Zpět na seznam tipů a triků

Nové možnosti použití SMS zpráv

​U modulu SMS zprávy jsme vyvinuli zcela nové možnosti a vylepšili ty stávající – nahlížení do historie a komunikace, více druhů šablon, rozšířené informace na dashboardu a další a další…!


Nastavení: Jak již víte, pro používání SMS musíte mít aktivní modulNastavení – Aplikace 3. stran – SMS brány – Povolit SMS bránu.

Máte povoleno? Výborně – objevujte tedy další vychytávky tohoto modulu!
 
  • V Nastavení – Uživatelé a role – Uživatel – Nastavení upozornění je nyní k dispozici 5 nových notifikačních zpráv. K těmto zprávám si můžete nastavit Zobrazit upozornění nebo Odeslat e-mail.
  • Zobrazit upozornění: Dané informace budou k dispozici po přihlášení na dashboardu v sekci Upozornění. (Jak jste zvyklí například z Upozornění na novou objednávku).

  • Odeslat e-mail: Veškerá upozornění budete dostávat do své e-mailové schránky.

Nové šablony zpráv a e-mailů

  • Naleznete zde: Marketing – Šablony zpráv
  • Šablony e-mailových zprávk dispozici 5 nových šablon
  • Nově tedy můžete dostat informaci, zda SMS zprávy, které posíláte z objednávky Vašim klientům o změně stavu objednávek jsou odeslané/neodeslané na SMS bránu, či doručené/nedoručené Vašemu klientovi na zadané telefonní číslo.

Začněme tedy od začátku:

  • Na detailu objednávky změníte stav objednávky například na Vyřizuje se. Vyskočí na Vás okno, kde potvrdíte, že chcete odeslat SMS o změně stavu na zadané telefonní číslo. Nyní můžete komunikaci sledovat v historii přímo na detailu objednávky.
  • A abyste věděli, že se v rámci komunikace na objednávce něco děje, slouží k tomu níže uvedené šablony zpráv, které Vás prostřednictvím emailu upozorní na to, že v rámci objednávky aktuálně probíhá komunikace s Vašim zákazníkem prostřednictvím SMS zpráv.
  • Tělo (text) zprávy lze pro všechny šablony upravit na jejím detailu. V záložce Základní si také můžete definovat e-maily, kam budou zprávy odesílány navíc oproti nastavení u uživatelů administrace.

Vysvětlení zástupných znaků: 

1. Upozornění – SMS zpráva k objednávce odeslaná/neodeslaná
  • Obsah SMS zprávy: [#OrderSmsContent#]
  • Obsahem zprávy je text: Změna stavu objednávky na + daná změna stavu
  • Případně, pokud posíláte SMS zprávu z objednávky, tak Odeslaná SMS zpráva + text zprávy.
Šablona zprávy:

Text v e-mailu:

2. Upozornění – SMS zpráva k objednávce doručena/nedoručena
  • Text SMS zprávy: [#OrderSmsText#]
  • Obsahem zprávy je celý text, který byl odeslán v SMS zprávě. Respektive ten, který najdete na detailu objednávky, v sekci SMS zprávy k objednávce.

Šablona zprávy:

Text v e-mailu:

Komunikace s klientem pomocí SMS přímo v objednávce

  • Další nová funkce přibyla na samotné objednávce. Nyní je možné komunikovat s klientem pomocí SMS zpráv.
  • Kde naleznete šablonu? Marketing – Šablony zpráv – Šablony SMS zpráv – Objednávka – nová SMS zpráva.
  • Možnost odeslání SMS je třeba u této šablony povolit na záložce Základní – Povolit odesílání SMS. V opačném případě na dané objednávce bude pole zašedlé a sms nebude možné odeslat.
  • Stav na detailu objednávky, pokud není povoleno odesílání SMS
  • Dle nastavení této šablony: Objednávka – nová SMS zpráva se do dané zprávy automaticky vepíší všechny definované hodnoty zprávy. 
  • Do pole v objednávce tedy stačí napsat zprávu a poté kliknout na Odeslat SMS zprávu; do samotné zprávy stačí napsat pouze obsah, který se poté automaticky vloží do zástupného znaku Text SMS zprávy.
  • Vpravo se Vám zobrazí počítadlo, abyste věděli, kolik Vám zbývá znaků do maximální délky 160 znaků.
  • Před samotným odesláním uvidíte text zprávy přímo nad tlačítkem Odeslat SMS zprávu. U tohoto tlačítka je přidáno také telefonní číslo.  

Příklad:

Výsledný text v SMS – bez diakritiky:
  • Pokud Vás klient na danou SMS odpoví, její text se rovněž zobrazí na detailu objednávky. O této skutečnosti můžete být kontaktováni e-mailem – šablona Upozornění na přijatou SMS zprávu k objednávce.


Odpověď na detailu objednávky:
  • Kompletní komunikace se zobrazuje na detailu objednávky. V přehledu lze vidět, který uživatel administrace s klientem komunikoval, komu a kdy byla daná zpráva odeslána a kdy doručena viz ikonky a časy v pravé části zprávy.
  • Taktéž zde vidíte, na jaké telefonní číslo byla zpráva odeslaná. Pokud se vyskytne informace o nedoručení, může se stát, že telefonní číslo není platné. V rámci aktualizace údajů uživatele můžete číslo upravit a poté odeslat znovu.
  • Upozornění: Stav odeslaných a přijatých SMS zpráv je aktualizován v administraci každých 10 minut!

Statistiky na dashboardu: 

  • Na dashboardu se nově ve statistikách objevuje údaj o počtu Odeslaných a Doručených SMS zpráv – přehledně ve sloupcích.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo