Zpět na slovník

Webová analytika

Označení oboru, který se zabývá měřením internetových dat a jejich interpretací.

Webová analytika

  • Webová analytika zkoumá, jak se chovají návštěvníci daného webu (e-shopu)  a zjišťuje, jak určitý e-shop optimalizovat tak, aby dosahoval lepších konverzních a prodejních výsledků.
  • Pomůže zjistit, které reklamní kampaně se provozovateli e-shopu vyplatí, či jak funguje SEO a linkbuilding na konkrétním projektu.
  • Nejčastěji používaným nástrojem pro měření je volně a bezplatně dostupný Google Analytics.
  • Mezi důležité nástroje webové analytiky patří nejen statistiky návštěvnosti, ale také A/B testování, testy použitelnosti, kvalitativní analýza či tzv. teplotní mapy webu.
  • Podrobná analýza odhalí, které části e-shopu potřebují změnu a jakého rázu by tato změna měla být, aby byl e-shop úspěšnější.
  • SEO a on-line marketing založený na kvalitní webové analytice dokaží razantně zvýšit zisk společnosti, která takový e-shop provozuje.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo