U modulu SMS zprávy jsme vyvinuli zcela nové možnosti a vylepšili ty stávající – nahlížení do historie a komunikace, více druhů šablon, rozšířené informace na dashboardu a další a další…!
Nastavení: Jak již víte, pro používání
SMS musíte mít
aktivní modul v
Nastavení – Aplikace 3. stran – SMS brány – Povolit SMS bránu.
Máte povoleno? Výborně – objevujte tedy další vychytávky tohoto modulu!
- V Nastavení – Uživatelé a role – Uživatel – Nastavení upozornění je nyní k dispozici 5 nových notifikačních zpráv. K těmto zprávám si můžete nastavit Zobrazit upozornění nebo Odeslat e-mail.
- Zobrazit upozornění: Dané informace budou k dispozici po přihlášení na dashboardu v sekci Upozornění. (Jak jste zvyklí například z Upozornění na novou objednávku).
- Odeslat e-mail: Veškerá upozornění budete dostávat do své e-mailové schránky.
Nové šablony zpráv a e-mailů
- Naleznete zde: Marketing – Šablony zpráv
- Šablony e-mailových zpráv – k dispozici 5 nových šablon
- Nově tedy můžete dostat informaci, zda SMS zprávy, které posíláte z objednávky Vašim klientům o změně stavu objednávek jsou odeslané/neodeslané na SMS bránu, či doručené/nedoručené Vašemu klientovi na zadané telefonní číslo.
Začněme tedy od začátku:
- Na detailu objednávky změníte stav objednávky například na Vyřizuje se. Vyskočí na Vás okno, kde potvrdíte, že chcete odeslat SMS o změně stavu na zadané telefonní číslo. Nyní můžete komunikaci sledovat v historii přímo na detailu objednávky.
- A abyste věděli, že se v rámci komunikace na objednávce něco děje, slouží k tomu níže uvedené šablony zpráv, které Vás prostřednictvím emailu upozorní na to, že v rámci objednávky aktuálně probíhá komunikace s Vašim zákazníkem prostřednictvím SMS zpráv.
- Tělo (text) zprávy lze pro všechny šablony upravit na jejím detailu. V záložce Základní si také můžete definovat e-maily, kam budou zprávy odesílány navíc oproti nastavení u uživatelů administrace.
Vysvětlení zástupných znaků:
1. Upozornění – SMS zpráva k objednávce odeslaná/neodeslaná
- Obsah SMS zprávy: [#OrderSmsContent#]
- Obsahem zprávy je text: Změna stavu objednávky na + daná změna stavu
- Případně, pokud posíláte SMS zprávu z objednávky, tak Odeslaná SMS zpráva + text zprávy.
Šablona zprávy:
Text v e-mailu:
2. Upozornění – SMS zpráva k objednávce doručena/nedoručena
- Text SMS zprávy: [#OrderSmsText#]
- Obsahem zprávy je celý text, který byl odeslán v SMS zprávě. Respektive ten, který najdete na detailu objednávky, v sekci SMS zprávy k objednávce.
Šablona zprávy:
Text v e-mailu:
Komunikace s klientem pomocí SMS přímo v objednávce
- Další nová funkce přibyla na samotné objednávce. Nyní je možné komunikovat s klientem pomocí SMS zpráv.
- Kde naleznete šablonu? Marketing – Šablony zpráv – Šablony SMS zpráv – Objednávka – nová SMS zpráva.
- Možnost odeslání SMS je třeba u této šablony povolit na záložce Základní – Povolit odesílání SMS. V opačném případě na dané objednávce bude pole zašedlé a sms nebude možné odeslat.
- Stav na detailu objednávky, pokud není povoleno odesílání SMS
- Dle nastavení této šablony: Objednávka – nová SMS zpráva se do dané zprávy automaticky vepíší všechny definované hodnoty zprávy.
- Do pole v objednávce tedy stačí napsat zprávu a poté kliknout na Odeslat SMS zprávu; do samotné zprávy stačí napsat pouze obsah, který se poté automaticky vloží do zástupného znaku Text SMS zprávy.
- Vpravo se Vám zobrazí počítadlo, abyste věděli, kolik Vám zbývá znaků do maximální délky 160 znaků.
- Před samotným odesláním uvidíte text zprávy přímo nad tlačítkem Odeslat SMS zprávu. U tohoto tlačítka je přidáno také telefonní číslo.
Příklad:
Výsledný text v SMS – bez diakritiky:
- Pokud Vás klient na danou SMS odpoví, její text se rovněž zobrazí na detailu objednávky. O této skutečnosti můžete být kontaktováni e-mailem – šablona Upozornění na přijatou SMS zprávu k objednávce.
Odpověď na
detailu objednávky:
- Kompletní komunikace se zobrazuje na detailu objednávky. V přehledu lze vidět, který uživatel administrace s klientem komunikoval, komu a kdy byla daná zpráva odeslána a kdy doručena viz ikonky a časy v pravé části zprávy.
- Taktéž zde vidíte, na jaké telefonní číslo byla zpráva odeslaná. Pokud se vyskytne informace o nedoručení, může se stát, že telefonní číslo není platné. V rámci aktualizace údajů uživatele můžete číslo upravit a poté odeslat znovu.
- Upozornění: Stav odeslaných a přijatých SMS zpráv je aktualizován v administraci každých 10 minut!
Statistiky na dashboardu:
- Na dashboardu se nově ve statistikách objevuje údaj o počtu Odeslaných a Doručených SMS zpráv – přehledně ve sloupcích.