Novinkou v posledním aktualizačním balíčku je možnost propojení e-shopu s nástrojem
Marketing Miner. Po propojení účtu Marketing Mineru a e-shopu Fastcentrik si můžete na Dashboardu přidat statistiky pro měření pozic ve vyhledávačích Google a Seznam. Můžete tak
sledovat pozice stránek na vybraná klíčová slova. To ovšem není vše, co tento nástroj umí. Další reporty a data můžete provádět přímo v účtu Marketing Mineru.
Pro prvních 30 z vás jsme v rámci spolupráce připravili slevu(1 měsíc zdarma) na placené verze Marketing Mineru.
Jak získat a uplatnit slevový kód?
O slevový kód si můžete zažádat v našem helpdesku přes ticket. Podmínkou je, mít e-shop Fastcentrik a také založení nového účtu na Marketing Mineru. Promo kód nelze uplatnit, pokud již máte účet na Marketing Mineru vytvořený.
Jak nastavit propojení Fastcentriku s Marketing Minerem na straně e-shopu?
Máte-li zájem o nastavení z naší strany, tak stačí nás kontaktovat prostřednictvím helpdesku a my se o vše postaráme. Nastavíme vám účet Marketing Miner a propojení s Fastcentrikem na vybraná klíčová slova
ZDARMA.
Pro ty z Vás, kteří chtějí nastavení a propojení provést sami jsme připravili jednoduchý návod.
1) Nejprve je potřeba založit projekt na
Marketing Mineru. Pomocí
návodu na vytvoření projektu můžete založit svůj projekt.
2) Pro
zprovoznění funkce postačí do
Aplikace 3.stran vložit do sekce
Statistiky a analýzy –
Marketing miner –
ID projektu, které je součástí URL adresy projektu v Marketing Miner.
Může mít například tento tvar : https://www.marketingminer.com/cs/project/
525de49b-36e7-453d-9599-04c72ef3d244
Do administrace vložíte pouze alfanumerický řetězec vašeho projektu(v URL výše je označen tučně)
3) Následně na dashboardu v záložce
E-commerce –
Přidat další statistiky –
Marketing Miner – vybrat
Pozice ve vyhledávačích. Statistiku si poté můžete přemístit na dashboardu dle potřeby
4) Jak může vypadat výstup v administraci Fastcentrik
Abychom vám tento nástroj co nejlépe představili, rozhodli jsme se udělat krátký rozhovor s tím nejpovolanějším. Tím je
Filip Podstavec, který stojí za celým Marketing Minerem.
Mohl byste Filipe našim klientům představit váš nástroj Marketing Miner?
Marketing Miner je data mining nástroj. Asi nejjednodušší, jak ho představit, je jako nástroj, který obohacuje vstupní data, která mu uživatel dá. Řekněme, že vloží na vstup třeba 10 000 klíčových slov a v druhém kroku pouze řekne nástroji, o jaká data ho chce obohatit (hledanost klíčových slov, pozice ve vyhledávačích, kontrola indexovatelnosti URL,...) a my už se postaráme o jejich získání.
Mimo jednorázových analýz se zaměřujeme i na kontinuální získávání dat v podobě projektů. Díky tomu nabízíme našim klientům i služby jako:
1) Měření pozic ve vyhledávačích (denní i týdenní včetně detekce rozšíření v SERP a přítomnosti klienta v nich)
2) Monitoring brandu (denně kontrolujeme celý český a slovenský internet a jakmile se někdo zmíní o vašem brandu, tak vám dáme vědět)
3) Alerting (zaškrtnete, co si chcete na webu denně kontrolovat a pokud se něco změní, tak vás informujeme)
4) Kontrola odkazů
Krom toho také dokážeme detailně profilovat klíčová slov, URL, domén a produkty na základě databází, které máme k dispozici. Pro Českou republiku tak hovoříme například o téměř 7 milionech hledaných klíčových slov. Pro Slovensko pak kolem 5 milionech hledaných klíčových slov.
Takto asi v kostce, máme hodně široký záběr, omlouvám se za tak dlouhý popis :-)
Komu je nástroj Marketing Miner určený?
Primární cílení Marketing Mineru je aktuálně na kohokoli, kdo to myslí se SEO vážně a chce umět dobře sledovat výsledky svého počínání a zároveň dostávat podklady, na základě kterých může úpravy/testování navrhovat.
Tedy primárně jde o agentury, zaměřené na SEO nebo SEO specialisty. Dále pak eshopy a vlastníky webových stránek, kterým není cizí na optimalizaci svého webu aktivně pracovat.
Sekundárně se také zaměřujeme na získávání podkladů přímo pro vlastníky eshopů v podobě informací ze srovnávačů cen. Skrze Marketing Miner se tak lze dostat například k cenám konkurence, napárovanosti produktů a mnohým dalším informacím.
Proč by měly e-shopy používat nástroj Marketing Miner?
Trochu jsem toto téma popisoval výše, ale hlavním předpokladem je, že daný eshop chce znát svou pozici na trhu z pohledu organického vyhledávání a něco s ní aktivně dělat. Tedy pracovat na obsahu webu, technických analýzách, link buildingu, analýze klíčových slov apod. Marketing Miner v tomto ohledu dokáže zaštítit komplexní podkladová data a má připravené návody, které vás provedou i náročnějšími procesy krok za krokem. Jako příklad mohu uvést naše komplexní návody pro analýzu klíčových slov:
https://www.marketingminer.com/cs/blog/analyza-klicovych-slov.html
A SEO audit:
https://www.marketingminer.com/cs/blog/seo-audit-krok-za-krokem.html
Pro ty, kteří by třeba úplně nevěděli, jak s nástrojem pracovat a využít jej naplno, máme připravenou podporu na chatu, ale i celodenní workshop pro vlastníky eshopů:
https://form.simpleshop.cz/0MEe/
Zbývají na nich již poslední místa a s Netdirectem jsme se dohodnuli, že pro vlastníky eshopů na Netdirectu či Fastcentriku jsou místa naprosto zdarma. Stačí do poznámky přidat URL svého eshopu.
Zvládne nastavení a případně i obsluhu MM i běžný uživatel nebo je nástroj určený spíše pro pokročilé markeťáky?
Na začátku byl nástroj určen pouze pro opravdu zkušené markeťáky, ale to je věc, kterou se teď postupně krok za krokem snažíme měnit. Pracujeme tedy na UX ve spolupráci s Honzou Kvasničkou a do budoucna chystáme mnohem intuitivnější ovládání a průvodce celého nástroje.
V nynější době kdyby se někdo ztratil, tak určitě doporučuji napsat na podporu, které stačí poslat projekt a jsme schopni i celý projekt za vás založit a nastavit, takže si nemusíte s ovládáním a tvorbou projektu dělat starosti :-)
Jaké jsou podle vás největší výhody Marketing Mineru oproti jiným(podobným) nástrojům?
Především jeho přístup k získávání dat a šíře celého nástroje. Máme velký zásah v tom, co dokážeme našim klientům obstarat za data od měření pozic ve vyhledávačích, přes sociální signály, data o odkazovém profilu až po produktové srovnávače. To vše získáváme z tzv. “živých dat”, což znamená, že data začneme získávat až ve chvíli, kdy si je uživatel vyžádá a jsou tak nejčerstvější, co mohou být. Toto se může zdát jako malá věc, ale opak je pravdou - většina online marketingových nástrojů dnes funguje na bázi obrovské agregované databáze dat, která postupně zastarává a uvádí uživatele v omyl neaktuálními daty. Marketing Miner oproti tomu začne získávat data až ve chvíli, kdy si je uživatel vyžádá, takže si může být jistý jejich přesností a aktuálností.
Paradoxně je největší výhoda nástroje i jeho největší nevýhodou, jelikož šíře získávaných dat s sebou nese i větší náročnost na naučení s nástrojem a jeho plné využití.
Chystáte i nějaké novinky nebo rozšíření pro Marketing Miner?
Chystáme hodně novinek. Popravdě máme rozepsaný plán na další přibližně 1-2 roky vývoje, zahrnující mnoho novinek, na které se upřímně hrozně těším. Z těch nejbližších, které by se mohly hodit vlastníkům eshopů mohu prozradit:
- Získávání dat o inzerátech konkurence ve výsledcích vyhledávání Google, Seznamu a na webech s reklamními plochami
- Vlastní dashboard s přehledem o průběžně získávaných datech ze srovnávačů cen v projektech
- Výrazné vylepšení čerpání návrhů klíčových slov k vloženým dotazům
- Zrychlení získávání dat (navenek téměř neviditelná úprava, ale pro nás velký zásah, který chceme stihnout do konce roku)
TIP: Jak pracovat v nástroji Marketing Miner?
Na stránkách Marketing Mineru jsou vám bezplatně také k dispozici cenné
návody a
videonávody z prostředí MM.
Máte-li zájem se účastnit přímo workshopů určených pro uživatele e-shopů, můžete kontaktovat přímo Marketing Miner. Účast na Workshopu, pokud máte Fastcentrik je zcela
ZDARMA. Stačí zaslat do pozvánky adresu vašeho e-shopu.