Označení oboru, který se zabývá měřením internetových dat a jejich interpretací.
Webová analytika
- Webová analytika zkoumá, jak se chovají návštěvníci daného webu (e-shopu) a zjišťuje, jak určitý e-shop optimalizovat tak, aby dosahoval lepších konverzních a prodejních výsledků.
- Pomůže zjistit, které reklamní kampaně se provozovateli e-shopu vyplatí, či jak funguje SEO a linkbuilding na konkrétním projektu.
- Nejčastěji používaným nástrojem pro měření je volně a bezplatně dostupný Google Analytics.
- Mezi důležité nástroje webové analytiky patří nejen statistiky návštěvnosti, ale také A/B testování, testy použitelnosti, kvalitativní analýza či tzv. teplotní mapy webu.
- Podrobná analýza odhalí, které části e-shopu potřebují změnu a jakého rázu by tato změna měla být, aby byl e-shop úspěšnější.
- SEO a on-line marketing založený na kvalitní webové analytice dokaží razantně zvýšit zisk společnosti, která takový e-shop provozuje.