou spojit s chatbotem jediným kliknutím.
Kódy ke vložení tlačítka můžete zkopírovat z Facebooku, nebo použít některý z dostupných pluginů pro váš CMS.
Tím to však nekončí, tlačítko "Odeslat zprávu" můžete přidat i na vaši Facebook stránku.
2. Sdílejte pouze váš nejlepší obsah
Jedním z účinných způsobů, jak přijít o odběratele na Facebook Messengeru, je být vnímán jako spammer. Vyhněte se tomu za každou cenu a raději prostřednictvím služby Messenger sdílejte pouze svůj kvalitní obsah s nejlepší výkonností.
Facebook Messenger je kanál, který vaše publikum bude nejspíš kontrolovat nejčastěji a je zde největší pravděpodobnost že budou váš obsah sdílet, lajkovat, nebo komentovat.
Proto byste si měli dát co největší pozor, abyste nebyli na Facebook Messengeru blokováni. Využívejte tento marketingový kanál pouze k propagaci obsahu, u kterého je největší pravděpodobnost, že povede k úspěšné konverzi.
3. Použijte reklamy typu Click-to-Messenger
Chcete-li získat nové odběratele, zkuste použít reklamy typu Click-to-Messenger. Tyto reklamy jsou doručovány přímo uživatelům, u kterých je pravděpodobnost, že se stanou vašimi odběrateli.
Uživatelé, kteří budou mít zájem, se budou moci přihlásit k probíhající komunikaci s vaším chatbotem pomocí jediného kliknutí. Použití reklamy Click-to-Messenger je podobné, jako u ostatních reklam na Facebooku. Vytvořte přesvědčivé, relevantní inzeráty a zacilte je na strategicky zvolené publikum.
4. Odkaz na Facebook Chatbot z vašeho e-mailového podpisu
Vložit odkaz na vašeho chatbota do podpisu vašeho e-mailu je skvělý způsob, jak získat nové uživatele, popřípadě odběratele. Vložte jej hned vedle odkazů na Twitter a další sociální sítě. Pokud chcete sledovat, kolik lidí kliklo na některý z odkazů v podpisu vašeho e-mailu, přidejte parametr UTM nebo použijte službu zkrácení adresy URL, jako je například bit.ly.
5. Vložte váš Chatbot do záložky Facebook Messenger Discovery
Facebook Messenger Discovery je záložka, ve které uživatelé mohou listovat mezi jednotlivými chatboty, místy a podniky v nejbližším okolí, kterým mohou okamžitě poslat zprávu. Chcete-li, aby byl váš chatbot uveden na kartě Messenger Discovery, musíte vyplnit přihlašovací formulář.
Jasně a pravdivě popište váš chatbot a vyplňte:
• stručný popis vašeho chatbota pro Facebook (nebude veřejně přístupný),
• primární a sekundární kategorie, do které by měl být váš chatbot zařazen,
• až 10 klíčových slov ,
• v jakém jazyce váš chatbot komunikuje,
• stručný popis chatbota (bude veřejně přístupný).
Sekce Discovery je v současné době dostupná pouze uživatelům Facebooku v USA, ale brzy snad bude dostupná i u nás v České republice. Zveřejnění v sekci Discovery pomůže do budoucna vašemu chatbotovi se zviditelnit a získat správné publikum.
Článek připravila digitální agentura
SEO Consult, která realizuje
SEO,
PPC reklamu,
e-mailing,
správu sociálních sítí,
správu zbožových vyhledávačů a
obsahový marketing.